Gå til innhold

Delta power cooling 120mm

DraZeN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Serriøst? Vet du hvor mye en slik delta-vifte bråker?

hvorfor i all verden tror du han vil temme den?

eneste måten er vel å finne en kraftig nok rheostat, men jeg har iaffal ikke snubla over dem enda, si fra hvis du finner noe som tåler slikt tempo da :)

Lenke til kommentar

Husk at en rheostat ikke trenger å tåle like stor effekt som vifta bruker.

En metode er å lage en trinnvis regulator med brytere og store effekt-motstander.

Håper forresten du er døv eller noe. :D

Selv en 80mm Delta på 7V (som er laveste spenninga den er 'godkjent' for) i et støyisolert kabinett bråker irriterende mye!

Lenke til kommentar

kjøpte meg 2 sånne for 2 uker siden. det er de råeste vifene jeg har vært borti :D kjørte dem på ca 8 volt da bråker dem ganske mye. setter du dem opp til ca 15v så klarer du ikke være i samme rom (i lengre tid)... hehe men det er drit kuule vifter. Pass fingrene ;)

Lenke til kommentar

problemet med delta black label, og forsåvidt også enermax, er at de lager et f***anna høyfrekvent hyl, uansett hvor mye du kjører dem på. har brukt ett par vantecvifter som en kar plukka opp i USA for meg og de flyttet faktisk mer luft enn black labelviftene gjør, men uten det hylet, de kan du trygt kjøre på 12-15V uten at det gjør noe, de avgir kun et lavfrekvent brum som blir borte ganske fort

Lenke til kommentar
Hvis du bruker en rheostat fra microplex kan du senke turtallet betraktlig..

Og da brøker heller ikke viften mye...den kjøler veldig mye selv om du skrur ned turtallet veldig mye!!

men skal du ha 120mm delta så for gudsskyld kjøp en rheostat oxo!! :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  

mvh stefan

En rheostat fra microplex holder aldri i livet. De tåler bare 5 watt.

Men den rheobusen begynner å nærme seg hva man trenger.

Lenke til kommentar

Og da brøker heller ikke viften mye...den kjøler veldig mye selv om du skrur ned turtallet veldig mye!!

men skal du ha 120mm delta så for gudsskyld kjøp en rheostat oxo!! :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  

mvh stefan

Igjen, husk at Rheostaten/Rheobusen ikke trenger å tåle like mye effekt som vifta bruker! Når vifta står på full effekt så er det 0W (ingen effekt) på Rheostaten. Hvis en justerer ned turtallet så vil en del av effekten fremdeles ligge over vifta.

Lenke til kommentar

mvh stefan

du skjønte hva jeg mente fusion!!

:oops: Jeg skreiv bare feil..alle veit jo at de små duppedittene av noen knapper ikke funker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...