TanglewoodD Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Heisann, mistet passet mitt mellom Sarpsborg og Oslo natt til Onsdag. Er det noen som vet om passet kan brukes til noe kriminelt, som penge uttak av konto, eller selge det videre ? Takk for svar. Lenke til kommentar
ostov Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kan selges videre og brukes av andre for å komme seg rundt i verden. Du må vel si ifra til politiet. Hvis noen andre bruker ditt pass og tolla mistenker de som bruker passet så vil de sjekke det med database. Da kan de finne ut om passet er mistet. Synd for den som bruker det Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 OK Da melder jeg ifra til Politiet å kjøper nytt pass.. =/ Muttern sier at de kanskje kan tømme kontoen min, men jeg tviler - men for å være på den sikre siden ; kan de det ? Lenke til kommentar
ostov Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 OK Da melder jeg ifra til Politiet å kjøper nytt pass.. =/ Muttern sier at de kanskje kan tømme kontoen min, men jeg tviler - men for å være på den sikre siden ; kan de det ? 9655162[/snapback] De kan vel gå inn i banken å si at de skal ta ut alle pengene fra kontoen din. Da må jo de late som de er deg. Altså, de må vite åssen bank du bruker og de må ligne noe veldig.... Tviler sterkt. Det beste er vel bare å spør politiet når du melder det mistet/stjålet Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kontonummeret ditt står vel ikke på passet? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Står ingenting annet enn standard ting som står på pass. Jeg tviler som sagt på det med konto greine, så melder det jeg , så tar jeg nytt pass. Men først ska jeg lete etter det ^^ Lenke til kommentar
jalla9 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Man kan ta ut penger i banken med kun et pass; ja. Så har du et kniminelt utseende er du ille ute Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Pass selges ofte for store penger (Hørt om summer opp mot 50 lapper) til menneskesmuglere, i hvert fall. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Prisen på pass blir halvert om ikke så lenge. Om du ikke skal til Uzbekistan med det første er venteleken å anbefale. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Er det noen som vet om passet kan brukes til noe kriminelt, som penge uttak av konto, eller selge det videre ? 9653218[/snapback] 1) Pass kan brukes til noe kriminelt. - Det kan selges. - det kan benyttes i fiorbindelse med smugling. - det kan benyttes i forbindelse med terrorvirksomhet. 2) Pass er legitimasjon ved åpning av bankkonti. - pass kan også benyttes som legitimasjon ved uttak fra konto. - pass kan benyttes ved søknad om kreditt. Husk du er pålagt å melde passet tapt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Pass kan brukes til å gifte seg. Hvis noen vil bli i landet, får vedkommende noen som likner deg til å "spille" deg. Så er dere lovlig gift. Når statsborgerskapet er i boks, er det tid for skilsmisse. Har hørt om ei jente som mista passet, og plutselig var gift med en araber... Endret 8. oktober 2007 av Kerrigan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå