Gå til innhold

Bilde til mappe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er ikke et problem.

Med mindre du føler deg mer komfortabel i registerert er det enkleste å starte et explorer vindu, velge Tools->Folder Options->File Types->File Folder->Advanced->Change Icon.

EDIT: Bruk et bilderedigeringsprogram som irfanview for å konvertere bildet ditt til et ikon i korrekt størelse.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Det er lett og elegant som bare grisen. Og du trenger ikke å gå via noen menyer som helst.

Ta et hvilket som helst bilde, omdøp det til "folder.jpg". Sleng det inn - og da vil det forhåndsvises utenpå mappen..

9653373[/snapback]

Det fungerte ikke. Går via photoshop. Hva må jeg lagre bildet som for at det skal bli ikon? Funker ikke med jpeg.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest Patiences post forstår jeg at det er flere ting trådstarter kan be om. Det jeg har svart på gjør at alle mapper får oppdatert ikon.

Dersom du ønsker å bytte ikon på én enkel mappe passer ikke min løsning og du må gjøre noe i rettning av det Patience skriver. (Selv om det ikke fungerer hos meg) Der kan du velge mellom "Folder Picture" og "Folder Icon" som du finner ved å høyreklikke på en mappe->Properties->Customize.

Det fungerte ikke. Går via photoshop. Hva må jeg lagre bildet som for at det skal bli ikon? Funker ikke med jpeg.

Som jeg har skrevet over, lagre som et ikon.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Følger fortsatt Imageready eller et slikt annet program med Photoshop? Det skal være en link til det nederst i den lengste verktøylista normalt til venstre. Det tror jeg skal være bedre til å behandle ikoner.

Ellers kan du bruke irfanview eller sende det på PM til meg så jeg kan konvertere det for deg og sende det tilbake.

Lenke til kommentar
Det er lett og elegant som bare grisen. Og du trenger ikke å gå via noen menyer som helst.

Ta et hvilket som helst bilde, omdøp det til "folder.jpg". Sleng det inn - og da vil det forhåndsvises utenpå mappen..

9653373[/snapback]

9653492[/snapback]

Jo visst funker det. Har gjort det i mange år. Har vel 4-500 mapper som det er slik på. Men du må stille inn mappen til å vises som thumbnails eller de der store ikonene som gjenspeiler innholdet. Ikke bruk jpeg, men jpg

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...