pengolf Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Går det an å få erstatte mappe-symbolet i XP med et bilde? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Ja det er ikke et problem. Med mindre du føler deg mer komfortabel i registerert er det enkleste å starte et explorer vindu, velge Tools->Folder Options->File Types->File Folder->Advanced->Change Icon. EDIT: Bruk et bilderedigeringsprogram som irfanview for å konvertere bildet ditt til et ikon i korrekt størelse. Endret 6. oktober 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Kan vel også gjøres i photoshop? Hvilken størrelse skal det ha? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Den størrelsen du har satt at ikoner skal være. Om du høyreklikker på skrivebordet->Properties->Appearance->Advanced Appearance og velger "Icon" under "Item" vil du under "Size" se størrelsen på ikoner hos deg. Som default er dette 32x32 pixler i de fleste Windowsversjoner. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Det er lett og elegant som bare grisen. Og du trenger ikke å gå via noen menyer som helst. Ta et hvilket som helst bilde, omdøp det til "folder.jpg". Sleng det inn - og da vil det forhåndsvises utenpå mappen.. Endret 7. oktober 2007 av Patience Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er lett og elegant som bare grisen. Og du trenger ikke å gå via noen menyer som helst. Ta et hvilket som helst bilde, omdøp det til "folder.jpg". Sleng det inn - og da vil det forhåndsvises utenpå mappen.. 9653373[/snapback] Det fungerte ikke. Går via photoshop. Hva må jeg lagre bildet som for at det skal bli ikon? Funker ikke med jpeg. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Etter å ha lest Patiences post forstår jeg at det er flere ting trådstarter kan be om. Det jeg har svart på gjør at alle mapper får oppdatert ikon. Dersom du ønsker å bytte ikon på én enkel mappe passer ikke min løsning og du må gjøre noe i rettning av det Patience skriver. (Selv om det ikke fungerer hos meg) Der kan du velge mellom "Folder Picture" og "Folder Icon" som du finner ved å høyreklikke på en mappe->Properties->Customize. Det fungerte ikke. Går via photoshop. Hva må jeg lagre bildet som for at det skal bli ikon? Funker ikke med jpeg. Som jeg har skrevet over, lagre som et ikon. Endret 7. oktober 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Hvordan gjør jeg det i photoshop? Det er ingen bildeformater som heter ikon. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Følger fortsatt Imageready eller et slikt annet program med Photoshop? Det skal være en link til det nederst i den lengste verktøylista normalt til venstre. Det tror jeg skal være bedre til å behandle ikoner. Ellers kan du bruke irfanview eller sende det på PM til meg så jeg kan konvertere det for deg og sende det tilbake. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er lett og elegant som bare grisen. Og du trenger ikke å gå via noen menyer som helst. Ta et hvilket som helst bilde, omdøp det til "folder.jpg". Sleng det inn - og da vil det forhåndsvises utenpå mappen.. 9653373[/snapback] Det fungerte ikke. Går via photoshop. Hva må jeg lagre bildet som for at det skal bli ikon? Funker ikke med jpeg. 9653492[/snapback] Jo visst funker det. Har gjort det i mange år. Har vel 4-500 mapper som det er slik på. Men du må stille inn mappen til å vises som thumbnails eller de der store ikonene som gjenspeiler innholdet. Ikke bruk jpeg, men jpg Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Lasta ned Ifranview. Hvordan lager jeg ikon av det der? Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 En annen ting jeg skjønner at jeg kanskje bør gjøre, er å endre språket i XP til engelsk. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Språk i Windows kan desverre ikke endres. For å bruke irfanview åpner du det store bildet ditt, trykker CTRL-R for resize, skriver inn 32 for den lengste lengden med "preserve aspect ratio" og sørger for at "resample" er valgt, trykker "OK", trykker s, velger "Icon" og lagrer ikonet. Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Se der, ja! Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå