Gå til innhold

Burde ikke i DVI-D til DVI-I fungere?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte meg Cambridge DVD89 idag, og sliter med å få bilde på LCD-TV'en når jeg bruker DVI ut fra DVD-spilleren (TV'en har ikke HDMI). DVD-spilleren har DVI-D ut, og TV'en har DVI-I inn, med HDCP. Kabelen jeg bruker fulgte med TV'en og er såvidt jeg kan skjønne en DVI-D kabel. Burde ikke dette fungere? DVI-I tar vel både DVI-D og DVI-A kabler...? Det står i feilsøkingskapittelet at om man får lyd men ikke bilde (jeg får lyd ved å koble DVD-spilleren til forsterkeren) så skal man skifte fra progressiv til interlace scan, men det skjer ingenting når jeg trykker på knappen for å skifte "mode".

DVD-spilleren brummer som et dieselaggregat hver 3. eller 4. gang jeg putter inn ei plate, og ved bruk av komponentkabler hadde bildet et grønnskjær inntil jeg skiftet fra progressiv til interlace scan for analoge signaler, men dette kan for alt jeg vet være riktig oppførsel fra TV'ens side. Pga brumminga kommer jeg nok uansett til å bytte spilleren i en annen av samme modell, for sånn skal det jo ikke være.

-A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant ut av det. Man må la "skuffa" stå åpen eller uten noen plate i for at spilleren skal reagere på knappen hvor man skifter mellom P og I-scan. Jeg likte imidlertid bildet bedre på komponent enn på DVI, det sorte var merkbart mere grått med DVI, og ellers kunne jeg ikke se noen forskjell på kvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...