Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Burde jeg få regulering?

Gjest anonym..

Anbefalte innlegg

Gjest anonym..

Hei, jeg har to tenner i kjeften som er litt skjeve kan man si, resten av tennene er fine som bare det. dessverre ser det litt fucka ut pga de to tennene. Men saken er, er det vits å ta regulerering i hele kjeften pga to tenner? Føles veldig unødvendig, og er 16 år og vil helst ikke begynne med regulering nå. Vurderer å bare vente til jeg blir 18 og kjøpe 2 nye tenner, og rive ut de to, men dette blir sikkert veldig dyrt.

Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest anonym..

Greia er jo at tennene mine er hvite, nederste tennene er så fine som det omtrent går ann å bli. Så kommer to tenner oppe, som ødlegger. 16 år og regulering, er noe jeg veldig gjerne vil unngå. Da kan jeg glemme alt av "godsaker" de neste årnene for å si det sånn. Er nesten verdt 60 tusen bare for å ikke gå med regulering for meg .. :(

Lenke til kommentar

Reggiz er null stress. Var så heldig at jeg fikk regulering i åttende, og fikk ta de av før konfirmasjonen min. Det er best å starte så tidlig som mulig. Skjønner ikke hva du mener med "Da kan jeg glemme alt av "godsaker" de neste årnene for å si det sånn", men hvis du tenker på mat, snop og sånn, så er det null problem med regulering, bare man bruker litt ekstra tid på tannpussen etterpå. :thumbup: Synes du skal bestille deg en time til tannlegen, så kan han/hun avgjøre hvorvidt det er nødvendig med regulering eller ikke. Og selv om tennene glir tilbake etter du har tatt av reguleringen, så blir det aldri like ille som det var opprinnelig. Lykke til!

Lenke til kommentar

Du har ikke lyst til å bruke 60k av dine egne penger på å rette opp 2 tenner når du blir eldre. For det første har du ikke råd, for det andre er det mye annet du heller vil komme til å bruke penger på. Det kan jeg omtrent garantere deg.

Gå til tannlegen nå og hør hva han har å si. Det koster deg ingenting.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva du mener med "Da kan jeg glemme alt av "godsaker" de neste årnene for å si det sånn", men hvis du tenker på mat, snop og sånn, så er det null problem med regulering, bare man bruker litt ekstra tid på tannpussen etterpå. :thumbup:

Jeg tolket ikke "godsaker" som noe man (nødendigvis) må spise.. ;)

For å svare litt mer seriøst rettet til trådstarter, ville jeg tatt en prat med tannlegen din. Han/hun vil kunne ta en kikk på tennene dine og komme med en annbefaling til om du bør begynne med tannregulering eller ikke. Uten bilder vil jeg påstå at det er litt vanskelig for oss å ta stilling til om du bør få deg regulering eller ikke. Å ordne tennene i etterkant er, som tidligere nevnt, svært kostbart og ikke minst smertefullt. :)

Edit: Skrivefeil.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

veeel, jeg dro til reguleringstannlegen pga 3 mm mellom fortenna oppe (+ at de var skeive) og da trodde jeg alle de andre tennene var helt rette. vel, kom til reguleringstannlegen og hu fant mange tenner som kunne rettes opp, nå har har så og si perfekte tenner og angrer ikke !

Endret av vofif
Lenke til kommentar
Jeg tolket ikke "godsaker" som noe man (nødendigvis) må spise.. ;)

Lurte litt på om ikke det var det han/hun mente jeg også, men så snill og uskyldig som jeg er, valgte jeg å ikke tolke det slik :innocent:

Men det begynner vel å bli nok svar nå, stikk til tannlegen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...