Gjest anonym.. Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hei, jeg har to tenner i kjeften som er litt skjeve kan man si, resten av tennene er fine som bare det. dessverre ser det litt fucka ut pga de to tennene. Men saken er, er det vits å ta regulerering i hele kjeften pga to tenner? Føles veldig unødvendig, og er 16 år og vil helst ikke begynne med regulering nå. Vurderer å bare vente til jeg blir 18 og kjøpe 2 nye tenner, og rive ut de to, men dette blir sikkert veldig dyrt. Hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Start med regulering så fort som mulig; om to år kommer du iallfall ikke til å angre på det. Å sette inn to implantater koster fort over 60 000. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Tannlegen din vet sikkert mye mer om dette enn en folk som henger på et forum og aldri har sett på de brune tennene dine. Lenke til kommentar
Gjest anonym.. Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Greia er jo at tennene mine er hvite, nederste tennene er så fine som det omtrent går ann å bli. Så kommer to tenner oppe, som ødlegger. 16 år og regulering, er noe jeg veldig gjerne vil unngå. Da kan jeg glemme alt av "godsaker" de neste årnene for å si det sånn. Er nesten verdt 60 tusen bare for å ikke gå med regulering for meg .. Lenke til kommentar
griped Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 er det hjørnetennene som sitter ikke hel fint eller er det fortennene? isåfall må du nok bare ha regulering oppe. og det er oppe som er værst Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg tok regullering for andre gang da jeg var 17år, pga. slett arbeid av første lege. Jeg måtte gå med det i underkant av ett år og angrer ikke et sekund! Det er ingenting i veien med regullering, problemet er heller at folk blir så selvbevisst. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Husk at reguleringen glir tilbake med årene, så når du er 30 har du samme problem. ^^ Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Reggiz er null stress. Var så heldig at jeg fikk regulering i åttende, og fikk ta de av før konfirmasjonen min. Det er best å starte så tidlig som mulig. Skjønner ikke hva du mener med "Da kan jeg glemme alt av "godsaker" de neste årnene for å si det sånn", men hvis du tenker på mat, snop og sånn, så er det null problem med regulering, bare man bruker litt ekstra tid på tannpussen etterpå. Synes du skal bestille deg en time til tannlegen, så kan han/hun avgjøre hvorvidt det er nødvendig med regulering eller ikke. Og selv om tennene glir tilbake etter du har tatt av reguleringen, så blir det aldri like ille som det var opprinnelig. Lykke til! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Mine 2 hjørnetenner oppe var veldig skjeve for 3-4 år siden (nå er jeg 16) og jeg fikk høre av kjeveortopeden at jeg skulle dytte de på plass selv, ca 1 time daglig. nå er de helt fine Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Du har ikke lyst til å bruke 60k av dine egne penger på å rette opp 2 tenner når du blir eldre. For det første har du ikke råd, for det andre er det mye annet du heller vil komme til å bruke penger på. Det kan jeg omtrent garantere deg. Gå til tannlegen nå og hør hva han har å si. Det koster deg ingenting. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Skjønner ikke hva du mener med "Da kan jeg glemme alt av "godsaker" de neste årnene for å si det sånn", men hvis du tenker på mat, snop og sånn, så er det null problem med regulering, bare man bruker litt ekstra tid på tannpussen etterpå. Jeg tolket ikke "godsaker" som noe man (nødendigvis) må spise.. For å svare litt mer seriøst rettet til trådstarter, ville jeg tatt en prat med tannlegen din. Han/hun vil kunne ta en kikk på tennene dine og komme med en annbefaling til om du bør begynne med tannregulering eller ikke. Uten bilder vil jeg påstå at det er litt vanskelig for oss å ta stilling til om du bør få deg regulering eller ikke. Å ordne tennene i etterkant er, som tidligere nevnt, svært kostbart og ikke minst smertefullt. Edit: Skrivefeil. Endret 7. oktober 2007 av fargoth Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) veeel, jeg dro til reguleringstannlegen pga 3 mm mellom fortenna oppe (+ at de var skeive) og da trodde jeg alle de andre tennene var helt rette. vel, kom til reguleringstannlegen og hu fant mange tenner som kunne rettes opp, nå har har så og si perfekte tenner og angrer ikke ! Endret 9. oktober 2007 av vofif Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg tolket ikke "godsaker" som noe man (nødendigvis) må spise.. Lurte litt på om ikke det var det han/hun mente jeg også, men så snill og uskyldig som jeg er, valgte jeg å ikke tolke det slik Men det begynner vel å bli nok svar nå, stikk til tannlegen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå