Alamaa Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Av ulike grunner vil jeg formatere maskina mi. Har gjort dette mange ganger før, men denne gangen får jeg det ikke til. Rettre sagt har jeg brukt recorvery disk før på denne PC-en, men har formatert min gamle PC før. Jeg har en orginal Windows XP pro fra min gamle stasjonære PC og akter og bruke denne. Recoverydisken har gått kruken. Når jeg setter den inn og rebooter kommer det bare "Can't find chdisk" eller noe slikt. Grunnene til at jeg vil Formatere er at PC-en henger segg opp i ny og ne. Til og med hakker musikken. Hva jeg gjør har ikke noe med saken og gjøre, om jeg spiller eller sitte i teksdokkument er den samme hakkinga der i samme grad. Når jeg setter i windows CD-en og booter fra CD. Kommer den standard blå instalasjonen fra CDen. Denne står og installerer i 2-3 min så får jeg bare svart skjerm. Der blir den stående helt til jeg skrur av. (har testa over natta om dette bare er en lang pause) Noen som har alternative måter til å formatere? NB: Har ikke diskett, og kan ikke bruke USB diskettrom i DoS. Recovery disken går ikke ann og fixe fordi jeg har sletta det som recovery disken bruker til å gjenopprette. Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Mulig du finner noe "snadder" på http://www.ultimatebootcd.com/ eller http://www.ubcd4win.com/downloads.htm Lenke til kommentar
Alamaa Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Når jeg nå bruker det programmet til å slette alt. Får jeg da 100% sikkert til å instalere windows XP men min orginale CD? Laster ned nå Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Du vil få slettet disken din, men det er ikke sikkert det hjelper du kan sjekke minnet/ram med programmet Memtest86 ... men tror det muligens kan være et skudd i "det blå" har du sjekket om det er mulig å laste ned recovery CD-en? evt. send en e-post til produsent, mange er så ok at de bare sender en ny gratis ps! Når du bruker xp-cden som hører til den stasjonære PC-en, til å installere på laptop'n, så vil du mest sannsynlig ikke få aktivert XP (sjøl om du bruker den ærlig og redelige nøkkelen som fulgte med laptopn..). Er de av samme merke, så kan det hende du har flax.. Endret 7. oktober 2007 av xantarion Lenke til kommentar
Alamaa Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Har registrert den XP versionen på 3 maskiner allerede. Bare å aktivere via telefon, har aldri hatt problemer med å få hjelp der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå