Pep Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg blir litt frustrert....nesten hver gang jeg skal bestille pc deler, så har nesten ingen noe på lager. Må lete og lete, bestille fra flere webshopper for å slippe vente ukesvis. Og likevel må man ofte vente opptil ett par uker før man har fått alt i postkassa. Lurer litt på hvorfor webshoppene har så lite på lager? Synes det er elendig... Eller er det bare jeg som har uflaks..... Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Kan ikke si at jeg har samme erfaring. Men enkelte produkter er gjerne slik at man ikke har så mye på lager, spesielt produkter med mindre omsetning. De mest populære produktene er som oftest alltid inne. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Komplett har jo nesten alt på lager hele tida da! Dem har jo 6000m3 med lager... Microplex derimot har ALDRI de tinga jeg vil ha på lager. Dem er alltid tomt for et eller annet. Dem burde skjerpe seg litt. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 kan det ha sammenheng med overhengende fare for krig i midtøsten tro? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 kan det ha sammenheng med overhengende fare for krig i midtøsten tro? Pøh Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 er bare noen få webshopper med mye lagerplass, det er VELDIG kjedelig å sitte på store mengder f.eks ram når prisene går ned 50% på 2 uker... Lenke til kommentar
ærlige_roffen Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Lurer litt på hvorfor webshoppene har så lite på lager? Det er nok fordi det å ha datavarer på lager innebærer en enorm risiko - prisene er høyst ustabile, og det kommer stadig bedre og nyere modeller. Varer du ikke får omsatt til (innkjøpspris + standard påslag) må selges billigere senere, noe som spiser rett av avansen din. Dette er ikke gunstig når man er i en bransje der avansen allerede er liten. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Tror nok heller at grunner er det storet salget før jul, så mye er blitt solgt av datavarer overalt at de fleste webshopper har problemer med å få tak i nye leveranser. Lenke til kommentar
Pep Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Ser ut til at det er de nyeste og "beste" produktene de streber mest med å ha på lager. Jeg har forsøkt bestille temmelig nye pc-deler...og da blir det en del venting...stadig utsettelse på når de kommer på lager etc..det er ikke krise, men kjipt.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 kan det ha sammenheng med overhengende fare for krig i midtøsten tro? Pøh nei, det angår vel ikke kjøpmenn og kvinner i norge og industrien i Taiwan :o Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Prøv å se det positive i det. Dersom alle butikken skulle hatt store lager hadde komponetene blitt dyrere. Å ha et stort lager er dyrt da det binder opp masse kapital. Når det i tillegg er varer som synker fort i pris er det økonomisk helt feil å ha et stort lager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå