Gå til innhold

Webshopper har lite på lager...

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt frustrert....nesten hver gang jeg skal bestille pc deler, så har nesten ingen noe på lager. Må lete og lete, bestille fra flere webshopper for å slippe vente ukesvis. Og likevel må man ofte vente opptil ett par uker før man har fått alt i postkassa.

Lurer litt på hvorfor webshoppene har så lite på lager? Synes det er elendig... Eller er det bare jeg som har uflaks.....

:shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer litt på hvorfor webshoppene har så lite på lager?

Det er nok fordi det å ha datavarer på lager innebærer en enorm risiko - prisene er høyst ustabile, og det kommer stadig bedre og nyere modeller.

Varer du ikke får omsatt til (innkjøpspris + standard påslag) må selges billigere senere, noe som spiser rett av avansen din. Dette er ikke gunstig når man er i en bransje der avansen allerede er liten.

Lenke til kommentar

Ser ut til at det er de nyeste og "beste" produktene de streber mest med å ha på lager.

Jeg har forsøkt bestille temmelig nye pc-deler...og da blir det en del venting...stadig utsettelse på når de kommer på lager etc..det er ikke krise, men kjipt.. :cry:

:D

Lenke til kommentar

Prøv å se det positive i det.

Dersom alle butikken skulle hatt store lager hadde komponetene blitt dyrere.

Å ha et stort lager er dyrt da det binder opp masse kapital. Når det i tillegg er varer som synker fort i pris er det økonomisk helt feil å ha et stort lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...