djgudleif Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Ja, jeg har tenkt å få litt lyd fra rommet mitt ved å kjøpe 2x 7.1 høyttaler-sett. Altså fjorten høyttalere og to subs. Men jeg er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Budsjettet har jeg ikke enda, og det får jeg kun om min jobbsøknad blir godtatt. Er dette bare idiotisk? Hadde vært litt tøft egentlig. Vet ikke helt hvordan det blir å koble settene sammen. Det finnes sikkert noe hub-lignende man kan bruke? Så er det noen som har tips om hvilke 7.1-sett jeg bør kjøpe, og hvordan jeg bør koble det hele sammen? Endret 6. oktober 2007 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Fat_Board Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Kanskje det som står i denne kan hjelpe Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Vil heller anbefale deg å kjøpe en god receiver og hifi-høyttalere. Du klarer deg forresten utmerket godt med 5.1. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 For at det skal bli 14.2 må det vel være unik lyd i hver høyttaler? Ettersom det ikke fins lydkort som støtter dette, og heller ikke spill eller filmer (som jeg vet om ihvertfall), så blir det egentlig bare 7.1 x2. Og det kan jeg ikke se vitsen med i det hele tatt. Da bør du heller legge mer penger i høytalerne og kjøpe noe bra Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg er enig med Lefse her, det er ingen vits i med så mange høyttalere. Det er mye bedre å legge litt penger i det å kjøpe seg et sett med noenlunde gode høyttalere(5.1-sett) og en receiver som kan dekode dette. Det eneste du får med 16 høyttalere er mye lyd, men dessverre ikke hverken evne til å spille høyt eller med god kvalitet eller med god oppløsning(kanalseparasjon) hvis du ikke legger MYE penger i det. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det er bedre med dobbelt så gode høyttalere enn dobbelt så mange høyttalere. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Det finnes ingen 14.1/14.2-lydkort som jeg vet om. Heller har jeg aldri hørt om filmer med flere kanaler enn 7.1. Så det ene anlegget vil jo bli mer eller mindre redundant. Istedet for å bruke masse penger på 2 stk. 7.1-anlegg vil jeg heller anbefale deg å investere pengene i ett stk. bedre 5.1- eller 7.1-anlegg. Endret 21. oktober 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Dette her x 2 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302219 Pluss 4 sånne her finnes bla på biltema eller clash ohlson. billigs på biltema ca 11 kr stykk ! så 999x999k = 1998 +x11=2042 kr for en sånn oppsett. Da blir det 2 høytalere per hver kanal. Men skjønner ikke pointet !Det blir BRED oppsett ja, menb are hvis du har uberstort rom å ha de høytaleren på f.eks for min del funker 5.1. ! <3:P Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå