Gå til innhold

Hva heter denne "type subwoofer"?

Anbefalte innlegg

Har ved to anledninger tidligere lest litt om en snål sak som fungere som en slags subwoofer.

En slags vifte lignende sak som "TAR HELT AV".
Tror det er slik at man kan bygge den opp på eks. loftet og så vil den "dekke hele huset". Altså ikke noe alle i nabolaget vil like.

Om dette er ny eller gammel "teknologi" vet jeg ikke noe om, men det er altså kun ved to anledninger jeg har lest noe om det i blader.

Noen som vet hva jeg mener?
Googler rundt, men finner ikke frem noenting snusk!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle vel egentlig tro at Kinoer i Norge etterhvert ville ta i bruk denne teknologien, men det kan jo nesten være helsefarlig.

Leste noen artikler om folk som hadde følt TRW 17 og de sa at etter en halvtime følte man seg skikkelig uvell i magen og kroppen. Kanskje ikke så rart, 1 hz er temmelig drøyt :D

Lenke til kommentar
Skulle vel egentlig tro at Kinoer i Norge etterhvert ville ta i bruk denne teknologien, men det kan jo nesten være helsefarlig.

Leste noen artikler om folk som hadde følt TRW 17 og de sa at etter en halvtime følte man seg skikkelig uvell i magen og kroppen. Kanskje ikke så rart, 1 hz er temmelig drøyt :D

Er vel ikke frekvensen som fører til ubehaget, det er heller lydstyrken som gjør det. Det at frekvensen er så lav gjør at en ikke føler volumet som like høyt i ørene enn høyere frekvenser, og volumet kan da settes vesentlig høyere uten at folk får vondt i ørene. En kan lett håndtere 120dB ++ i subbass-området uten å få vondt i ørene, men volumet er da så høyt at du får hodepine, kvalme, synsforstyrrelser og generelt ubehag. En rekke "paranormale" hendelser har vist seg å skyldes høyenergi sub-bass, f.eks. fra ventilasjonsystemer, som ikke kan høres, men likevel føles på kroppen som et merkelig ubehag. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har veldig lyst å høre denne saken selv!

Jeg lurer på hvor mye det faktisk koster å lage den vs hva de skal ha betalt =P

De selges nok ikke for kjapt tough. Om dette hadde blitt utbredt ville gjerne prisen etter noen år blitt ola-vennlig?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...