F1_4 Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Lurer på om noen av dere har litt peiling på følgende saker: 1) Kan man sette opp egen domene-server til internett-bruk? Altså at jeg selv kan styre et domene jeg selv vil ha? eks. www.minserver.com 2) Om jeg setter opp en IRC-server, er det da mulighet for å ha domene-navn på den serveren da? eks: irc.minserver.com 3) Hva skal til for å kunne få sin egen vhost uten at jeg må kjøpe meg et shell? Rune.. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Lurer på om noen av dere har litt peiling på følgende saker: 1) Kan man sette opp egen domene-server til internett-bruk? Altså at jeg selv kan styre et domene jeg selv vil ha? eks. www.minserver.com 2) Om jeg setter opp en IRC-server, er det da mulighet for å ha domene-navn på den serveren da? eks: irc.minserver.com 3) Hva skal til for å kunne få sin egen vhost uten at jeg må kjøpe meg et shell? Rune.. 1) Jepp. Men du må ha tilgang til minst 2 servere som står på Nettet 24/7, med faste IP-adresser. 2) Jepp. Men du må ha minst en server som er tilgjengelig 24/7, og bør ha fast IP, da dynamisk oppdatering tar tid, og server'n vil være utilgjengelig noen minutter hver gang hvis linja detter ned. 3) For EFnet el.l. må du ha fast IP, og få lov til å endre reverse DNS på den IP-adressen. Er mange poster om det rundt omkring på forumet her. Kan evt. bruke gratis IPv6 adresser også. Hvis det er på egen server kan du fake hosten din, eller hvis du kjører unrealircd, kan du sette hvilken host du skal ha selv direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå