With Odin on my side! Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Haha! Ende med at jeg underklokka (hvis det er noe som heter det) til 1400 mhz! Hehe:P var ikke helt vellykka! Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hva var egentlig meninga med den kalkulatoren? Da fikk man jo bare opp åssen hasdighet komponentene hadde... Eller jeg jeg bare helt dum? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Meningen er at du skal bruke de tallene i BIOS... Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Ja, men når jeg gjorde det underklokka jeg den til 1400... I tillegg til at jeg ikke kunne endre ram hastigheten til de tallene jeg fikk med den kalkulatoren... Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Da fikk jeg det endelig til! Overklokka til 5500 mhz... Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Du mener vell 2500MHz? Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 dobbeltkjerne, 2x2750 Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det er nok ikke slik det fungerer, det blir ikke rett. Du kan ikke bare gange frekvensen på antall kjerner. Prosessoren din er nå på 2750MHz, enkelt og greit. Men la en som har mer peiling på prosessorer forklare det. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Neiok, jeg har ikke peiling, men har bare fått høre av flere stykker at frekvensen ganges med to, fordi det bare blir regna med en kjerne, men hvor mye peiling de har aner jeg ikke:P Men det er en ting jeg har lurt på også, siden foreksempel en venn kjøpte seg x2 6000+ nå, og hadde 3ghz, hva menes egentlig med 6000? Og i flere tilfeller er det sånn at frekvensen er halvparten av det tallet.. Har du noen forklaring på det? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/PR_rating Les og lær.. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Så ikke en dritt om dobbeltkjerneprossesorer der jeg... Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Enkelt å greit fordi PR system til AMD ikke er spesifikt rettet mot flere kjerner. Dette er kun for markedsføring. Endret 3. desember 2007 av Svedge Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Problemet hos meg er at etter jeg har klokket ca 200MHz opp så vil ikke maskinen starte opp skikkelig, viftene går, men ikke noe skjermbilde. Da må jeg trykke på reboot knappen noen ganger så starter den, eller resete bios. Men når den først starter er den stabil som bare det. Noen som vet om noen muligheter for å løse problemet? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Post et CPU-Z bilde, slik at det er mulig å finne ut om klokken har skylden i dette. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Her: Denne frekvensen er så langt jeg har erfart helt stabil når maskinen først starter. Det som er irriterende er at den ikke starter "på første forsøk" hele tiden. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Så jo greit ut det der da, klokker du fra bios eller windows? Hvordan er det med minnefrekvensen da? Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Klokker fra bios. Minnet har jeg satt ned til 166MHz, så det ligger nå på 176MHz, så det er nok ikke problemet. Underlig og irriterende problem dette. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Da har jeg kjørt en time med OCCT stresstest uten problemer, noe som bør gi en grei indikasjon på at systemet er stabilt. Men det hjelper ikke stort på problemet mitt. Men takk for at du prøvde å hjelpe Brian_N. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Jeg fikk 2,8 ghz til lett, med helt rompe ram og hovedkort, får nytt hovedkort snart da.. Dette var med standar volt : ) 2_8_Ghz.bmp Endret 9. desember 2007 av Nautique Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Åjammen Er det stabilt? Skal lure på hvor høyt du kommer om du øker Vcore i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå