Theo343 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) For å stille det opplagte spørsmålet her, hvilken firmware har du. Og hvor manger ganger har dere andre byttet HDD det, etter at dette ble et problem med en firmware tidligere i år. Og da forsøkt alle diskene dere snakker om i hver firmware etter dette? Endret 15. november 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
sind-mag Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Har oppdatert ps3 med jevne mellomrom, sist gang for ca 1 mnd siden. Kan det være att jeg skulle hatt en gamlere oppdatering? (men det går vel kansje ikke ann å legge inn) Lastet ned nyeste firmware å la den på en minnepenn å hadde i den når jeg startet opp, men det hjalp ikke noe.. Dette er første gang jeg prøver å bytte hdd, har kun prøvd med en hdd som jeg hadde fra en laptop, gidder ikke kjøpe en ny viss det likavel ikke funker på min ps3 Evt andre ting jeg kunne prøvd for å få det til å fungere? Lenke til kommentar
lowlander Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 hadde samme problem med min ps3 men ved oppstart hold knappen inne til det piper for andre gang og vips følg instruksjonene på skjermen. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Noen som kan anbefale et greit program som jeg kan bruke til å formatere den eksterne hdd'en min? Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jag har 40-versjonen. Jeg skal kjøpe PS4 når den kommer, men tenker å oppgradere denne til 320 og bruke den på hytta. Jeg er "redd" for å kjøpe en som ikke passer. Kan noen linke til en, evt. fortelle hvilke mål jeg må holde meg innenfor? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Punkt nummer 3 i førsteposten. Lurt å lese der først. 3. Ny harddisk! Kan vel velge hvilken som helst 2,5" SATA disk med 5400RPM. Jeg valgte denne: SAMSUNG SMG M5S 250GB 2.5" SATA/150 5400RPM 8MB. Denne fant jeg billligst på: http://www.amentio.no Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) WD3200BPVT og WD3200LPVT er 9,5mm og 6,8mm. Jeg har funnet ut at 9,5mm skal passe som hånd i hanske. Jeg ser det er noen små forskjeller i spesifikasjonene. Er det det samme hvilken av disse to jeg velger, evt. hvilken er best? Endret 25. januar 2013 av byredyre Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Hei Skal kjøpe meg ny HDD til PS3`n, men lurte på om en slik SSHD har noe hensikt? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777308 Hva mener dere? Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Egentlig ikke siden PS3 bare benytter seg av S-ata150. Skulle mene at dagens ordinære snurredisker skal greie tett opp imot det. En vanlig SSD er ihvertfall overkill og bortkastede penger! Lenke til kommentar
Membership Expired Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 (endret) Kanskje ikke rette tråden å ta dette opp i, men jeg ønsker råd fra dere som fikser mer HD plass i PS3; Kjøpte min første PS på lørdag. Ble anbefalt av betjeningen å kjøpe 12GB versjonen (har ikke tenkt å laste ned spill e.l.) og tenkte at 12GB skulle holde til mitt bruk. Men ble litt overrasket da jeg måtte laste ned oppdateringer til spillene og allerede er disse oppdateringene rukket å komme på rundt 1,5GB og det etter kun 2 spill Ville dere ha avventet og ordnet en ny disk selv eller brukt "30 dagersen" pga feil kjøpshjelp fra selger? Endret 23. februar 2014 av Membership Expired Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 (endret) Enten bytte, eller kjøpe ramme og 2,5" HDD og montere det. Det er flere som kjøper 12GB-versjonen kun fordet de vil oppgradere selv. Hva som lønner seg er jeg ikke sikker på nå. Kommer an på hvor mye 500GB-versjonen koster. Hvis du vil montere selv kan det hende du ikke trenger stort mer enn 250GB. Da kan du komme ganske billig ut av det. Endret 23. februar 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Membership Expired Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Jeg betalte 1200kr for 12GB og 500GB koster 1800kr. Der jeg kjøpte den. Ser nå at Komplett selger 500GB med to spill; GT6 og The Last of us til 2000kr. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Ser ut som oppgradering til 500GB kommer på rundt 500kr. Med mindre du allerede har en 2,5" disk liggende så vil det trolig lønne seg å bytte. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Jeg ville uten tvil hevet kjøpet, og kjøpt den tilbudspakken Komplett.no og Expert har denne uken. 1.995,- for PS3 med 500GB Harddisk og Last of us, OG Gran Turismo 6. Bare harddisk krybben du trenger for å oppgradere din PS3, koster 100,- + eventuell harddisk til 4-500,- og frakt. Vet ikke hva du betalte for din PS3 12GB, men regner med det var tilbudet til 999,- Da ender du opp på en pris på ca 1.600,- med litt frem og tilbake, egenmontering, og ikke de 2 spillene. Bare spillet Last of Us er verdt prisen forskjellen på 400,- og da får du i tillegg GT6 "på kjøpet" alt i en ferdig pakke. Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Her er en veldig bra test av harddisk til PS4. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-ps4-hard-drive-upgrade-guide Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Jeg har et lite spørsmål. I går fikk jeg en lysende idé. Jeg hadde en 500Gb disk i en laptop som kun brukes til surfing, mens jeg hadde en 160Gb-disk i PS3'en. Satte derfor igang med å bytte diskene. Den som sto i laptopen gjorde jeg ingenting med annet enn å sette den inn i PS3'en. Jeg trodde den automatisk skulle gi meg muligheten til å formatere den, men det skjedde ikke. Jeg husker ikke akkurat feilmeldingen nå, men verken boot i safemode eller "vanlig" funket. Jeg la over siste PS3-oppdatering på en minnepenn formatert med FAT32, med mappestruktur PS3 -> Update og da den oppdateringsfilen i Update-mappen. Der får jeg opp at "noe" er korrupt. Den gamle harddisken som sto i PS3'en er allerede tatt i bruk i laptopen, så all data fra den er borte. Er det noen som vet hva det er jeg gjør feil? Kan det være at jeg må prøve å legge oppdateringen på en annen minnepenn? Må jeg ta ut 500Gb-disken fra PS3, formatere den til FAT32 på en PC? Må jeg isåfall legge oppdateringsfilen rett på denne disken etter formatering? All hjelp settes pris på! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Jeg ville fjernet alle partisjoner på 500GB-disken først og kanskje til og med kjørt en Diskpart Clean (eller var det clear?). Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Tror ikke du kan ha en firmware UPDATE på minnepenn, men må har en firmware HELE GRUNNOPPSETTET. Det skjedde i hvertfall med min PS4 da jeg skiftet HDD. Prøvde først å få den til å gjenkjenne HDD via en firmware UPDATE på minnepinnen.Fikk da beskjed om korrupt meg her og der.Fant senere ut at jeg måtte ha en firmware initialize eller noe i den dur som bygger opp hele OS fra grunnen av på nye disken. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Hei igjen. Fikk ordnet det, så jeg tenkte jeg kunne oppdatere dere på hvordan jeg fikset det. Det var egentlig ganske banalt enkelt. Jeg koblet 500Gb-disken tilbake i PCen, formaterte den til FAT32 og satte den inn i PS3'en igjen. Fikk fortsatt ikke liv i den, så jeg prøvde minnepennen igjen, og da fungerte det fint Så nå sitter jeg og laster ned fra PS+ for harde livet for å få inn alle spillene jeg har derfra. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå