Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.

Aafloey

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Alt er mulig! Jeg har ikke sett et kabinett laget for PS3-hovedkortet som jeg kan huske, men det går an å lage. Dette krever selvsagt tid, penger og kunnskap.

Jeg har sett folk sette m-ATX-hovedkort i PS3-kabinettet, så jeg lurer på om hovedkortet i PS3-en kan ha m-ATX-formfaktor også. Isåfall finnes det mange PC-kabinetter som kan brukes! :)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Alt er mulig! Jeg har ikke sett et kabinett laget for PS3-hovedkortet som jeg kan huske, men det går an å lage. Dette krever selvsagt tid, penger og kunnskap.

Jeg har sett folk sette m-ATX-hovedkort i PS3-kabinettet, så jeg lurer på om hovedkortet i PS3-en kan ha m-ATX-formfaktor også. Isåfall finnes det mange PC-kabinetter som kan brukes! :)

linker??

googler iitt rundt det her nå.. i såfall så har jeg to jeg kan bruke evt alleredet.

Lenke til kommentar

Har ikke link her og nå. Du kan jo eventuelt skru opp PS3-en og måle hovedkortets dimensjoner og skruehull og sammenligne det med m-ATX-standarden så lærer vi alle noe nytt. Eller så kan du vente til jeg gjør det, men jeg kan ikke love når. ;)

Fant dessverre ikke noe om det på Google...

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Har ikke link her og nå. Du kan jo eventuelt skru opp PS3-en og måle hovedkortets dimensjoner og skruehull og sammenligne det med m-ATX-standarden så lærer vi alle noe nytt. Eller så kan du vente til jeg gjør det, men jeg kan ikke love når. ;)

Fant dessverre ikke noe om det på Google...

hadde den oppe i sommer men tok ikke noen mål... tanken slo meg med ville ha en spillbar maskin seinere på dagen ;)

tenke og smøre på litt Artic silver 3.

men usikker på og skru fra resten av den

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Driver å skal bytte ut min 250GB disk til en 500GB

Har nå tatt backup på minnepenn, og formatert en 500gb momentus XT til FAT32.

Men jeg får opp beskjed "Cannot Start The Correct Hard Disk Was Not Found."

Hva er feil?

PS3 Slim

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
EDIT: Also, noen diskanbefalinger?

Jeg er veldig fornøyd med Western Digital Scorpio BLACK. Veldig god ytelse, bråker mindre enn forventet og bruker mindre strøm enn man skulle trodd.

BLUE-varianten er et bedre alternativ hvis du ikke trenger toppytelse innen 2,5"-formfaktoren. PS3 har bare SATA I uansett, så du tjener ikke så mye på diskoppgraderingen (utenom økt lagringskapasitet). Det er selvsagt litt økning, men ikke så stor ytelsesøkning du merker i en PC. PS4 vil tjene mer på oppgraderinger (HDD og RAM skal være mulig å oppgradere).

Denne disken er veldig god for prisen om du vil ha mye lagringskapasitet. Prisen er bra i forhold til de andre Scorpio-modellene, og ytelsen skal være ganske bra. BLUE for prisens/lagringskapasitetens skyld (opptil 1TB) og BLACK for ytelsens skyld (litt dyrere, opptil 500GB).

Forresten, det skal være lik fremgangsmåte for diskbytte nå idag.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

får samme beskjed nevnt ovenfor "KAN IKKE STARTE , FINNER IKKE KOREKT HARDDISK"

flere som har erfaring med dette? hva er galt?

Har satt inn en eldre hdd fra laptop (dell) som fungerte i laptopen. Fjernet partisjonene på denne å lagde en stor en, formaterte den ikke(RAW?), partisjon ble ca 114 gb.

Dette gjelder en av første generasjons ps3 (store typen) med 40gb hdd.

Må jeg evt formatere den til ntfs for så å sette den i igjen?

BTW har lastet ned nyeste firmware på en minnepenn å satt i men det hjalp ikke noe..

Lenke til kommentar

får samme beskjed nevnt ovenfor "KAN IKKE STARTE , FINNER IKKE KOREKT HARDDISK"

flere som har erfaring med dette? hva er galt?

Har satt inn en eldre hdd fra laptop (dell) som fungerte i laptopen. Fjernet partisjonene på denne å lagde en stor en, formaterte den ikke(RAW?), partisjon ble ca 114 gb.

Dette gjelder en av første generasjons ps3 (store typen) med 40gb hdd.

Må jeg evt formatere den til ntfs for så å sette den i igjen?

BTW har lastet ned nyeste firmware på en minnepenn å satt i men det hjalp ikke noe..

Fjern hele RAW-partisjonen slik at den er skål tom. Pleier alltid jeg å gjøre og jeg har bytta harddisker en skau av ganger.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å de-initialisere harddisken. Da vil den fremstå som flunka ny.

Hva er det og hvordan gjør jeg det?

Du må bruke Diskpart kommandoen fra kommandolinje (med administratorrettigheter).

Etter programmet er starta:

DISKPART> list disk

Disk ###  Status         Size     Free     Dyn  Gpt
 --------  -------------  -------  -------  ---  ---
 Disk 0    Online          149 GB      0 B
 Disk 1    Online          931 GB      0 B
 Disk 2    Online          931 GB   931 GB

Så leter du etter disken du skal de-initialisere/slette. Er dette f.eks. disk nr. 2 skriver du

DISKPART> select disk 2

Disk 2 is now the selected disk.

Så skriver du bare

DISKPART> clean

Har du nå valgt feil disk så er du sansynligvis fucked. :p

Lenke til kommentar

Du kan prøve å de-initialisere harddisken. Da vil den fremstå som flunka ny.

Hva er det og hvordan gjør jeg det?

Du må bruke Diskpart kommandoen fra kommandolinje (med administratorrettigheter).

Etter programmet er starta:

DISKPART> list disk

Disk ###  Status         Size     Free     Dyn  Gpt
 --------  -------------  -------  -------  ---  ---
 Disk 0    Online          149 GB      0 B
 Disk 1    Online          931 GB      0 B
 Disk 2    Online          931 GB   931 GB

Så leter du etter disken du skal de-initialisere/slette. Er dette f.eks. disk nr. 2 skriver du

DISKPART> select disk 2

Disk 2 is now the selected disk.

Så skriver du bare

DISKPART> clean

Har du nå valgt feil disk så er du sansynligvis fucked. :p

Da har jeg fått prøvd det også, fremdeles samme problemet. gjorde som du skrev over her å puttet den inn i ps3 etterpå

Kan det være "feil" hdd?, den funker i laptopen...

EDIT: Satt nå inn den orginale hdd i ps3, da startet den opp som den skulle med en gang.. Så tenkte jeg på om det MÅ taes backup av den før jeg bytter? hadde ikke tenkt å beholde savegames å slikt. Eller er det noe som må "klargjøres" i menyen på ps3 før en setter i gang. Har ikke tatt noe backup eller noen ting, kun tatt ut hdd å forsøkt med den "nye"...

Endret av sind-mag
Lenke til kommentar

Rart. Jeg har også den gamle, feite 40GB-versjonen. Har bytta harddisk flere ganger uten problemer. Har hatt Samsung, Western, Intel-SSD, en annen Western 500GB og nå en OCZ Vertex3. Få kun beskjed om at harddisken må klargjøres for bruk, og dette gjør PS3'n selv.

Syns å dette var noe snodig.. Jeg ville bare prøve med en hdd jeg vet virker før jeg evt kjøper en ny større en, viss ikke jeg får dette til kjøper jeg heller en ny ps3, men synes dette er litt dumt når den gamle er i full orden enda.

Info om hdd: western digital, wd1200bevs-75lato, wd scorpio, 120gb, SATA, 5400rpm, firmware t0, dcm: hotjbbb, 5vdc

Tok med dette tilfelle det er noen som kan se at det ikke passer eller noe sånt. Jeg er ikke akkurat helt dataguru hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...