Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.


Aafloey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg brukte dette vanlige optiske miniskrutrekker-settet, alt annet vil ødelegge skruene. Advart gjennom hele tråden å ikke bruke verktøy som passer godt. Var ingen problem for meg å skru opp alle skruer.

 

Lirke trekkeren løst inn til du kjenner den suger seg fast, så et fast grep med jevnt press til den løsner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Klarte det med tang ja. Men så ser jeg, etter å ha formatert harddisk, at størrelsen er 203/232. Hva i alle dager brukes 30 gb til når HDD er tom?

Har vel med filsystemet på disken å gjøre. Ps3'n kjører jo FAT32...

Er temmelig sikker på at PS3 ikke kjører FAT32. PS3 kan lese FAT32-eksterne enheter, men synes å huske at filsystemet på den interne harddisken er noe helt annet. Muligens en variant av EXT3 e.l.

 

Edit: Mulig det er en form for kryptert FAT32. Du kan ihvertfall ikke lese disken uten videre med windows e.l.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Klarte det med tang ja. Men så ser jeg, etter å ha formatert harddisk, at størrelsen er 203/232. Hva i alle dager brukes 30 gb til når HDD er tom?

Har vel med filsystemet på disken å gjøre. Ps3'n kjører jo FAT32...

Er temmelig sikker på at PS3 ikke kjører FAT32. PS3 kan lese FAT32-eksterne enheter, men synes å huske at filsystemet på den interne harddisken er noe helt annet. Muligens en variant av EXT3 e.l.

 

Edit: Mulig det er en form for kryptert FAT32. Du kan ihvertfall ikke lese disken uten videre med windows e.l.

 

Joda det er jo greit. Regnet jo med at det ikke ville være 250, men størrelsen er jo 232 gb. Spørsmålet er hva 29 gb brukes til når harddisken er tom (203-tilgjenglig/232-totalt). Med den originale harddisken på 55gb, var det vel en 52/55 gb når harddisk var tom ... Anyone?

Lenke til kommentar

Skal formatere HDDen min med filmer til FAT32 snart (må bare kjøpe en til som jeg kan ta backup på :p ), og lurer i den forbindelse på hvilke fordeler/ulemper dette har ved bruk på en windowsbasert PC?

 

EDIT: Leser på wiki at max filstørrelse er på 4 GB. Betyr dette at jeg ikke kan ha HD-filmer på 8GB på disken? :dontgetit:

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Kan man ha 500 GB i? Står på PSBloggen "The type of internal 2.5″ drives that work with the PS3 top out at about 250gb.", men dette er jo 1 år gammelt (i dag faktisk :)) og har lest noen steder på nettet at 500GB har fungert. Så da lurte jeg på om noen kunne bekrefte en maksstr, da jeg er lei av å slette ting på min stakkarslige 60GB :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...