Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.


Aafloey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et lite problem, har nettopp satt inn en Samsung 250GB 2,5" S-ATA 5400RPM harddisk og jeg får ikke startet opp PS3 systemet igjen.

 

Gjorde ting i følgende rekkefølge:

 

1. Backup av PS3 systemet

2. Slo av koblet fra ledninger o.s.v

3. Skrudde ut gammel 40GB disk

4. Skrudde inn ny 250GB disk

5. Skrudde på PS3 men får følgende feilmelding:

 

"Ingen anvendelige oppdateringdata ble funnet. Sett inn lagringsmedia med oppdatert versjon 2.50 eller senere, press så START og SELECT knappene samtidig."

 

Har prøvd følgende:

 

- Har jo som sagt backup på tom ny harddisk(Vet ikke hvilket filsystem, men fikk jo tatt backup?)

- Minnepinne formatert som FAT med nyeste versjon av programvare til PS3. (2.50)

- Minnepinne formatert som FAT32 med nyeste versjon av programvare til PS3. (2.50)

 

Håper på raskt svar fra noen kloke hoder der ute, håper jeg virkelig får dette til å funke.

Lenke til kommentar
Les manualn eller på den her siden før du laster ned oppdateringen via linken på siden. Bruk en pc og du må ha en usb penn med nok plass og lager en mappe under der som heter PS3, deretter en mappe under der igjen som heter UPDATE bruk store bokstaver i folder navnene. Legg oppdateringsfila i update mappa og sett pennen i PS3 maskinen og følg instruksjonene på skjermen når du starter den.

 

 

http://no.playstation.com/help-support/ps3...ftware/updates/

 

 

les denne posten står alt om innstallering ved bruk av minnepenn

Lenke til kommentar

Måtte bare opprette en mappe som het "PSP" også en som het "UPDATE" inne i PSP mappen. Begge med store bokstaver vel å merke;)

 

Da fungerte det plutselig. Tusen takk for hjelpen=)

 

Edit: Må bare spørre om en ting til. Når jeg formaterte disken min så står det 205GB/232GB på lagringsplassen. Hva er det de 27GB går til når jeg ikke har installert, lastet ned noe eller tatt over backupen enda?

Endret av -klikkert-
Lenke til kommentar

Synes det var i overkant mye da? 250GB ble 232GB etter formatering, det er jo helt vanlig. Men de 27GB som bare er "borte" etter at man har lagt inn oppdateringen. Er litt vel drøyt, ihvertfall etter min mening.

 

Hvor mange GB har andre sittet igjen med etter at de har formatert? Noen med 250GB disk som husker hvor mange GB de hadde tilgjengelig, etter å ha formatert og lagt inn oppdatering?

Lenke til kommentar
Noen som har noen harddisker å anbefalle som passer til PS3? 250GB holder lenge. Noen billige, men likevel solide 250GB disker der ute? :p

 

En hvilken som helst 250GB 2.5" 5400RPM disk vil fungere. Om du vil ha noe som er "solid" som du kaller det er Seagate en av de ytterst få, kanskje den eneste, som gir 5 års garanti på diskene. Om ytelse er viktigere bør du kanskje kikke på Samsung Spinpoint eller Western Digital sine produkter.

 

Alle disse diskene ligger mellom 500,- og 650,- ser det ut som.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte ny hdd i dag fulgte guiden din, men når jeg skrur på ps3 så kommer det opp "system porogramvaren kan ikke kjøres korrekt. Trykk PS knappen for å starte systemet på nytt.

 

Hvis systemet ikke kan startes på nytt på denne måten må du reformatere system parrtisjonen på harddisker og installere system programvaren på nytt.

sett inn lagringsmedia med oppdateringsdata versjon 2.52 eller senere. press så START og SELECT knappene samtidig. For hvordan å finne oppdaterings data, se SCE websiden for din region"

 

noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Du finner den nyeste versjonen(2.52) her.

 

Sitert fra Playstation.com:

 

"Før du starter, bruker du PC-en til å opprette en mappe kalt PS3 på lagringsmediet eller USB-enheten. I denne mappen oppretter du en mappe kalt UPDATE. (Det skilles mellom små og store bokstaver, og mappenavnet skal skrives med store bokstaver.) Når du har opprettet UPDATE.-mappen, laster du ned oppdateringen av systemprogramvaren for PS3 til denne plasseringen."

 

Første mappe skal altså hete PS3, og i den igjen lager du en som heter UPDATE. Etter det så kan du legge inn nyeste versjon av programvaren, altså 2.52 inne i UPDATE mappen.

Endret av -klikkert-
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...