Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.

Aafloey

Anbefalte innlegg

Hvis du bytter hardisken på ps3en mister du garantien da? :)

Jo, det tror jeg, spurte i butikk og han sa at da går garantien ut.

EDIT : noen som har link til en god og kraftig HDD til ps3?

Hvis du leser litt mer i denne tråden ser du at man IKKE mister garantien av å bytte HDD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det stemmer ikke. Sony har selv lagt ut link på PlayStation-bloggen sin til hvordan man skifter harddisk selv. Det står i PS3-manualen også hvis jeg husker riktig.

Men Sony vil selvsagt ikke ta garanti-ansvar for en nyinnkjøpt disk hvis den f.eks. går i stykker. Den originale harddisken regnes som en del av PS3 og har selvsagt like lang garantitid som resten av PS3-en. Skal PS3 på reperasjon må man derfor sende med den originale disken, så det er lurt å ta vare på den.

Amentio har Samsung Spinpoint 250 GB til 484 kr.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer med å skifte? Jeg har en slik men den vil ikke sitte på plass. Jeg har prøvd å skyve den inn, men den nekter rett og slett. Er det noe galt jeg har gjort, eller fungerer ikke den HDD-en?

Fikk det til allikevell, måtte bare lirke den litt på plass.

Endret av goggys
Lenke til kommentar

Nei, det stemmer ikke. Sony har selv lagt ut link på PlayStation-bloggen sin til hvordan man skifter harddisk selv. Det står i PS3-manualen også hvis jeg husker riktig.

Men Sony vil selvsagt ikke ta garanti-ansvar for en nyinnkjøpt disk hvis den f.eks. går i stykker. Den originale harddisken regnes som en del av PS3 og har selvsagt like lang garantitid som resten av PS3-en. Skal PS3 på reperasjon må man derfor sende med den originale disken, så det er lurt å ta vare på den.

Amentio har Samsung Spinpoint 250 GB til 484 kr.

åja, sånn nå skjønner jeg litt mer, men kan man ta "sikekrhetskopi" av filer?

Lenke til kommentar

Eller man kan bruke så stor man vil av 3,5" bare man drar stata kabelen ut og kobler til på utsiden. Ellers er 320GB 2,5" det beste kjøpet om dagen. For den rike kan man kjøpe en 128GB OCZ Core SSD2 disk med ekstrem ytelse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skiftet akkurat harddisk på min 40Gb versjon med en samsung. Var litt anderledes enn den du har brukt eksempel. Skyffen er bare festet med 1 blå skrue(stjerne) i nederkant på midten av skuffen. Var helddigvis ikke de 2 andre som beskrevet hadde en tendens til å knekke. Gikk rimelig raskt og bytte.

SAtte inn en SAMSUNG 320GB 2.5 S-ATA (HM320JI) fra amentio som kostet 664 kroner.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

det er ingen som har hatt noen problem med å bytte hardisken så langt?, tenker på at ikke den nye hardisken streiker engang..

EDT: hvis hardisken er på 7200 rpm, lagrer den f.eks. filmer over fortere da? hvis jeg bruker en minne penn til å flytte over?

Endret av beanfan94
Lenke til kommentar

Det vil nok begrenses av hastigheten til minnepinnen. De greier som regel ikke mer enn 15-30 MB/s i lesehastighet, mens 7200 rpm-disker greier 50 MB+.

Ellers hadde Gamepro en test med en 160 GB 7200 rpm-disk:

PS3 startup time

* 5400rpm speed test: 15.7 sec

* 7200rpm speed test: 13.5 sec

Game background load time

* 5400rpm speed test: 1.9 sec

* 7200rpm speed test: 1.9 sec

Time to load Tekken 5: Dark Resurrection

* 5400rpm speed test: 25.8 sec

* 7200rpm speed test: 23.3 sec

Time to install version 1.82 update

* 5400rpm speed test: 1 min 58.6 sec

* 7200rpm speed test: 1 min 54.2 sec

Med andre ord så liten forskjell at man knapt vil merke det.

Lenke til kommentar

Nei, ingen problemer såvidt jeg vet. Men jeg vil si det er smartere å kjøpe en 320 GB 5400 rpm enn en 160 GB 7200 rpm som koster omtrent like mye.

Det mange folk ikke tenker på er at jo større kapasiteten er, desto tettere ligger bit-ene samlet og det gjør at man får større overføringshastighet. En 5400 rpm-disk på 500 GB har langt bedre overføringshastighet enn en 7200 rpm 80 GB-disk for eksempel.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...