JaneATaber Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Jeg skal sette sammen en ny maskin, iden forbindelse lurte jeg på om det var noe særlig forskjell på klokke egenskapene disse kortene? https://prisguiden.no/vis_side_ved_...ids%5B%5D=73507 Er det ene bedre enn det andre eller er de forholdsvis like? Er det evt andre kort som er bedre til å klokke med? (Skal brukes til å klokke E6850) edit: bør helst koste 1000,- eller mindre.. Endret 6. oktober 2007 av JaneATaber Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 P5K E har betraktelig bedre VRM. Hvis du sammenligner sokkelområdet for CPU på begge kortene vil du se at det er langt færre mosfets/caps/inductors på P5K m.a.o langt spinklere strømregulering. BIOSen er sikkert dårligere og, med lavere spenninger tilgjengelig osv. Jeg ville helt klart valgt P5K E, har tenkt på dette selv til eventuell oppgradering. Dette er i praksis samme kortet som P5K Deluxe minus en nettverkskontroller, kjøleribbe på ene mosfet-rekka og eventuell bundle. Hvis du absolutt vil ha noe til rundt 1000kr, ville jeg sett på Abit IP 35 (E) eventuelt Gigabyte GA P35 DS3P. Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Tusen takk for tilbakemeldingen.. Jeg har nå sjekket litt rundt men har nesten druknet i informasjonen pga manglende kunnskaper, utifra noen tips fra Frodin har jeg valgt ut noen kort. Kriterier: - kortet er stabilt - bra overklokkingskort (både for duo og quad prosessorer) - passiv kjølt (bør klare minimum 500 mhz i FSB ) - må ha minst 1 stk firewire - bør ikke koste så alfor mye, skrev vel egentlig 1000, men kan strekke meg til ca 1200,- - Asus P5K-E/WIFI-AP - Gigabyte GA-P35-DS4 - Abit IP35 Kan noen med peiling hjelpe meg med å velge? velge en av disse eller kanskje noen andre? Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg tror det er hipp som happ om du velger Asus P5K E eller Gigabyte GA P35 DS4, begge kortene synes å ha sine sterke og svake sider, men framstår for meg som de beste alternativene av P35-kortene. Pga S-ATA- problemer med flere av P35-kortene fra Asus ville jeg kanskje valgt Gigabyte utifra stabilitet, men Asus-kortene igjen synes å yte bedre i overklokket tilstand enn Gigabyte. Abit-kortet synes å trenge litt ekstra kjøling av mosfets ved høy klokk (særlig av quads), pga opphopningen av mosfets på et lite område, så det er sannelig ikke godt å vite hva man skal velge. Til syvende og sist holder jeg kanskje en liten knapp på Asus, så lenge man får et kort uten problemer med S-ATA-portene, og holder seg unna Samsung-disker, som synes å ha flest problemer. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Men hvorfor du på død og liv skal kjøre din E6850 på 500 MHz FSB er et mysterium for meg... Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Tusen hjertelig takk for svar.. sablabra: kommer nok ikke til å kjøre e6850 på 500 fsb, men kanskje andre prosessorer, vil ha et stabilt og bar hovedkort til overklokking. Da det er noe mer jobb å bytte ut hovedkort på et senere stadiet Frodin: Da bestiller jeg helt sikkert enten Gigabyte eller Asus kortet. Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå