Gå til innhold

Hvor god ventilasjon trenger ps3?

Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvor god ventilasjon ps3 trenger?

Jeg har nå fått nytt tv bord med skap plass under platen hvor tv-en skal stå, der har jeg tenkt å plassere playstation. Det er god plass der og det er et lite hull for kabler på bak platen av skapet. Kan jeg la playstation stå der uten at jeg må ha dørene oppe?

Håper noen forstår spørsmålet mitt og kan svare, kan eventuelt laste opp bilder av tv bordet senere.

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ps3 bør ikkje stå inni eit tv bord..den utsondrer masse varme..det er hovedprinsippet med ps3 sin kjøling att all den varme luften skal ut av konsollen..så det bør helst vere opent bak kor mesteparten av varmen kjem ut men også på sidene.. ved sida av tven er det optimale..spørst om nokon kan komme med erfaringer her som har sin ps3 inni tv bord...

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Jeg har den inni en kommode(IKKE le,) og det funker delvis fint. Står ca. 30 cm fra enden i kommoden, og litt varmt blir det, men den klarer seg fint. har hatt den på i nermere 2 døgn, (jobbet med folding home) og den lever enda =D

Noe sier meg at jeg bør skaffe meg et glassbord? :cry:

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

La den stå på og kjenn etter. Noen stikkprøver vil fortelle deg om det er for varmt for den eller ikke. Kjenn etter temperaturen i hyllen, i hylleveggene og spesielt hvor luften kommer ut (og under PS3'en). Luften kommer i hovedsak ut bak og på høyre side om jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Tja det enkleste svaret er vel; Så god kjøling som mulig?

PS3 er eit solid stykke hardware med tilsynelatende bra (kjøleløsninger i motsetning til ein viss annen konsoll), men er vel ingen grunn til å presse den inn i det trangeste og mest isolerte plassene fordi om.

Lenke til kommentar

Du bør nok ha de glassdørene åpen under spilling o.l, har selv min ps3 stående inni en tv benk med glassdør, en gang glemte jeg å åpne glassdøra og det tok ikke lang tid før viften begynte å jobbe på overtid, slo da av konsollen, lot den stå i ca. 5 min og da jeg slo den på igjen gikk den som normalt.

Lenke til kommentar
Takk for svar, men jeg fant ut at jeg kan ha den oppå bordet så ikke så viktig lengre. Eneste jeg er redd for nå er om ps3 en kan velte når jeg har den stående på siden?

9657532[/snapback]

Den KAN velte, men det skjer jo ikke med mindre du dulter borti den litt kraftig. Du trenger ikke å bekymre deg for trekken for å si det sånn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...