Gå til innhold

Bærbar til lette oppgaver og litt spilling på si.


Anbefalte innlegg

Sitter nå på brodern sin laptop, og tenker at dette er vesentlig mer behagelig og fleksibelt enn en stasjonær PC. Vurderer derfor å kjøpe meg en av disse underlige maskinene jeg også.

 

Hvor mye penger vil du bruke?

 

Ikke mer enn 10000 kroner; helst mindre (kan dog være fleksibel dersom det er en stor ytelsesforskjell med 500 kroner opp).

 

Hva skal du bruke maskinen til?

 

Hovedsaklig bare internettsurfing og diverse lette programmer. Blir trolig litt spilling i ny og ne; men såpass lite at jeg ikke ønsker å legge ut mye for å kunne kjøre den høyeste oppløsninga.

 

Hvilke krav stiller du til maskinen?

 

15,4" er forsåvidt stort nok, selv om det selvsagt ikke skader med en smule større skjerm. Trenger ikke veldig stor harddisk; 160 GB holder.

 

Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål?

 

Nei; trenger ikke å være spesielt lett, da den skal brukes mest innenfor husets fire vegger.

 

Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN eller andre ting som ikke forventes av alle bærbare, er det fint om du tar det også med i posten.

 

Bluetooth hadde vært kjekt. Trådløs tilkobling til router er nødvendig.

 

Til sist bør det også komme frem om du er veldig sikker på hva du vil ha, eller hvorvidt du er åpen for forslag. Det er mange brukere som har erfaringer med flere forskjellige maskiner og det er alltid noen som har et bra maskin-tips på lur, som ingen har nevnt før.

 

Er helt åpen for forslag.

 

Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...