Frohman Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Er det bare jeg som er overrasket og skremt over at denne brutale okkupasjonen er glemt av verden? Kom på det selv her om dagen, da jeg leste om det Klassekampen. Er denne saken mindre viktig enn Burma, Palestina og Tibet? Endret 6. oktober 2007 av Okstad Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Den behøver ikke være glemt av alle i verden, men den kan være glemt av 'mainstream' folk de som kun får sin daglige informasjon om verdens tilstand gjennom de store mediene. Dermed blir det media som setter fokus for hva de store massene skal høre noe om , og dermed også kanskje hva de bryr seg om. At det foregår slik er veldig synd synes jeg, det er heller ikke bringt mye oppe idagen at det når er en enorm sultkatastrofe i afrika pga. tørke. Skjerp dere media sier jeg, ikke bare gå etter det store scoopet og de store konfliktene, det er mye som skjer her i verden hver dag som fortjener å komme fram i lyset. Endret 6. oktober 2007 av Kenny_NOR Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg minner ofte folk jeg diskuterer med om Vest Sahara og hvor lite mediaomtale det får. Etter min erfaring ser det ikke ut som venstresiden bryr seg så veldig mye om konflikter når ikke USA er involvert eller gjør noe galt. De fleste jeg snakker med har hvertfall ikke peiling på hva som skjer der.. trist, siden hva som skjer er helt grusomt. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Etter min erfaring ser det ikke ut som venstresiden bryr seg så veldig mye om konflikter når ikke USA er involvert eller gjør noe galt. Bingo... ingen storpolitiske interesser i et så øde område... og ingen ressurser å snakke om. Lenke til kommentar
Plosj Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er en hel del ressurser vi snakker om..Fosfat jeg mener verdens største forekomst nettopp er i Vest Sahara http://www.vest-sahara.no/index.php?dl=no Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Fosfater er faktisk det eneste de har, og noe verden ikke trenger. Lenke til kommentar
Plosj Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Fosfater er faktisk det eneste de har, og noe verden ikke trenger. 9661238[/snapback] det er kansje riktig men Fosfater er ikke de eneste de har. Fisk blandt annet http://www.vest-sahara.no/index.php?cat=65&art=0 Fra linken Gjennom Marokkos samhandelsavtale med EFTA kan fiskeprodukter fra okkuperte Vest-Sahara tollfritt importeres til Norge. SKVS krever at EFTA-samarbeidet endres, slik at Vest-Sahara eksplisitt ekskluderes fra handelssamarbeidet. Alle driter i dem det er de som er mest synd Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Fisken er dog litt vanskelig å holde kontroll på. Det er dessverre altfor lett for andre fiskere i området å simpelthen cruise inn og forsyne seg... sukk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå