Rolsen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hei! Jeg er fanboy. Hvor får jeg kjøpt de hovedkortene som kjører to dualcore AMD's også kalt 4x4's? Lenke til kommentar
Rolsen Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 det må da være noen igjen som bruker AMD og kan svare meg på det der? :/ Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 det må da være noen igjen som bruker AMD og kan svare meg på det der? :/ 9652155[/snapback] Let i prisguiden under HK med sokkel F (1207). Men det er vel bare et kort fra Asus som har desktop brikkesett. Sammen gjelder CPU, de du tenker på er FX-70, FX-72 og FX-74. Du trenger to for å få 4x4. Både HK og CPU-er er ikke vanligvis lagervare, det var ikke noe suksessprodukt. Regn med å betale ca 7 - 8 000 for HK og to CPU-er. For å si det svært enkelt, 4x4 er vel omtrent det tåpeligste AMD har funnet på, og var et reinspikka markedstunt etter min mening. Den bruker ca 250 Watt bare på CPU-er, så før man har fått rigget opp resten har du varmeovn for huset. Og blir i tillegg frakjørt av Intel sine C2Q. Det er greit å være fanboy, men du må nok vente på Phenom eller kjøpe deg et dual Opteron oppsett (Barcelona på F-sokkel), skal du ha noe på dette nivået som kan sies å være fornuftig. Lenke til kommentar
Rolsen Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg tror jeg venter på K10 jeg takk! Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Vil bare legge til at Quadfather-kortet faktisk støtter Opteron 2000-serien, som kan bli en klart billigere løsning enn FX-prosessorer. Jeg regner forøvrig sterkt med at også K10 Opteron blir å fungere på dette og kommende "dual desktop"-kort. Kortet krever vanlig Unregistered RAM uansett hva slags CPUer man monterer. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Vil bare legge til at Quadfather-kortet faktisk støtter Opteron 2000-serien, som kan bli en klart billigere løsning enn FX-prosessorer. Jeg regner forøvrig sterkt med at også K10 Opteron blir å fungere på dette og kommende "dual desktop"-kort. Kortet krever vanlig Unregistered RAM uansett hva slags CPUer man monterer. 9657440[/snapback] Det var det jeg mente med dual Opteron. Men det er vel bare Asus som har Quadfather-kort, og de er ikke akkurat billige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå