Gå til innhold

AMD 4x4, hvor?

Rolsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det må da være noen igjen som bruker AMD og kan svare meg på det der? :/

9652155[/snapback]

Let i prisguiden under HK med sokkel F (1207). Men det er vel bare et kort fra Asus som har desktop brikkesett. Sammen gjelder CPU, de du tenker på er FX-70, FX-72 og FX-74. Du trenger to for å få 4x4. Både HK og CPU-er er ikke vanligvis lagervare, det var ikke noe suksessprodukt. Regn med å betale ca 7 - 8 000 for HK og to CPU-er.

For å si det svært enkelt, 4x4 er vel omtrent det tåpeligste AMD har funnet på, og var et reinspikka markedstunt etter min mening. Den bruker ca 250 Watt bare på CPU-er, så før man har fått rigget opp resten har du varmeovn for huset. Og blir i tillegg frakjørt av Intel sine C2Q.

Det er greit å være fanboy, men du må nok vente på Phenom eller kjøpe deg et dual Opteron oppsett (Barcelona på F-sokkel), skal du ha noe på dette nivået som kan sies å være fornuftig.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at Quadfather-kortet faktisk støtter Opteron 2000-serien, som kan bli en klart billigere løsning enn FX-prosessorer. Jeg regner forøvrig sterkt med at også K10 Opteron blir å fungere på dette og kommende "dual desktop"-kort.

Kortet krever vanlig Unregistered RAM uansett hva slags CPUer man monterer.

Lenke til kommentar
Vil bare legge til at Quadfather-kortet faktisk støtter Opteron 2000-serien, som kan bli en klart billigere løsning enn FX-prosessorer. Jeg regner forøvrig sterkt med at også K10 Opteron blir å fungere på dette og kommende "dual desktop"-kort.

Kortet krever vanlig Unregistered RAM uansett hva slags CPUer man monterer.

9657440[/snapback]

Det var det jeg mente med dual Opteron. Men det er vel bare Asus som har Quadfather-kort, og de er ikke akkurat billige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...