Gå til innhold

Trenger en videomic i morgen(søndag).. hvor?

Anbefalte innlegg

Hei!

En innspilling som først ble avlyst ble plutselig tatt opp igjen, og da har jeg plutselig ikke noe lydutstyr likevel...

Jeg trenger å skaffe en videomic (hva som helst egentlig.. bare ikke den innebygde.. må kunne sette den på boom) til å filme en dialog i 16 tiden i morgen...

Jeg har mine sterke tvil, men finnes det noe sted i Oslo som låner/leier eller selger ut sånt utstyr. på en søndaG? ... eller i kveld? Eller noen som vil låne ut noe ?

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bruke den til HV 20 med 3,5mm stereojack? I såfall er Røde Videomic best egnet siden den har dempebrytere i batteridekselet(den nye typen). For du kan vel ikke justere lydnivået manuellt på kameraet? Du kan også bruke andre mic-er om du bruker skjøtekabel med volumekontroll.

Eventuellt bør du låne mic og lydopptaker. Bor litt langt unna til å hjelpe deg med annet enn tips. Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Takk for tips 2Olav! =)

Jeg tror det blir Videomic eller NTG2 når jeg skal kjøpe.. jeg må veie de to litt opp mot hverandre=)

Men angående i morgen er det litt vanskelig=/ Jeg tror vi skal prøve å spille inn stemmene i etterkant (jeg har lydustyr til innendørs)... Det er en kort dialog, så selv om jeg er skeptisk til å gjøre det slik blir vi nesten nødt, og håpe at det fungerer=)

De sier jo at folk aksepterer lettere dårlig bilde enn dårlig lyd... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...