The_Lobster Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hei! En innspilling som først ble avlyst ble plutselig tatt opp igjen, og da har jeg plutselig ikke noe lydutstyr likevel... Jeg trenger å skaffe en videomic (hva som helst egentlig.. bare ikke den innebygde.. må kunne sette den på boom) til å filme en dialog i 16 tiden i morgen... Jeg har mine sterke tvil, men finnes det noe sted i Oslo som låner/leier eller selger ut sånt utstyr. på en søndaG? ... eller i kveld? Eller noen som vil låne ut noe ? Mvh, Joachim Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Skal du bruke den til HV 20 med 3,5mm stereojack? I såfall er Røde Videomic best egnet siden den har dempebrytere i batteridekselet(den nye typen). For du kan vel ikke justere lydnivået manuellt på kameraet? Du kan også bruke andre mic-er om du bruker skjøtekabel med volumekontroll. Eventuellt bør du låne mic og lydopptaker. Bor litt langt unna til å hjelpe deg med annet enn tips. Lykke til. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Takk for tips 2Olav! =) Jeg tror det blir Videomic eller NTG2 når jeg skal kjøpe.. jeg må veie de to litt opp mot hverandre=) Men angående i morgen er det litt vanskelig=/ Jeg tror vi skal prøve å spille inn stemmene i etterkant (jeg har lydustyr til innendørs)... Det er en kort dialog, så selv om jeg er skeptisk til å gjøre det slik blir vi nesten nødt, og håpe at det fungerer=) De sier jo at folk aksepterer lettere dårlig bilde enn dårlig lyd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå