dvadja Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Ok saken er slik, jeg har en bil som er forsikret, men forsikrings selskapet ville ikke forsikre den om den ble kjørt av personer under 27 år. Det jeg da lurer på er om at det fremdeles er lovlig å la en på 18 kjøre den og om eventuelt det har seg bare slik at egenandelen blir høyere. På forhånd takk for svar. :-) Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvilken bil gjelder dette? Forsikrings selskap er lovpålagt og gi alle forsikring, så du kan i allefall få ansvar, men er dette en dyr bil må du nok ha Kasko. Gjensidige er som regel veldig greie når det gjelder ungdom. om du skal kjøre den og den er forsikret for at folk bare feks over23 skal kjøre så får man vell dobbel egenandel hvis det smeller. Lenke til kommentar
dvadja Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvilken bil gjelder dette? 9650498[/snapback] Porsche 911 turbo 997. Lenke til kommentar
dvadja Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Noen som kan svare er dere snill? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Er det du som eier bilen, men du får ikke forsikret den fordi du er under 27? Eller er du over 27 år, men forsikringen vil ikke at noen andre under 27 skal kjøre den? Visste ikke at det var en sånn grense. Trodde det kun var grense på 23 år i enkelte saker Lenke til kommentar
dvadja Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Er det du som eier bilen, men du får ikke forsikret den fordi du er under 27? Eller er du over 27 år, men forsikringen vil ikke at noen andre under 27 skal kjøre den? Visste ikke at det var en sånn grense. Trodde det kun var grense på 23 år i enkelte saker 9656027[/snapback] Er over 27 år, MEN har noen som vil kjøre bilen som er under 27 år, og det sies at forsikringen er kun for personer over 27 år. Men kan forsikrings selskapet si noe slik som dette? Jeg ville tro bare at egenandelen ville blitt høyere. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hvilket forsikringsselskap er det snakk om? Eieren av bilen må da få bestemme selv hvem som kan kjøre bilen. Men forsikringen vil nok bli dyrere. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Er nok ikke værre at det blir dobbel egenandel hvis det smeller. Er i allefal slik hvis man er under 23 og kjører en bil som er bare er forsikret for de som er 23- Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ok saken er slik, jeg har en bil som er forsikret, men forsikrings selskapet ville ikke forsikre den om den ble kjørt av personer under 27 år. Det jeg da lurer på er om at det fremdeles er lovlig å la en på 18 kjøre den og om eventuelt det har seg bare slik at egenandelen blir høyere. På forhånd takk for svar. :-) 9650454[/snapback] Det står sikkert i papirene hva konsekvensene er, eller du kan ringe å spørre de. Du må huske at du da bruker bilen til noe den ikke er forsikret for! Jeg har en begrensning på 25 år ,tror jeg, på min bil. Mener de sa at det som ville skje om noen yngre kjørte den var at jeg fikk tillegg på egenandel på 10 000, så det var ikke helt krise, men dette bør du sjekke siden det kan variere fra selskap til selskap. Hvis de avkorter utbetalingen til f eks halvparten så kan det være veldig kjipt hvis du smeller for noen hundre-tusen for ikke å tenke på millionbeløp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå