Gå til innhold

Bygge pc selv, Dugelige deler? 17K *se siste side*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann! :)

Hvis jeg var deg, ville jeg ikke ha kjøpt 1024MB RAM samtidig som du kjøper 2048. Altså, skal du ha flere en èn RAM brikke, bør de være av samme størrelse! Da yter de bedre :)

Så, legg heller til noen ekstra kroner i å kjøpe en 2048 til!

Og, jeg ville ha bytta ut den E6850'n med en E6600! Du klokker E6600'n til 3GHz på 5 min, uten å ha noe kunnskap om klokking nesten ;)

Ellers var det bra! Kanskje litt overkill strømforsyning? Er litt usikker på den!

Lenke til kommentar

mhm, tok ikke 2048 mb ram fordi da må jeg ende opp med et 64bits OS , som jeg slettes ikke vil ;) Derfor 3 Gb ram. Mente du Q6600 ?

PS: er 70% sjanse på at jeg kjøper et likt skjermkort og kobler opp i SLI senere, så er vel litt lurt med en finfin strømforsying da tror jeg (correct me if im wrong)

EDIT: Angående RAM'en , i Dualchannel har det vrl ikkr noe å si om det er to 1024 brikker og to 512 brikker, så lenge de er plassert rikitg.

Endret av ThomasT-93
Lenke til kommentar

Nei, nå missforsto du meg! F.eks. Hvis du har to stk 1024, og en 512. Så vil ikke det yte like mye som om du hadde bare to på 1024! Skjønner? :)

Nei, jeg mente E6600.

Ja, hvis du skal kjøre SLI så er det ikke dumt med en bra PSU!

EDIT: Du jo ikke ha 64 bits OS fordet om du har 4gb ram! Bare at du får utnytta bare 3200mb eller hva det nå var igjen..

Men, om du får Vista en gang så får du jo utnytta alt!

Endret av Holten
Lenke til kommentar

mitt tips er å ha HELT like minnebrikker i samme system. selv om ting sikkert er blitt bedre, så kunne det tidligere være oppskrift på trøbbel. det betyr at du enten skal ha 2048 eller 4096 mb ram. jeg hadde absolutt gått for 4096. går helt fint med winXP. eneste som er greia er at maks adresseområde er 4096, som betyr at skjermkortminnet pluss andre enheter tar av det fysiske minnet, som nevnt over. dette er ikkeno problem, og når du senere får 64bit OS, som du sikkert gjør en gang, så har du nok minne.

http://www.anandtech.com/guides/showdoc.aspx?i=3157&p=6

anandtechs tanker om minnemengde i dag. (veldig bra HW-side btw, blant de mest seriøse)

hvis du vil ha tips på resten av delene, så les hele artikkelen

http://www.anandtech.com/guides/showdoc.aspx?i=3157&p=1

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Han bumpa akkurat :p Så klart han ikke er ferdig da.

Jeg er helt enig i at GTS ikke er bra nok, hehe. Kjøp heller GT eller GTX. Og om du skulle oppdage at du holder en lottogevinst i hendene er bare en overklokka XFX GeForce 8800 ULTRA XXX bra nok. Den koster sikkert tapeten av veggen, men du har da vell råd til ny tapet når du vinner i lotto :grin2:

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...94-AD606DB252B3

Er dette dugelig, noe jeg bør endre?

Vil gjerne kjøre blant annet bf2 og guild wars laggfritt + god grafikk

og ikke minst, Virker komponentene med hverandre?

Takk på forhånd

Thomas

Vell om du skal spille bf2\guild wars så er det samme F... om du velger amd eller intel. Hvem som helst cpu nå til dags klarer disse spillene fiiint ;)

Så det er bare tull og si "For det første kan du jo bytte ut AMD med intel E6600 :) ".

Men, uansett så burde du gå for intel. Men, det jeg skulle ha frem var at du trenger ikke intel for og kjøre de spillene på fult :p

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Lagde et oppsett fra amentio ,, med tilsvarende specks , bedre HK , 6400 ddr2 800 cl4 ram, 2*club 8800gt kort , etc

Handlekorg.

ps se på leverings tiden på 8800gt kortet ditt ,, disse kortene er jo stort sett utsolgt over alt:( levers inn 182stykk 01.01.08!!

Ta en titt på dette crossfire oppsettet.

den crossfire oppsettet er på quad core pga skal selv ha ca halvparten av det der ,, hadde bare et oppsett på lager ,, så la til litt ekstra,,

men quad + litt overklokk er genialt,, når jeg selv bygde pc første gang var jeg ikke interisert i og oc,, men ble det etter vært , nå klokker jeg alt , har ikke kjørt stock 1 dag! siden!

oppsettet koster jo btw samme som ditt komplett oppsett,, iog det oppsettet har konge klokke ram, konge klokke kort, samsung disk( stille ) stoor cpu kjøler,, 2*3870 kort! corsair vx 750

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar
Lagde et oppsett fra amentio ,, med tilsvarende specks , bedre HK , 6400 ddr2 800 cl4 ram, 2*club 8800gt kort , etc

Handlekorg.

ps se på leverings tiden på 8800gt kortet ditt ,, disse kortene er jo stort sett utsolgt over alt:( levers inn 182stykk 01.01.08!!

Ta en titt på dette crossfire oppsettet.

Så har ikke jeg tenkt å kjøpe pc delene før til våten uansett da.

Kjøper helst også fra komplett

Lenke til kommentar

Handlevogn hos Komplett.no

Skjerm: Samsung 22" LCD Syncmaster

Stor wide-screen skjerm med god respons tid. Masse gode erfaringer ifølge komplett.no

Kabinett: Antec Sonata III Miditower, Svart m/500W Strømforsyning

500W mer enn nok! Takler 8800GT skjermkort. Kabinettet er lydløs, god luftsirkulasjon. Finnes mange tester og slikt på nette. Skal du gå for flere harddisker og slikt så bør du kanskje kjøpe en ny PSU...

Hovedkort: ABIT IP35, P35, Socket-775, ATX, Silent Otes, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16

P35 chipset! Ganske god hovedkort med god passiv kjøling! Har dette selv, er utmerket fornøyd! Tåler endel overklokking.

Gode tester på internett. søk på google ;)

CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz

Valgte 2 kjerne istedenfor 4 kjerne. Grunnet er fordi at du får 2 kjerne med bedre klokke enn 4 kjerne for prisen. Med mindre du skal overklokke så ville jeg gått for en 4 kjerne.

Ram: 2 stk. Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

4gb minne med CL4 timings! Mye bedre enn det du hadde valgt tidligere.

Skjermkort: XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3

8800GT trenger ikke å si mere ;) 512MB minne er et must!

HDD: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

500GB 16mb cache! Ganske god hastighet og lydløs!

CPU kjøler: Thermaltake Blue Orb II CPU-Kjøler, Blått Lys, 17dBA

Lydløs CPU kjøler som kjøler ganske bra med artic silver kjølepasta!

DVD: Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE Black OEM

Valgte en vanlig IDE brenner. Ganske grei.

Her får du masse for pengene kun 11 040kr med 22" LCD skjerm! Fornuftig måte å bruke penger på! ;)

Endret av Adda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...