lars4012 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har kjøpt nye komponenter for bygging av PC og har satt dem sammen iht manualen, men får ikke bootet PC-en. Får lange pipelyder, kontinuerlig. Dette skal vistnok tyde på problem med minnebrikkene. Har kjøpt 4 minnebrikker, men har prøvd med 1 og 1 og det hjelper ikke. Spørsmålet er om hovedkortet ikke finner minnebrikkene eller av en eller annen grunn ikke liker dem. Komponentene er som følger: 1 ABIT AB9 PRO, P965, Socket-775, 2xGbLAN, ATX, 9xSATAII, DDR2, Firewire, PCI-Ex16 2 Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology Har kjøpt ny strømforsyning så strøm skulle ikke være noe problem. Noen som vet om disse komponentene ikke liker hverandre? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Ta en kikk i Denne tråden. Må justere minnet til 2,1 v og mest sannsynlig oppdatere bios for å få brikkene til å fungere. Ville prøvd å låne noen andre brikker for å justere spenning, oppdatere bios! Lenke til kommentar
lars4012 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg må altså få tak i annen ram for å få bootet PC-en og så oppdatert BIOS og endret spenningen? Det virker jo helt meningsløst at en skal måtte gjøre noe slikt. Men det virker som om du har rett. Takk for svar. Lenke til kommentar
lars4012 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Ta en kikk i Denne tråden. Må justere minnet til 2,1 v og mest sannsynlig oppdatere bios for å få brikkene til å fungere. Ville prøvd å låne noen andre brikker for å justere spenning, oppdatere bios! 9650799[/snapback] Hvordan endrer jeg spenningen på minnet? Gjøres dette i BIOSen? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Ja, det må du gjøre i bios. Lenke til kommentar
lars4012 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Ja, det må du gjøre i bios. 9651155[/snapback] Da skal jeg ut å lete etter midlertidig minne jeg kan bruke til dette. Håper det fungerer. Tusen takk for hjelpen. Jeg holdt på å gå på veggen her for jeg skjønte ikke hvorfor i all verden det ikke fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå