m-momr Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 hei, har nå bestile ny server som skal kjøre raid 5. hvis 1 av diskene blir ødelagt, hvordan vet jeg hvilken som er ødelagt? er det bare og sette inn en ny og boote så vil alt være som før? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 på servere hvor det er SCSI eller SAS, så er det også en lampe på disken. denne lyser rødt når kontrolleren oppdager at disken har feilet, så det er lett å se hvis en disk skulle ryke. Lenke til kommentar
WildEye Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kjører RAID5 på mitt Striker extreme hovedkort, og har faktisk mistet 2 disker på under 6 mnd i dette raidet. Begge gangene gikk det bra med dataene lagret i raidet. Ettersom informasjonen om hva som er galt er begrenset, ble det rett og slett koble fra disken og prøve å boote. Raid bios raporterer enten Healthy (alt i orden), Unhealthy (problem med en disk) eller Degraded (mangler en disk). Dvs kobler man vekk en disk som virker, er raided fortsatt Unhealty. Har blitt ganske skeptisk til Seagate Barracuda 7200.10 320gb etter disse to krasjene. Reklamasjon/Garanti sakene har vært uten problemer fra Netshop Oslo. Kjempe glad for at jeg bestemte meg for å kjøre RAID5, ettersom jeg har ungått å miste opptil 640gb med data. Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Kjører RAID5 på mitt Striker extreme hovedkort, og har faktisk mistet 2 disker på under 6 mnd i dette raidet. Begge gangene gikk det bra med dataene lagret i raidet. Ettersom informasjonen om hva som er galt er begrenset, ble det rett og slett koble fra disken og prøve å boote. Raid bios raporterer enten Healthy (alt i orden), Unhealthy (problem med en disk) eller Degraded (mangler en disk). Dvs kobler man vekk en disk som virker, er raided fortsatt Unhealty. Har blitt ganske skeptisk til Seagate Barracuda 7200.10 320gb etter disse to krasjene. Reklamasjon/Garanti sakene har vært uten problemer fra Netshop Oslo. Kjempe glad for at jeg bestemte meg for å kjøre RAID5, ettersom jeg har ungått å miste opptil 640gb med data. 9654287[/snapback] nice, det var det jeg var ute etter, har ikke no problem bare lurer på hvordan jeg skal feilsøke hvis noe skulle gå galt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå