Ayb Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 det jeg mener er at med noen ekstra år vil vi forstå mer, jo mer vi forstår jo mer er det holde styr på, vi lærer og se ting på en annerledes måte.. Hva med når vi forstår mer enn det vi klarer og holde styr på? eller når vi forstår at alt rundt oss er noe helt annet enn det vi alltid har trodd.. Vi kan jo ikke engang se for oss dette nå fordi ingen har prøvd å leve lenge nok til å forstå så mye, men vi har mange tilfeller av det.. Folk som lærer veldig fort og som det en dag tilter over for... Det finnes mange sånne rundt oss Folk har alltid tilta over;) Men den dagen vi kan universet ut og inn lever vi i et helt annet samfunn enn i dag og vi vil nok synes det er ganske normalt. Bare se på forskjellene på i dag og for 1000 år siden. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Folk har alltid tilta over;)Men den dagen vi kan universet ut og inn lever vi i et helt annet samfunn enn i dag og vi vil nok synes det er ganske normalt. Bare se på forskjellene på i dag og for 1000 år siden. Men evolusjon er et element vi må se bort ifra. Og det er vanskeligere å lære når man er eldre, sett at man stoppa på 30 og ikke ble eldret i kroppen. Tenk når superflyingjetmachine kommer, da vil den generasjonen som har vokst opp med teknologien lære det mye raskere enn 30-åringen som har "vokst" opp med (eksempelvis) sykler, manuelle biler, tok, gasskraftverk og mer mekaniske ting enn de sikkert bruker i fremtia. Så min teori er at du blir for dum og dermed oppgitt/deprimert til du slutt tar livet ditt. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Men evolusjon er et element vi må se bort ifra. Og det er vanskeligere å lære når man er eldre, sett at man stoppa på 30 og ikke ble eldret i kroppen. Tenk når superflyingjetmachine kommer, da vil den generasjonen som har vokst opp med teknologien lære det mye raskere enn 30-åringen som har "vokst" opp med (eksempelvis) sykler, manuelle biler, tok, gasskraftverk og mer mekaniske ting enn de sikkert bruker i fremtia.Så min teori er at du blir for dum og dermed oppgitt/deprimert til du slutt tar livet ditt. Husk på at det vil bli veldig mange "gamle" folk da, så de vil jo ikke akkurat være alene om å ikke kunne det nyeste innen teknologi. De er jo en vanlig del av samfunnet i dag og. Du _må_ ikke være 100% oppdatert for å leve i et samfunn med teknologi. Ikke det at jeg alltid er uenig i det du og visse andre skriver her, men vil bare komme med de motsatte synspunktene Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Husk på at det vil bli veldig mange "gamle" folk da, så de vil jo ikke akkurat være alene om å ikke kunne det nyeste innen teknologi. De er jo en vanlig del av samfunnet i dag og.Du _må_ ikke være 100% oppdatert for å leve i et samfunn med teknologi. Ikke det at jeg alltid er uenig i det du og visse andre skriver her, men vil bare komme med de motsatte synspunktene Er fullt klar over det. Men vi vil da også mangle fremdriften fra nye "geniale" folk. Utviklingen vil nok gå ganske mye i stå til slutt fordi de som er igjen ikke klarer å tenke "outside the box". Men nå var denne 30-åringen en person i min tankegangg, ikke hele menneskeheten. Men såklart blir jo dette kun tanker fra min side mot andres tanker fra dems side. Men teknologien vil kreve mer og mer av mennesket, selv en simpel hytte på fjellet kan lett bli et høyteknologisk (for oss) sted. Husk at vi snakker om flere milliarder år og eventuelle "nåtidens" hytter vil forfalle innen den tid. Og når mennesket "glemmer" hvordan man bygger hytter, fordi roboter har bygget hus for dem i altfor lang tid så vil jeg tørre å påstå at du rett o g slett blir dummere med tiden. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Folk har alltid tilta over;)Men den dagen vi kan universet ut og inn lever vi i et helt annet samfunn enn i dag og vi vil nok synes det er ganske normalt. Bare se på forskjellene på i dag og for 1000 år siden. Kansje utvikler hjernen vår seg så den kan takle mer, men jeg tror ikke det skjer over natta... Folk har alltid tilta over ja, men det er nå de siste 10 - 20 åra at vi ser mer og mer av folk som tilter over pga for mye kunnskap.. Her hvor jeg bor har vi en som kunne helt syykt mange språk før, han fikk alltid 6'ere på skola og var jævli smart... Nå går han rundt og panter flasker og er helt mongo! Lenke til kommentar
molok69 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg velger å se på spørsmålet om evig liv i et litt annet perspektiv: Kan jeg unngå det? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg velger å se på spørsmålet om å unngå evig liv i et litt annet perspektiv: Ja. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Man lever evig, helt til man dør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå