Tharos. Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Det høres litt søkt ut, men det er vel en stor sjanse for at vi en dag klarer å få uendelig liv. Altså at aldringsprosessen kan stoppes. Jeg ble sittende og filosofere litt på denne. Om et menneske er 100.000 år gammelt, husker man da sine yngre år? Husker man sin barndom? Hva med verdier, og forhold til andre mennesker? Hva tror dere? Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) De skal visstnokk ha funnet aldrings genet hos oss mennesker , men hva de klarer å gjøre med det er en annen sak . Et problem som dukker opp er jo at ingenting på oss mennesker varer evig , skulle vi leve evig måtte vi ha byttet organer med 40-50 års mellomrom om vi skulle kunne ha beholdt 'ungdommen'. Jeg tror ikke vi kunne ha husket så lenge tilbake , hvis ikke de klarer å gjøre noe vitenskapelig med vår hukommelse. Den har sin grense det er ikke evig lagringsplass, og den husker ikke forevig. Endret 6. oktober 2007 av Kenny_NOR Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hva er lagringskapasiteten til en gjennomsnittlig menneskehjerne? Vil det kunnem måles i bytes? Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 tror ikke det kan måles i bytes, blant annet fordi etter hvert som man lærer mer utvides hjernekapasiteten seg. og det har nok alldri vært noen som har lært seg ting til de har brukt opp plassen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 selv om man fjerner aldringen vil de færeste leve i mange hundre år. ulykker, er selv den dag i dag en stor grunn til at folk dør, man må jo også kunne kurere alle lidelser som finnes i dag og som vil dukke opp senere, for å ikke nevne at vi må fjerne alt som heter sult/krig osv. gjennomsnits alderen vil sikkert øke med kanskje noen 100år men ikke noe mer. Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 hmm... gunfreak hvor ar du det fra at det er ulykker de fleste dør av. tror ikke det er noen i min krets som har død av ulykker. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 ikke de fleste, men en stor grunn er overaskende mange snekkere og bygnigsarbeidere som dør hvert år av å falle ned eller bli knust av ting. en av grunnene til at levealderen er lavere for menn enn kvinner er ikke dirkete at kvinner er mer holdbare, men menn er mer utsatt for ulyker og jobbrelaterte ulykker. kanskje ikke så mye i norge, men på verdenbasis har det en del å si, flere menn som er bygnigsarbeidere, politi, soldater, ranere. før røyktet menn mye mer enn kvinner og det hadde også en del å si, i dag røyker nesten like mange kvinner som menn, så der forsivinner den likheten. faren min og begge brødrene hans døde av jobbrelaterte sykdommer. de jobbet alle i yrker som ikke var tilgjenglig for kvinner på dems tid. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Organene ville blitt slitt ut senere uansett. Foresten er hjernens kapasitet til å huske, enorm. Problemet er å plukke opp alt man husker, som kan trenes opp. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 De har klart å slå av aldringsprosessen i en meitemark... Denne levde 3-4 ganger lengre Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Det var jo vanlig at folk ble flere hundre år gamle før i tida, jfr. Bibelen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Men et menneske som lever i 1000 år vil jo få en vanvittig risiko for kreft, eller tar jeg helt feil? Når det gjelder hukommelse, så må jeg understreke at man aldri må sammenligne en hjerne med en datamaskin under noen omstendigheter, dette er to vidt forskjellige ting, som løsre noen av de samme oppgavene på helt forskjellige måter. Derfor kan man ikke si at man har x antall peta byte hukommelse, fordi det ikke fungerer på den måten. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Det var jo vanlig at folk ble flere hundre år gamle før i tida, jfr. Bibelen. 9651474[/snapback] Det er ikke en gyldig kilde, blir som å si at et monster finnes under brua fordi det står det i De Tre Bukkene Bruse. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Er jo faktisk ikke sikkert det er så lenge til vi klarer å leve "evig". De har jo spådd at om 20-30 år så er datamaskinen like intelligent som mennesker, og da vil det jo muligens være mulig å flytte hjernen inn i PC-en og leve i en virtuell verden. Bare noe jeg leste i IllVit:P Endret 6. oktober 2007 av GW Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Gidder et menneske å leve i 100000 år da? Hadde blitt veldig lei etter 200 år :!: Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Men et menneske som lever i 1000 år vil jo få en vanvittig risiko for kreft, eller tar jeg helt feil? Når det gjelder hukommelse, så må jeg understreke at man aldri må sammenligne en hjerne med en datamaskin under noen omstendigheter, dette er to vidt forskjellige ting, som løsre noen av de samme oppgavene på helt forskjellige måter. Derfor kan man ikke si at man har x antall peta byte hukommelse, fordi det ikke fungerer på den måten. 9651482[/snapback] for at et menneske skal bli 1000år, må ALLE former for kreft være fjernet, på enn eller annen måte. man kan sikkert fjerne de genetiske farene for kreft, men å beskytte mot kreft fra utvendige kilder, frie radikale, stråling, asbest, røyking osv er vanskligere, man må finne en kur for alle krefter som er enkel og funker 100% hver gang, noe som er nesten umulig Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvis det skjer noe slikt, så må vi ta over andre planeter og gjøre de levbare, fordi menneskene kommer til å ta så mye resurser og plass på jorden. Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg tror terraforming er lettere enn å få menneske til å leve i 1000 år Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 De har jo spådd at om 20-30 år så er datamaskinen like intelligent som mennesker, og da vil det jo muligens være mulig å flytte hjernen inn i PC-en og leve i en virtuell verden. Artig tanke, men jeg tviler på at vi noengang vil klare å lage datamaskiner som er like intelligente som oss selv. Det krever at de blir selvstendige og tar egne beslutninger utover det vi har programmert dem til. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvis det skjer noe slikt, så må vi ta over andre planeter og gjøre de levbare, fordi menneskene kommer til å ta så mye resurser og plass på jorden. 9651695[/snapback] Vel, historien impliserer at endring i dødsraten fører til en tilsvarende endring i fødselsraten. Dermed er det neppe utenkelig at fødselsraten ville synke til et bærekraftig nivå, muligens godt hjulpet av politiske reformer som forbyr unødig reproduksjon (likså Kinas ettbarns-politikk). Om ikke, må vi nok, som du foreslår, kolonisere rommet for å kunne stå imot den enorme veksten. Jeg tror terraforming er lettere enn å få menneske til å leve i 1000 år 9651776[/snapback] Aubrey de Grey er nok uenig. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 De skal visstnokk ha funnet aldrings genet hos oss mennesker , men hva de klarer å gjøre med det er en annen sak . Et problem som dukker opp er jo at ingenting på oss mennesker varer evig , skulle vi leve evig måtte vi ha byttet organer med 40-50 års mellomrom om vi skulle kunne ha beholdt 'ungdommen'. Jeg tror ikke vi kunne ha husket så lenge tilbake , hvis ikke de klarer å gjøre noe vitenskapelig med vår hukommelse. Den har sin grense det er ikke evig lagringsplass, og den husker ikke forevig. 9650440[/snapback] Grunnen til at vi må bytte organer er fordi celler ikke lager en perfekt kopi av seg selv, men blit litt dårligere hver gang, det er dette vi mener med evig liv, perfekt kopiering av våre egne celler. da trenger vi ikke bytte noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå