Habitats Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hei Jeg har et lite I-lands problem hjemme. Jeg ser nemlig ikke TV'n fra der jeg sitter. Jeg har to skjermer så det er ikke bare og snu litt på hodet. Så jeg kom opp med denne ideen. Bildet er så og si en eksakt kopi av der jeg sitter. Jeg vil ha en arm, som har 3 ledd. De to skjermene skal være på hvert sitt ledd og det siste skal bære de to. Jeg hadde tenkt og kjøpe 2 vanlige veggfester og montere de på en selv-lagd arm. Men jeg trenger litt tips. Det er snakk om 2 LCD skjermer, som begge veier en god del. Den ene er en sony 20" og den andre er en Benq 19". Så armen må være av veldig sterk materiale. Jeg er også avhengig av at den er svært stabil. Jeg vil ikke ha noe som bare står og gynger dit den vil. Selve veggen er av massivt tre, så det burde ikke være noe problem på den siden. Er dette i det hele tatt gjennomførbart? Er det noen ferdiglagde løsninger noe sted? I så fall hvor. Jeg fant nemling ingen. Takker for alle tilbakemeldinger //murfh Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 God idè og rent teknisk burde det være en enkel sak å lage, selv om vekten og lendgen på armen vil tilsi at den kanskje ikke akkurat blir slank og smekker. Hvor ne kan få laget den er vel det største problemet, samt kanskje prisen når du finner et sted. Personlig ville jeg først forhørt meg på nærmeste videregående skole som har en mekanisk linje (eller hva det nå enn måtte hete i dag). De pleide i alle fall å ta denslags oppdrag før, til kun litt over materialpris. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Sjekk ut dette. De, og andre produsenter, har muligens andre modeller som også kunne passe. http://www.ergotron.com/Products/WallMount...NO/default.aspx Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Kjekk sak den der og som du sier er det flere slike å finne. Problemet er bare at de som regel ikke takler tilstrekkelig vekt til å holde to skjermer. Den du linker til er spesifisert for 11.8kg (ser det ut som), mens en arm som skal holde en 20" og en 19" vel bør tåle minst 25kg og gjerne mer. Denslags er dessverre ikke hverdagskost. Jeg har leita litt sjøl tidligere, uten å finne noe. Lenke til kommentar
Asazy Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Stillig sak du har der, god oppfinnelse! Etter som jeg har forstått dette oppsettet er at du vil ha dem på den tre-leddede armen slik at de blir lette å flytte inn når du skal se på tv. Hva hvis du har en støttefot som står ned helt ytterst. Vil bære veldig mye av vekten, og gjøre at materialet du skal bruke ikke trenger og være så tykt/sterkt. Når du har lagt "armen" mot veggen slik at du kan se på tv, kan foten enten dreies 90 grader og stå langs støttearmen, eller bare stå rett ned, men inntil veggen. Hvis dette kunne være noen hjelp, selv med min litt knotete forklaring Asazy Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Takker for alle innspill så langt. Når det kommer til hvordan den skal se ut. Så bryr jeg meg ikke om om den er stor og robust. Jeg vil helst ikke ha noe støttebein heller. Men igjen, så vil jeg heller ikke ha en arm som henger ut av vater. Godt tips det der med og høre med en skole. Men slikt tar gjerne år og dag. Jeg likte prinsippet i den på linken, men jeg må nok ha 4-5ganger så sterkt, hehe. Men det jeg først tenkte på var som vist i tegningen. Og feste sammen 3 solide metallplater med kraftige hengsler. Men jeg er ingen mekaniker, så et ferdig produkt ville vært kurrant. Jeg bryr meg ikke så mye om hva dette vil komme på, kan tenke meg at slikt gjerne blir mer enn 2x så dyrt som man hadde tenkt seg, så tok med deg i beregningen mvh //murfh PS. Hva tror dere om og feste hver skjerm i hver sin arm? Det kunne vært en siste utvei hvertfal. Men ville blitt utrolig stygt Endret 7. oktober 2007 av murfh Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kan jo høre med et mekanisk verksted også. Raskere enn en VGS, men sikkert lit dyrere også. Men de kan sikkert gi deg en pris. Fått sveiset meg noen spesialbygde antennefester selv tidligere, og prisen var ikke ille. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Har veid begge skjermene nå. 19" 4kg 20" 6kg 20" skal henge ytterst. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Har veid begge skjermene nå. 19" 4kg 20" 6kg 20" skal henge ytterst. 9657191[/snapback] Da holder den jeg lenket til likevel. En til fra samme produsent som tåler dobbelt så mye... http://www.ergotron.com/tabid/157/ctl/Prod...NO/default.aspx Den virker noe kortere slik at du kanskje ikke får den til å svinge helt ut. Men det får du bedømme. Endret 7. oktober 2007 av joebush Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå