Lukilock Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Hallo! Tenkte jeg skal formatere og lage en "recovery CD" slik at jeg slipper den laaange prossesen med formatering, legge inn drivere OSV. Skal bruke Norton Ghost 10.0 til det. Det jeg trenger hjelp til er følgende: 1. Hva skal jeg trykke innpå Ghost for at den skal ta backup av partisjon C? 2. Etter at den har tatt backup; Hvordan skal jeg brenne den fila som backupen inneholder til en DVD CD? Den skal helst være bootbar. Har evt. en ekstern HDD som jeg kan legge den inn på, hvordan "recovererer" jeg da? 3. Hvordan "recovererer" jeg? Hadde jeg fått svar på de spørsmåla evt. fler nyttige triks, hadde det vært supert Sempron Endret 6. oktober 2007 av Sempron Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Har du kjøpt Norton Ghost? I såfall er det vel lett å finne ut hvordan den skal brukes, da har du CD-en. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Har CDen ja. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Du kan boote den CDen og kjøre recover. Vet ikke hvordan det er å bruke DVD, men jeg ville heller brukt ekstern disk. Det blir fort for liten plass på en DVD. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Okey. Nå har jeg sett på den "touren" som de kaller den. (filmen). Har skjønt hva jeg skal gjøre, men når jeg skal lage den backup fila av partisjon C, så kommer det opp alternativer.(Se bilde). Hvilke av disse skal jeg ta? Tror det er den nederste, men jeg vet ikke.. edit: Når jeg skal "recovere" partisonen, det er vel bare partisjon C som blir recovera, ikke de andre med musikken OSV? Er C som WinXP ligger inne på.. Sempron. Endret 7. oktober 2007 av Sempron Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Du velger den nederste for full backup. Ghost kan brukes som et fullt backup program. Du velger selv hvilke filer du vil tilbakestille ved recovery, det trenger ikke være hele partisjonen. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Men jeg har dokumenta mine på en anna partisjon, så egentlig kan jeg bare ta å recovery hele partisjon C.. Men det er vel mulig å recoverere hele partison? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ja, i den forstand at du gjenoppretter alle filene på en partisjon. Det er noe forskjelig fra tidligere Ghost, som lagde image av filsystemet. Du tar en ny disk, lager en ny partisjon, og kjører recovery. Så kan du boote Windows på den nye disken. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Du kan boote den CDen og kjøre recover.Vet ikke hvordan det er å bruke DVD, men jeg ville heller brukt ekstern disk. Det blir fort for liten plass på en DVD. 9654011[/snapback] Hvis du tar backup på dvd så får du beskjed om å sette inn en ny plate hvis det ikke holder med 1 plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå