Gå til innhold

Syke henrettelser i Burma! Advarsel: sterke bilder

Anbefalte innlegg

Fredelige demonstranter legges i en stripe langs en vei og kjøres over av digre trailere. Bildet er hentet fra facebook-gruppa "Support the Monks' protest in Burma". Dette regimet kan ikke være mye bedre enn Røde Khmer, Idi Amins Uganda eller Saddams styre i Irak.

- Bildet er fjernet da dette er for støtende - Døde maltrakterte mennesker er noe vi ikke trenger å se her på forumet, derimot kan enhver ta en titt på facebookgruppa, om man ønsker -

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hærregud nå begynner hylinga igjen...

Først kritiserer dere USA for å blande seg for mye inn i det som foregår i verden , og at de legger seg formye borti andre lands egenrådighet. Når de først gjør det blir dere aldri fornøyd, det er en grunn til at USA ikke gidder å engasjere seg etterhvert. Alle er imot de uansett hva det gjør. :thumbdown:

Jeg selv skulle egentlig ønsket at flere vestlige land kunne hengt seg på USA , og da også FN, så vi kunne fått ryddet opp i slike regimer. USA kan ikke være på alle fronter samtidig, de har nå både Irak og Afghanistan å tenke på, det er to fronter + at hjemfronten skal alltid være i baktankene. Såvidt jeg har hørt kan USA krige på fire fronter samtidig med hele sin hær, så det er en front til overs, og den tror jeg ikke opinionen hjemme i USA skulle tåle at de gikk inn på

Skulle gjerne sett at det ble ryddet opp i flere slike regimer både i Afrika og i Indo-Kina. Men det er en dyr pris å betale for oss, og det kommer til å gå med sivile likså med soldater på begge sider. Er det verdt det? Ja mener nå jeg .

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å forstå hvordan dette har noe med USA å gjøre. Vil du kritisere noen, så kritiser Kina, som er Burmas juntas høye beskytter, og forhindrer internasjonal innblanding.

Og når det er sagt... er dette virkelig ekte? Har dette faktisk skjedd? Jeg tør ikke åpne bildene siden jeg straks skal spise...

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar

Det er folket selv som utgjør Burma (ellers hadde det vel i beste fall vært et geografisk avgrenset sted). Hvis folket ønsker endring, så kommer det endring. På samme måte som at Sovjetunionen ikke kunne eksistert med mindre folket hadde funnet seg i det lederne sa (innbyggerne finner seg i det de blir utsatt for).

Og hvorfor skulle USA da gå inn?

USA bryr seg kun om seg selv og det som ganger dem. Når Saddam gasset de folkene på 1980-tallet, det var jo ikke Saddam selv som gjorde dette, så var USA faktisk alliert med Irak (og deriblant også Norge). Men når Irak gikk mot Kuwait, da var det ikke så viktig å få straffet Saddam. Men når USA ikke fikk rettferdiggjort krigen mot Irak, da straffet de Saddam for noe de selv hadde lukket igjen øynene for.

Endret av narlzac
Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig for å forstå hvordan dette har noe med USA å gjøre. Vil du kritisere noen, så kritiser Kina, som er Burmas juntas høye beskytter, og forhindrer internasjonal innblanding.

Og når det er sagt... er dette virkelig ekte? Har dette faktisk skjedd? Jeg tør ikke åpne bildene siden jeg straks skal spise...

9650214[/snapback]

Ja det er dessverre ekte, flere demonstranter som ble skutt da de åpnet ild for å rydde opp i gatene. Jeg lurer forferdelig hvor alle munkene har blitt av siden reportere der borte snakker om at templene er tomme, jeg frykter at de blir sendt til konsentrasjonslignende leire. Og det er uakseptabelt.

Det er heller ikke bare Kina som har skyld i dette, Russland også var med på å blokke FN kritikken som de prøvde å danne.

Lenke til kommentar
Poenget er at USA gir faen fordi det ikke er penger å hente der. USA gikk offisielt til krig i Irak for å befri befolkningen der, og da blir det latterlig å sitte og se på situasjonen i Burma.

USA har brukt billioner av kroner på krigene i Afghanistan og Irak. De har ikke penger og mannskap igjen til å gjøre noe i Burma... særlig med Kina hengende over landet.

Hva med resten av verden? De gjør jo faen ta meg ingenting, noe sted... om du vil anklage noen for å være krigsprofitører så må det være land som Norge, Tyskland, Frankrike, Russland, Ukraina som eksporterer store mengder våpen til land i krig.

Lenke til kommentar
Poenget er at USA gir faen fordi det ikke er penger å hente der. USA gikk offisielt til krig i Irak for å befri befolkningen der, og da blir det latterlig å sitte og se på situasjonen i Burma.

9650225[/snapback]

USA må ha vært dumme om de trodde det var penger å hente i Irak for det er det ikke... Pengene som pumpes opp der nede går i Iraks kasse, og hvis du skulle tro noe annet er du ikke noe bedre enn de andre konspirasjons-gærningene på forumet her. Dessuten har de gått fram feil i krigen i Irak , de har ikke lært leksa etter 2.vk og vietnam , en må bekjempe at det danner seg en nasjonalisme som kan gjøre at det blir et tilbakeangrep fra såkalte 'insurgents'.

Lenke til kommentar

Det må gudene vite , det får de svare for selv hvis den dagen skulle komme.

men jeg tror og mener at å fjerne Saddam er en av grunnene. Og dermed etablere et demokratisk styresett, sånn at de har et strategisk springbrett imot iran.

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar

Det første som slår meg når jeg så bildene var hvorfor ingen gjorde motstand slik at ikke lastebilen kunne kjøre over de?

Var de redde for å bli skutt så kan vel ikke skyting være verre en å bli overkjørt av en lastebil.

Uansett så er dette bilder som bør få lokalbnefolkningen til å koke over av hat mot regimet.

Blir de mange nok så hjelper ikke våpen heller.

Lenke til kommentar
Aller helst burde jo FN grepet inn med en styrke der. Burma er et u-land og det er null stress for oss å ta knekken på det regimet.

9650290[/snapback]

Det er ikke nødvendigvis sant. Første moteksempel jeg kommer på er Somalia. FN er jo en hengemyr av korrupsjon, ikkedemokrati, og motstridende interesser uansett og bør reformes. Det er en annen sak...

Folket i Burma har talt. Jeg håper de styrter regimet og henger generale opp etter deres testikler. Har det på følelsen at Kina kommer til å gi juntaen gode pensjonsvilkår hvis det ble noe fare for dem... :roll:

Lenke til kommentar

Hvorfor skylder du på USA når dem har hendene fulle i Afghanistan og Irak? Skyld heller på kommunistene Kina som beskytter Juntaen.

Jeg kan også vise deg mange bilder av Saddam sine uttalige offre som er minst like ille som dette. Hadde det legalisert invasjonen av Irak? Det mange glemmer er at Saddam var en like stor jævel som fks Juntaen i Burma.. likevel var det galt av USA å frigjøre Irak fra Bhaatpartiets klør. Synd at Iraks befolkning ikke skjønner bedre når de så enkelt kunne ha hatt det så mye bedre.

Lenke til kommentar

Iraks befolkning ba ikke USA om å innvadere. Demokrati er noe man skaper selv, man burde ikke "få" det. Hvis Irakere hadde gått i protest ut i gatene og hvis store mengder eksilirakere hadde tryglet verden om å gjøre noe med Saddam så hadde visen vært en annen... Slik var ikke situasjonen.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...