TBakstad Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hei. Sitter på lan og jeg har problemer med å endre arbeidsgruppe. ergo, jeg kan ikke spille med de andre og heller ikke hente data fra de andre på lanet. Jeg kan ikke endre på arbeidsgruppen jeg er med i, er "grått" der hvor jeg kan skrive hvilken arbeidsgruppe jeg vil være med i. Noen som har svar på hva jeg kan gjøre? Jeg er administrator. blir jeg nødt til å formatere for å kunne endre dette ? men vennligst hilsen Even Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Prøv å disconnect først, så endrer du? Lenke til kommentar
TBakstad Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 det fungerer ikke :S utrloig merkelig. noe annet du kan tenke deg ? Lenke til kommentar
TBakstad Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 sitter på stasjonær. Lenke til kommentar
TBakstad Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 ingen som veit om en utvei ? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Kan du ikke bare koble til de andre via IP da? Hva trykker du på når du forsøker å endre? Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Arbeidsgruppe er egentlig bare en dum "windowsfunksjon". Når du sier at det er "gråa" ut der du skifter det virker det på meg som om du ikke er administrator. Har dere en router med dhcp på lanet eller har dere bare satt fast IP? Sjekk via start->kjør->cmd ipconfig /all. Prøv også å pinge noen av de andre på lanet på ip. Lenke til kommentar
TBakstad Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 kontrollpanel - system - datamaskinnavn også endre. og da får jeg grått felt der jeg kan skifte arbeidsgruppe. Har ikke prøvd å koble til via ip adresse. skal jeg skrive inn en ip adresse ? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Du skriver bare inn IPen til den du vil koble til Det er ikke grått fordi du har domenepålogging da? Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Da skriver du bære inn feks i kjør: "\\ipadresse" eller datamaskinnavnet til PC-en "\\navnpåmaskin". Dette skal fungere, du trenger ikke være i samme arbeidsgruppe som hver enkelt deltaker for og finne hverandre eller dele filer. Sikker på at du er logget inn som administrator når du skal endre arbeidsgruppe? Evt. meldt inn i domene som antydet lengre opp her? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 6. oktober 2007 av nPulz Lenke til kommentar
TBakstad Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Ingen ting fungerer. har skrevet \\ip-adresse-her i kjør men finner ikke banen står det. angående domenepålogging, så kan jeg heller ikke skrive inn domene om jeg vil det. alternativet fins ikke lissom Står kun Datamaskinnavn og Arbeidsgruppe Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Da høres det ut som at du kjører Windows XP Home Edition. Vet at de pleier og ha problemer med og koble seg til andre enheter i lokalnett. Er det noen i nettet som kjører Windows XP Pro? Har dere en router dere sitter bak eller er nettverket sotte opp av en svitsj? Får alle ipadresse via DHCP eller er det statisk? Kjører dere samme subnet og ip-range? Får dere pinger hverandre? "Kjør > CMD > Ping ipadresse" Er det noen av dere som kjører en form for brannmur utenom windows sin? Evt kjører Norton av noe slag? Prøv og deaktiver brannmurene og deretter prøv og koble dere til hverandre. Endret 6. oktober 2007 av nPulz Lenke til kommentar
TBakstad Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 jeg har home edition ja. de andre har vel pro tenker jeg. er ikke sikker men det er mest sannsylig. Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Og de andre får heller ikke kontakt med deg via "\\ipadresse" i kjør? Eller via ping? Får du kontakt med dem via ping? Lenke til kommentar
TBakstad Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 jeg fikk fiksa det tusen takk for hjelpen det var til stor hjelp. vennligst hilsen Even Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Fant du ut hva som var problemet? Post nå hva du klarte og fikse, så om noen i senere tid får "samme problem" har en løsning via denne posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå