karakas Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Sitter og monterer sammen ei maskin av deler jeg har liggende, mar en haug med gamle HD'er, men er ikke helt trygg på de, så jeg tenkte at jeg kanskje skulle prøve med ett minnekort eller en minnepenn som HD. MEner å ha lest at en kan bruke minnekort, men hva med en minnepenn, det eneste jeg skal bruke maskina til er å prøve ut forskjellige firewall distroer, så det er ikke kapasitet det står på. Og er det mulig å sette opp booting fra USB? Varierer dette kanskje fra HK til HK? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Nyere hovedkort støtter boot fra USB, dette finner du innstillinger for i BIOS. USB-pinnen må også være formattert som bootbart medium. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Prøvde idag, i bios så kan jeg velge usb-pennen i bootrekkefølgen, så det ser ut til å være støtte for USB-boot, men når jeg starter opp instalasjonen av smoothwall, så får jeg beskjed om at den ikke finner noen HD, og restarter maskina. så ser ut til at smoothwall ikke støtter det, støttes det av ett annet firewall-OS? Lenke til kommentar
karakas Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Tror dette er det jeg kommer til å gå for: http://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=338379 + ett CF-kort Det skal vel kunne fungere skal det ikke det da? Og "lesesperren" på CF-kort skal vel ikke være ett problem på en firewall-pc? Og da skal vel CF'en også detekteres som en vanlig HD siden den kobles til over SATA, eller vil det kanskje bli problemer med SATA-støtte i Linux-OS? Endret 12. oktober 2007 av karakas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå