Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstartsproblemer med ny PC


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp kjøpt og bygget sammen en ny PC, men har litt problemer. Når jeg skal installere Windows XP får jeg feilmeldingen nedenfor. Som feilmeldingen foreslår har jeg testet med et annet grefikkort og minne, men får samme meldingen da også. Feilmeldingen kommer opp litt etter PC-en har bootet fra CD-romen. Det eneste jeg har endret i bios etter første oppstart er å enable usb tastatur og å sette cd-rom som first boot device. Jeg har også prøvd å starte opp Ubuntu ved å boote fra ubuntu CD-en (v.7.04). Jeg spør derfor dere om hjelp til å ordne opp i dette problemet. Hvis noen vet hva som kan forårsake feilen eller hva jeg kan gjøre med det, blir jeg veldig glad for at dere poster det her. Nedenfor har jeg skrevet ned min PCs spesifikasjoner.

 

Hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS3R,

Minne: Corsair TWIN2X 6400

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTS 500M

Strømforsyner: MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3

 

Bilde av feilmeldingen: (beklager stort bilde)

picturegc9.jpg

 

Jeg kommer til å oppdatere emnet gjevnlig i løpet av hele dagen, så hvis dere trenger mer info for å løse problemet er det bare å spørre her så svarer jeg så snart jeg kan.

 

Mvh, Entrail.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SYMPTOMS

You may receive the following error message while running Windows:

STOP 0x0000007F (UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP)

 

CAUSE

This error message can occur if either of the following conditions exists: • Your computer has hardware or software problems (hardware failure is the most common cause).

• You try to over clock the speed of your computer's processor (for example, you set a 150 MhZ processor to run at 187 MhZ).

 

The above STOP error means a trap occurred in kernel mode and the trap is either one the kernel is not allowed to have or is always fatal. The most common causes of a STOP 0x7F are:• Low-level hardware corruption, such as corrupt memory (RAM)

• Mismatched memory modules

• A malfunctioning motherboard

 

 

T

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

Hm... Jeg kjenner en med samme hovedkort og samme minne og det virker hos han så jeg vet at det ikke er det som er problemet. Jeg kan teste mitt minne på min brors PC bare for å se om det er defekt eller ikke. Hvis det ikke er defekt er vel sansyneligheten stor for at det er hovedkortet som må returneres, men jeg vil være så godt som helt sikker før jeg sender det inn for å slippe å måtte betale for at de sjekker det pga at det ikke er defekt. Er det noen god måte å finne ut av om det er hovedkortet som er defekt?

 

Takk til dere som har svart forresten.

Lenke til kommentar
Har du norton antivirus? ev. avg?

 

Hjälper det om du bytter plats på ev. pci kort som sitter i sloterna. (om du nu har några)?

9651023[/snapback]

 

PC-en har ikke noe OS og har aldri vært koblet til internet så jeg vet at det ikke er snakk om virus (hvis det var det du mente) og jeg har heller ikke noe i pci-slottene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...