lolidude Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 MaoPol Pot Lenin Tror egentlig historien hadde klart seg meget bedre uten de to karene der. Lenin derimot, er jeg enig i, delvis. Enig med deg. Det kan du kanskje se på min avatar også Jeg syntes han så skjent ut ja Men liker du lenin? Liker du det han sto for? Liker du det han gjorde? Er du kommunist? Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Kom over et fint bilde av en gjeng som har bidratt til mye, spesielt innen vitenskapen. Endret 3. juni 2008 av Dandor Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Store personer finnes det utrolig mange av der ute! Om noen her har sett "Band of Brothers", vet dere i alle fall hva jeg legger til grunn når jeg sier at de allierte styrker under den andre verdenskrig sannsynligvis er noen av de største personlighetene i moderne tid. Eller, om man skal nevne enkeltpersoner: Albert Einstein - Relativitetsteoriens far! Isaac Newton - den mest betydningsfulle vitenskapsmannen som har levd! Steven Spielberg - Ingen har skapt mer filmmagi enn denne mannen! Henrik Wergeland - liker å sammenlikne Wergeland med noen av de som var svært markante i USAs frigjøring, eks Washington, Jefferson, Franklin, Adams osv. Wergeland bidro i løpet av sitt liv med svært mye viktig arbeid for det norske folk og til Norge som selvstendig nasjon. I tillegg var han jo en stor dikter, men det er ikke dikteren Wergeland jeg mener er den største personen - det er den samfunnspolitisk engasjerte Wergeland. Walt Disney - Mikke Mus! Carl Barks - hva hadde tegneserieverdenen vært uten denne mannen? Keno Don Rosa - Følger opp arven etter Barks på en fenomenal måte, ja i mitt syn bedre en Barks selv. The Beatles - de var større enn Jesus President George Washington - kanskje den av USAs presidenter jeg respekterer mest. Endret 6. juni 2008 av Ladern Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Akilles - Han har en kroppsdel oppkalt etter seg. Nuff said^^ Sokrates, Platon og Aristoteles - De la det filosofiske grunnlaget for det samfunnet vi har idag. Alexander den Store - Et tilfelle av rett mann på rett sted til rett tid. Julius Cæsar - Fikk så stor makt i oldtidens Roma at hans "venner" tok livet av ham. Jesus - Tidenes mest omtalte person. Hundrevis av millioner mennesker tilber ham hver dag. Hitler blir bare smågutten når det kommer til overtalelseskunst. Jesus er nok tidenes største personlighet. Kong Arthur - Et mysterium. Eirik Raude - Koloniserte Grønland på 900-tallet. Leiv Erikson - Oppdaget Nord-Amerika og forsøkte å bosette seg der. Wilhelm Erobreren - Overtok Englands trone i 1066, ingen har klart det siden. Leonardi da Vinci - Tidenes mest talentfulle person, om mulig. Francis Drake - Elsket av engelskmennene og hatet av spanjolene. Isaac Newton - Uten tvil den som har hatt mest innvirkning på moderne vitenskap. Den Røde Baron - Senket over 80 allierte fly iløpet av 1. vk. Den mest kjente helten fra 1. vk. Erwin Rommel - En av tidenes største militære begavelser. Erich Hartmann - Beseiret 352 allierte og sovjetiske fly i løpet av 2. vk. og døde i '93. En av Darwin's utvalgte, uten tvil. Lenke til kommentar
0lemartin Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Mahatma Gandhi - «First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win.» Endret 26. desember 2009 av 0lemartin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Elvis Monroe Hendrix Bruce Lee (revolusjonerte kampsport/ks filmen , muligens en pioner mht MMA også) brødrene Lumiere (det var de som fant opp filmen var det ikke ?) Siegel & Schuster (Supermans skapere) Bob Kane Lee Falk Stan Lee de Niro Walken Streisand (mange sangere i dag ser opp til henne) Pavarotti (visste Elvis hvem han var , tror E ville hatt stor respekt for Pavarottis talent) Walt Disney Chaplin JFK MLK jr Hulk Hogan Ric Flair Jack Nicholson Chuck Norris Kareem Jabbar Apollo 11 (well duh Endret 3. januar 2010 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
OlafMil Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Nikita Khrusjtsjov. Han hadde makten i HELE Sovjetunionen, men gav den fra seg til fordel for demokratiet. Kanskje han hindret den kalde krigen ved å gjøre dette? Hvem vet? Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Slett ikke dumt. Jeg har enorm respekt for Nelson Mandela og Anna Politkovskaja. Lenke til kommentar
stud27 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jean-Jacques Rousseau, Thomas Jefferson, Fritjof Nansen (største nordmann noensinne!), Thor Heyerdahl (ja, faktisk). Ikke Hulk Hogan !!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hogan kan dø men Hulkamania vil aldri dø ut , brother ! Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Det er jo mange historiske personer. Jeg har ikke sett alle personer som har blitt nevnt, men jeg er ganske sikkert at dere har ikke tatt han : http://en.wikipedia.org/wiki/Cyrus_the_Great Han er altså kjent som " Kyros menneskerettighetskontrakt". Mange historikere har sett på det som den første deklareringen av menneskerettigheter. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Alan Turing, mannen som knakk enigmakoden og da kanskje halverte tidsperioden til andreverdenskrig - samtidig som at han er fadern til den moderne computeren. Desverre ble han dømt for homofili, som var ulovlig på den tiden, og ble tvunget til å ta hormonpiller for å bli "frisk". Han tok til slutt livet sitt da han begynte å bli misdannet som følge av hormonpillene. Synes Carl Sagan og James Randi fortjener å bli nevnt også. Lenke til kommentar
stud27 Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Ingen som er stormannsgal nok til å foreslå seg selv? Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Carl Sagan og George Carlin. Kanskje ikke av de største, men de hadde mange gode ting å si. Faraday,Ohm og Maxwell, som ga oss elektrisitet. Endret 15. mars 2010 av TechTiger Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 har ikke gått gjennom alle sidene, men de jeg kan nevne som jeg ser på som veldig store Muhammad Ali, Mahatma Gandhi, Michael Jackson, Elvis, Einstein, Leonardo da Vinci, Galileo Galilei, Newton,. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå