Frigata Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ragnar Knoph: (født 1894, død 1938) var en norsk jurist og professor i rettsvitenskap ved Universitetet i Oslo fra 1922. Knoph har hatt en betydelig innflytelse på norsk rettsutvikling gjennom sitt virke, og hans bok Oversikt over Norges rett blir fortsatt holdt à jour og brukt som innføringslitteratur i en rekke juridiske emner ved norske universiteter. Kjelde: Wikipedia Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hmmmmm.... Mandela, Jesus og Lennon? Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Djengis Khan Er fascinerende hvordan han greide å samle et splittet folk, for å så ta over store deler av Asia Endret 28. januar 2008 av Masteral Lenke til kommentar
HoveMartin Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Albert Einstein, Martin Luther King, Tupac Shakur, Nelson Mandela, The Clash, Sex Pistols, Abraham Lincoln, Teordore Roosevelt, Fidel Castro, Jesus, Muhammed, Charles Darwin. Sikkert mange flere og! Albert Einstein, Martin Luther King, Tupac Shakur, Nelson Mandela, The Clash, Sex Pistols, Abraham Lincoln, Teordore Roosevelt, Fidel Castro, Jesus, Muhammed, Charles Darwin. Sikkert mange flere og! Albert Einstein, Martin Luther King, Tupac Shakur, Nelson Mandela, The Clash, Sex Pistols, Abraham Lincoln, Teordore Roosevelt, Fidel Castro, Jesus, Muhammed, Charles Darwin. Sikkert mange flere og! Lenke til kommentar
Licht Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Solon - Til tross for sitt udemokratiske utgangspunkt, la han grunnlaget for demokratiet. Kong Philip II av Makedonia - mannen var et politisk og militært geni. Sønnen hans, Alexander (ja, den Alexander) kunne aldri ha lagt under seg så mye som han gjorde uten at hans far først samlet riket, ryddet opp de nordlige grensene, profesjonaliserte hæren, og mer eller mindre assimilerte datidens greske bystater. Keiser Augustus (eller Gaius Octavius Thurinus om vi skal pirke, og det er det alltid noen på dette forumet som skal): Skrev selve instruksjonsboken i politisk maktspill og personlig PR. Dronning Elizabeth I: Bare jentungen da hun utspilte sine politiske motstandere, ryddet mostandere av veien, og etablerte grepet om makten slik at landet fikk tid til å stabilisere seg. Ilya Ehrenburg - En bemerkelsesverdig dyktig propagandist, og forfatter av The Black Book, som han aldri fikk se publisert i sin opprinnelige form i sitt hjemland. Det kan diskuteres om disse gjorde eller har gjort noe for verden da eller i dag (med mulig unntak av Solon), men de er definitivt "store personer", og på alle måter noen man kan se opp til. Kunne kanskje kommet på flere også, men disse steg til overflaten akkurat nå. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 La til noen andre og jeg ! Ny: Desmond Tutu Mandela John lennon Che gevara Black sabbath Hippier Punkere Einstein Kurt Cobain Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Nicolas Tesla, sensasjonell vitenskapsmann. Riktig uten han hadde vi ikke hatt denne diskusjonen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Oskar Schindler (reddet 1100 jøder under 2.vk, lurte Nazistene, og han var selv medlem i Nazipartiet) Andre helter er Jack The Ripper, Karl Marx, Charles Darwin og Vladimir Lenin og selvfølgelig Leonardo Da Vinci! Endret 5. april 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 eh hvorfor er jack the ripper en helt, fordi du missliker horer? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 eh hvorfor er jack the ripper en helt, fordi du missliker horer? Jeg "Liker" han på den måten som noen liker Hitler fordi Hitler klarte å lure en hel nasjon. Jack The Ripper blir et symbol for helt på den måten at han aldri ble oppdaga. Ikke engang politiet i 2008 klarer å finne ut hvem det var. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 eh hvorfor er jack the ripper en helt, fordi du missliker horer? Jeg "Liker" han på den måten som noen liker Hitler fordi Hitler klarte å lure en hel nasjon. Jack The Ripper blir et symbol for helt på den måten at han aldri ble oppdaga. Ikke engang politiet i 2008 klarer å finne ut hvem det var. Tipper den saken hadde vært løst hvis det skjedde i dag eller datidens politi hadde hatt samme kunnskap, rutiner og teknologi. Lenke til kommentar
Illusjoner Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Det må bli Elisabeth I av England. Elisabeth hadde stor innverknad då ho styrde. Det vert ei enorm oppgangstid for England. Tida har vorte rekna som England sin kulturelle gullalder. Elizabeth er nok den største monark i landet si historie og kanskje og den største monark som Europa nokon gong har fostra. Ho regjerte i heile 45 år! Lenke til kommentar
Brulf Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 tja... spørs nå om de JEG ser på som stor er stor i andres mening, men men. Fedor Emelianenko Gaius Marius, uten han hadde ikke den romerske hær blitt som den ble. Napoleon :^ Bill Gates (faktisk) kunne sikkert ramset opp folk til krampa tok meg, men orker ikke mer Lenke til kommentar
xSamuraix Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Josef Stalin og de som jobbet sammen med han. Molotov, Berija, Mikojan, etc. George Washington Abraham Lincoln Castro Mao Pol Pot Lenin Steve Jobs <-- Gud Noen nevnte tidligere Bill Gates, men Bill Gates stjal jo alt ifra Steve Jobs og Apple. Tokugawa Ieyasu er også sentral i orientalismen. Lenke til kommentar
Corel Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 The one and only: Sir Isaac Newton ligger høyest hos meg. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jesus Mandela Che guevara Castro John Lennon Rage against the machine Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 eh hvorfor er jack the ripper en helt, fordi du missliker horer? Jeg "Liker" han på den måten som noen liker Hitler fordi Hitler klarte å lure en hel nasjon. Jack The Ripper blir et symbol for helt på den måten at han aldri ble oppdaga. Ikke engang politiet i 2008 klarer å finne ut hvem det var. Tipper den saken hadde vært løst hvis det skjedde i dag eller datidens politi hadde hatt samme kunnskap, rutiner og teknologi. De klarer ikke å finne ut hvem som gjorde drapene i 1888 , nå, i 2008. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 det er fordi det er 100+ år siden det skjedde, hadde det skjedd i 08 ville saken vært løst på noen uker max Lenke til kommentar
Speik Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) MaoPol Pot Lenin Tror egentlig historien hadde klart seg meget bedre uten de to karene der. Lenin derimot, er jeg enig i, delvis. Endret 18. mai 2008 av Speik Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 MaoPol Pot Lenin Tror egentlig historien hadde klart seg meget bedre uten de to karene der. Lenin derimot, er jeg enig i, delvis. Enig med deg. Det kan du kanskje se på min avatar også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå