After Dark Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvilke personer gjennom historien ser du opp til og respekterer? Mange kan nevnes, spesielt folk som utmerket\ utmerker seg innen fred. Da kan jeg nevne bla. John Lennon og Martin Luther King jr. Og for å ta et litt nyere eksempel, Kofi Annan. En annen som jeg vil nevne er Albert Einstein for bla. relativitetsteorien. En annen er den såkalte Elefantmannen, Joseph Merrick. Mange i dag klager over kviser eller andre urenheter mens Merrick holdt verdigheten livet ut selvom han var forferdelig deformert fysisk. Dette er jo bare noen få. Kan nevne hauevis av andre, ikke minst innen arbeid for fred. Noen dere vil nevne som dere ser opp til eller mener gjorde noe eller gjør noe for verden i dag? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Charles Darwin mannen som satt den siste spikeren i kista for religion(mener jeg) han gjorde det mye enklere å være ateist. Isaac Newton Far til moderne fysikk og la grunn arbeide for mye av vitenskapen vi ser i dag. uten han kunne vi bare glemme å sende ting ut i verdensrommet. Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Platon Første mann til å kritisere demokratiet, respekt for den. Ikke mange som hadde tort å gjøre det, i gamle grekerland. "Tankman" Han som stilte seg forran tanksen på "the Avenue of Eternal Peace" og markerte dermed sin avsky imot kinas behandling av deres eget folk. Han skal ha hatt et enormt mot. Rosa Parks Da hun ikke valgte å reise seg for en hvit mann på bussen, som gjorde krav på hennes sete for at 'den hvite delen' av bussen var full. Mahatma Gandhi Dette er av de personene i hele verdens historie som jeg har størst respekt for. Enn å gjøre opprør imot verdens stormakt på datiden, men ikke gjøre det ved vold, men snarere ved ikke-vold. Det er en skam at mannen aldri fikk Nobels fredspris, han burde derfor få den post-mortem IMO. Jesus Ja nå kan dere bli så sint dere vil... Men jeg har respekt for denne personen, selv om jeg selv ikke er religiøs. Jeg snakker ikke om å respektere det hellige ved han, men snarere hans lære. Den om at vi skal bry oss om andre personer, elske sin neste. Hjelpe andre i nød. Og at han som person i et egoistisk samfunn kunne bry seg om andre enn seg selv. Denne listen kunne egentlig blitt veldig lang, men jeg har plukket ut noen av listen min ihvertfall. Endret 6. oktober 2007 av Kenny_NOR Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 vel, selv om jesus fantes, tviler jeg på at mye av de "snille" han sier er noe han faktisk sa, det fantes en millard mesiaser, og hvem som sa hva er det ingen som vet, er godt mulig at jesus er en komposit karakter laget av flere persjoner satt sammen Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Charles Darwin mannen som satt den siste spikeren i kista for religion(mener jeg) han gjorde det mye enklere å være ateist. Tror du glemmer Friedrich Wilhelm Nietzsche;) Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Alfredo Di Stefano og Santiago Bernabeu. To av de største personene som er og har vært med i Real Madrid som spiller og trener. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 vel, selv om jesus fantes, tviler jeg på at mye av de "snille" han sier er noe han faktisk sa, det fantes en millard mesiaser, og hvem som sa hva er det ingen som vet, er godt mulig at jesus er en komposit karakter laget av flere persjoner satt sammen 9650874[/snapback] PIRK: Tror det er omtrent 6 milliarder mennesker på jorda i dag. Hver sjette person jeg kjenner påstår ikke at han eller hun er en messias og på Jesus tid var det enda færre mennesker på jorda. Dog tror jeg at du bare prøvde og understreke poenget ditt. Lurer bare på om du kan komme med eksempler på andre Messiaser og kanskje kilder som tyder på at Jesus var en hykler? Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Noen nevnte Jean Piaget - gjør skolengangen min enklere Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 vel, selv om jesus fantes, tviler jeg på at mye av de "snille" han sier er noe han faktisk sa, det fantes en millard mesiaser, og hvem som sa hva er det ingen som vet, er godt mulig at jesus er en komposit karakter laget av flere persjoner satt sammen 9650874[/snapback] PIRK: Tror det er omtrent 6 milliarder mennesker på jorda i dag. Hver sjette person jeg kjenner påstår ikke at han eller hun er en messias og på Jesus tid var det enda færre mennesker på jorda. Dog tror jeg at du bare prøvde og understreke poenget ditt. Lurer bare på om du kan komme med eksempler på andre Messiaser og kanskje kilder som tyder på at Jesus var en hykler? 9658169[/snapback] se pen & teller bullshit, eller les the god delusion. du finner sikkert noe på google og youtube, men nå skal jeg legge meg så du får lete selv Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Eller se "Zeitgeist", den forklarer godt hvorfor Jesus aldri har eksistert. Red.: leif Endret 7. oktober 2007 av Okstad Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Zeitgeist er ingen troverdig kilde for meg, det er bevist at den er full av faktafeil. Skal du overbevise meg må du komme med allmenne og vitenskapelige aksepterte kilder. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Eller se "Zeitgeist", den forklarer godt hvorfor Jesus aldri har eksistert. Red.: leif Man kan ta umulig si sikkert om en person har levd eller ikke! (Skjønner ikke de nye smiley greiene) Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Zeitgeist er ingen troverdig kilde for meg, det er bevist at den er full av faktafeil.Skal du overbevise meg må du komme med allmenne og vitenskapelige aksepterte kilder. Vel, det er alle bibelsitatene som er med i filmen som overbeviser meg. See for your self. Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Vel, det er alle bibelsitatene som er med i filmen som overbeviser meg. See for your self. Greit jeg skal se filmen, og da med et åpent syn på ting. Og legge vekk mine oppfattninger av ting som er slik jeg ser dem. Forresten hvor lang er filmen ? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Religionsdelen er vel 30-40 minutter. Hele filmen er på 2 timer. De to siste delene er ganske rompe, men fortsatt litt interessante. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Isaac Newton . Knakandes kjekk kar. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Mikhail Illiarionovich Kutuzov (1745-1813), den russiske generalen som beseiret Napoléon Bonaparte. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Julius Caesar; taktisk geni, overtalende politiker, sterk leder og en utmerket general. Lenke til kommentar
kiladeth Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Julius Caesar; taktisk geni, overtalende politiker, sterk leder og en utmerket general. var ikke Juliuis Caesar den første som innførte et vellfungerene Oligarki i et sivilisert samfunn? Kan henne jeg mangler noen historie kunnskaper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå