Gå til innhold

Store personer gjennom historien

After Dark

Anbefalte innlegg

Hvilke personer gjennom historien ser du opp til og respekterer?

Mange kan nevnes, spesielt folk som utmerket\ utmerker seg innen fred. Da kan jeg nevne bla. John Lennon og Martin Luther King jr. Og for å ta et litt nyere eksempel, Kofi Annan.

En annen som jeg vil nevne er Albert Einstein for bla. relativitetsteorien.

En annen er den såkalte Elefantmannen, Joseph Merrick. Mange i dag klager over kviser eller andre urenheter mens Merrick holdt verdigheten livet ut selvom han var forferdelig deformert fysisk.

Dette er jo bare noen få. Kan nevne hauevis av andre, ikke minst innen arbeid for fred.

Noen dere vil nevne som dere ser opp til eller mener gjorde noe eller gjør noe for verden i dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Charles Darwin mannen som satt den siste spikeren i kista for religion(mener jeg) han gjorde det mye enklere å være ateist.

Isaac Newton

Far til moderne fysikk og la grunn arbeide for mye av vitenskapen vi ser i dag. uten han kunne vi bare glemme å sende ting ut i verdensrommet.

Lenke til kommentar

Platon

Første mann til å kritisere demokratiet, respekt for den. Ikke mange som hadde tort å gjøre det, i gamle grekerland.

"Tankman"

Han som stilte seg forran tanksen på "the Avenue of Eternal Peace" og markerte dermed sin avsky imot kinas behandling av deres eget folk. Han skal ha hatt et enormt mot.

Rosa Parks

Da hun ikke valgte å reise seg for en hvit mann på bussen, som gjorde krav på hennes sete for at 'den hvite delen' av bussen var full.

Mahatma Gandhi

Dette er av de personene i hele verdens historie som jeg har størst respekt for. Enn å gjøre opprør imot verdens stormakt på datiden, men ikke gjøre det ved vold, men snarere ved ikke-vold. Det er en skam at mannen aldri fikk Nobels fredspris, han burde derfor få den post-mortem IMO.

Jesus

Ja nå kan dere bli så sint dere vil... Men jeg har respekt for denne personen, selv om jeg selv ikke er religiøs. Jeg snakker ikke om å respektere det hellige ved han, men snarere hans lære. Den om at vi skal bry oss om andre personer, elske sin neste. Hjelpe andre i nød. Og at han som person i et egoistisk samfunn kunne bry seg om andre enn seg selv.

Denne listen kunne egentlig blitt veldig lang, men jeg har plukket ut noen av listen min ihvertfall.

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar
vel, selv om jesus fantes, tviler jeg på at mye av de "snille" han sier er noe han faktisk sa, det fantes en millard mesiaser, og hvem som sa hva er det ingen som vet, er godt mulig at jesus er en komposit karakter laget av flere persjoner satt sammen

9650874[/snapback]

PIRK: Tror det er omtrent 6 milliarder mennesker på jorda i dag. Hver sjette person jeg kjenner påstår ikke at han eller hun er en messias og på Jesus tid var det enda færre mennesker på jorda. Dog tror jeg at du bare prøvde og understreke poenget ditt.

Lurer bare på om du kan komme med eksempler på andre Messiaser og kanskje kilder som tyder på at Jesus var en hykler?

Lenke til kommentar
vel, selv om jesus fantes, tviler jeg på at mye av de "snille" han sier er noe han faktisk sa, det fantes en millard mesiaser, og hvem som sa hva er det ingen som vet, er godt mulig at jesus er en komposit karakter laget av flere persjoner satt sammen

9650874[/snapback]

PIRK: Tror det er omtrent 6 milliarder mennesker på jorda i dag. Hver sjette person jeg kjenner påstår ikke at han eller hun er en messias og på Jesus tid var det enda færre mennesker på jorda. Dog tror jeg at du bare prøvde og understreke poenget ditt.

Lurer bare på om du kan komme med eksempler på andre Messiaser og kanskje kilder som tyder på at Jesus var en hykler?

9658169[/snapback]

se pen & teller bullshit, eller les the god delusion.

du finner sikkert noe på google og youtube, men nå skal jeg legge meg så du får lete selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...