Fredrik- Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg skal gå til innkjøp av en liten server som skal stå på 24/7. Den skal tjene som en backupstasjon (automatisk backup via software) og den skal dele skriveren med de andre PCene i nettverket. Ettersom dette er en server som vil få meget liten workload ser jeg for meg disse kriteriene som viktige: * Stille * Billig * Stabil * RAID 1 Jeg har skjerm, tastatur, mus og cd-rom fra før av, så dette kan dere se bort ifra. Delene jeg vil trenge blir da: * Kabinett * Prosessor * Minne * Hovedkort * 2x Harddisker * Strømforskyning Jeg anntar den billigste løsningen på grafikken blir et hovedkort med integrert grafikk. Da trenger jeg forslag og innspill, fyr løs! Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvor store backup skal du ta og skal hver backup bli lagret for lengre tid (flere backup pakker på serveren) eller skal det f.eks være maks to backup pakker på serveren? Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Det er bare snakk om 1 'aktiv' backup om gangen, altså - den gamle fjernes når den nye legges inn. Det er hovedsakelig mange bilder og dokumenter som skal ligge på serveren, så det er ikke behov for noen voldsom lagringsplass. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg fant frem en AMD Athlon 64 2800+ og 2GB PC4200 SDRAM, så da blir dette tatt med i stykket! Det blir altså et 754 HK. Hva med dette? Det har RAID1, støtter CPU'n og er billig. Lenke til kommentar
rufs Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Satt opp et am2 utkast med dedikert operativdisk og to identiske lagringsdisker, vet ikke helt hvordan du ønsker dikoppsettet men... oppsett Endret 6. oktober 2007 av rufs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå