Sterri08 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hei, jeg lastet ned den nyeste versjonen av nokia maps, lastet ned alle kartene, men når jeg gikk inn gå Kart, kom det opp: Kart oppdatering. Så så jeg at pakkedata-tallene steg, og jeg var redd dette kostet meg dyrt, Så jeg avbrøyt. Nå viser ikke kartet over norge noen bygninger, buttiker, eller noe som helst. Jeg drar i kveld, så det haster veeldig. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Du kan nedlaste kartprogram fra NOKIA.no se der. Du finner det der, ca der du nedlaster suite til Nokian. Tror det kartprogrammet nedlaster dataene da over datamaskinen og så til mobilen... Lenke til kommentar
Sterri08 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 lastet ned programmet, og er koblet til.. Men når den skal søke etter kart på PC-en finner den ingenting.. prøvd og skifte mapper den skal søke i men det går ikke. Veit uansett ikke hvor jeg har lagret kartene på PC-en eller om jeg har noen Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Dette ER skremmende komplisert. Jeg slet et par dager selv med å få alt til å virke igjen etter at jeg oppdaterte Nokia Maps. Hva mener du med at den søker etter kart på PC-en? Det er 'Nokia Map Loader' du bruker ikke sant? Sørg for å ha nyeste versjon (1.2.1). Her er hvordan jeg fiksa problemet, men det er mulig du har et annet problem. Jeg måtte gjøre følgende: - Formattere minnekortet for å slette gamle kart, som nye Nokia Maps ikke fant uansett). - Installere nye Nokia Maps på mobil-minnet (Det er en fordel å bruke kortleser når du overfører kart til minnekortet) Når jeg prøvde å overføre kart med Nokia Map Loader så fikk jeg alltid feilmelding som sa at det var 'interrupted'. Etter mye frustrasjon fant jeg denne veiledningen på Forum Nokia, som faktisk fungerte, selv om den er noe komplisert. 1. Start the maploader 2. Delete previous map data (ikke nødvendig hvis du har formattert kortet) 3. Select the map file a need (only select one) 4. While the program downloads the type this into your windows run box (Windows key + R): %temp%\download_temp. 5. Inside this folder there should be a zip file (random names depending on which map you’re downloading). 6. Mark this file as read-only (right click -> check read-only -> ok) BEFORE the maploader finishes with the download. 7. Let the maploader finish. 8. Now you’ll see an error, but this time the maploader won’t delete the file after the error. 9. Close maploader 10. Unzip the zip file on your pc, this should give you a whole bunch of folders, or if it’s a voice you downloaded, just one folder with the name of the language. 11. Copy all of these folders to you phones memory card: a. Maps goes into: \cities\20001f63\diskcache (this is normally a hidden folder) b. Voices goes into: H:\cities\20001f63\ You can repeat this with as many maps you need. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå