Equanox Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hei, nå etter 3mndr har jeg endelig fått start på den stasjonære PC-en min. Har sittet på laptop i 3mndr. Men det har seg sånn at jeg har glemt passordet mitt til å logge inn der, så finnes det noen vei for å komme inn igjen uten å måtte formatere? Jeg får ikke gått inn i sikkerhetsmodus å skiftet defra da det er jeg som er "administrator" med passord. Er veldig kjipt å måtte formatere da jeg har mye innpå der som jeg ikke vil skal bli borte, pluss at det bare er pga passordet. Det må da finnes en måte å komme inn uten å huske passordet? All hjelp mottas med takk : ) Har dessuten søkt, men fant ikke noe brukbart. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 F8 under oppstart logg deg inn i sikkerhetsmodus på administrator... Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Du har altså passord på den accounten som heter "Administrator" og en admin account til som du ikke husker passordet på? Lenke til kommentar
Decoy^ Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Var ikke hundre prosent klart her om du har en eller flere kontoer på maskinen din. Om du ikke husker passordet til din egen konto, men husker passordet til admin er det ganske greit. Antar da at du starter opp maskinen, får listen over brukere, men den inkluderer ikke Administrator. Sikkermodus er unødvendig, da er det bare å trykke Ctrl+Alt+Del på innlogginsskjermen, så kan du manuelt taste inn brukernavn og passord. Om det du mener, er at du til vanlig logger inn som Administrator og har glemt passordet til den kontoen, er det mer innviklet. Kort oppsummert, finnes det ikke en enkel måte å komme inn på en PC du ikke husker passordet til. Det er jo tross alt en grunn til at det er der. Men du har to muligheter: Om du har tilgang til en annen maskin, flytt harddisken din til den og ta backup. Sett den deretter tilbake og reinstaller Windows XP. Det andre alternativet er å finne her: http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ Har brukt dette verktøyet på flere maskiner hvor en eller flere kontoer har vært låst/deaktivert eller glemt passord på. Det er stort sett så brukervennlig som en kan ønske for denne typen verktøy. Om du bruker det, slipper du reinstallasjon. Du kan nulle ut/endre passord. Låse/deaktivere og aktivere kontoer uten problemer. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Om du har tilgang til en sysinternals- CD, kan du også boote maskinen fra den CD- platen, og resette passordet på maskinen. CD- platen er grei å bruke, det er windows- grensesnitt på den. Lenke til kommentar
Equanox Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Var ikke hundre prosent klart her om du har en eller flere kontoer på maskinen din. Om du ikke husker passordet til din egen konto, men husker passordet til admin er det ganske greit. Antar da at du starter opp maskinen, får listen over brukere, men den inkluderer ikke Administrator. Sikkermodus er unødvendig, da er det bare å trykke Ctrl+Alt+Del på innlogginsskjermen, så kan du manuelt taste inn brukernavn og passord. Om det du mener, er at du til vanlig logger inn som Administrator og har glemt passordet til den kontoen, er det mer innviklet. Kort oppsummert, finnes det ikke en enkel måte å komme inn på en PC du ikke husker passordet til. Det er jo tross alt en grunn til at det er der. Men du har to muligheter: Om du har tilgang til en annen maskin, flytt harddisken din til den og ta backup. Sett den deretter tilbake og reinstaller Windows XP. Det andre alternativet er å finne her: http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ Har brukt dette verktøyet på flere maskiner hvor en eller flere kontoer har vært låst/deaktivert eller glemt passord på. Det er stort sett så brukervennlig som en kan ønske for denne typen verktøy. Om du bruker det, slipper du reinstallasjon. Du kan nulle ut/endre passord. Låse/deaktivere og aktivere kontoer uten problemer. 9650234[/snapback] Brukte det alternativet der, og det funket fint! Jeg bruker til vanlig en annen konto, men har også satt pass på admin kontoen. Hadde da glemt passordet til begge. Men som sagt, brukte det alternativet ditt der, og funket fint. Inne i Windows igjen endelig Takk for alle som har hjulpet hittil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå