morgan_kane Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 igår glemte jeg choken på og fikk 75 km/t på mopeden min. er det skadelig for mopeden og kjøre med choken på? har ikke noe trim. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 ikke skadelig, men bruker jo vannvittig mye mer bensin enn uten. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 har du plomber i peden vil det jo bli helt tett av sot etterhvert. Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 hvis mopeden din gikk bedre med choken oppe lønner det seg å dyse opp Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 hvis mopeden din gikk bedre med choken oppe lønner det seg å dyse opp 9650102[/snapback] Ja, det er lurere å gjøre det enn å choke den, siden plomben til slutt vil bli sotet igjen som Neptun_ sa. Lenke til kommentar
reds Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Moppa mi går i 85km/t bortover med og 80km/t uten coke. Vet ikke hvilken dyse som står i nå, men får jeg skjekket dette hvis jeg tar den ut? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Moppa mi går i 85km/t bortover med og 80km/t uten coke.Vet ikke hvilken dyse som står i nå, men får jeg skjekket dette hvis jeg tar den ut? 9650288[/snapback] Trim eller originalt? Lenke til kommentar
reds Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Trim, så klart. Org i 85 er jo drømmeland. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Trim, så klart. Org i 85 er jo drømmeland. 9650346[/snapback] Faktisk ikke, TSX'en til en i klassen min går ihvertfall i 80 (påstår han) "Full"trim, forutenom sylinder/dyse.. Det er jo bare å ta den ut å sjekke det, såvidt jeg vet, så markerer Malossi logoen sin på delene sine (Hvis det er en malossi) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Nei, det er ikke noe logoer på dyse, det er bare et tall som i strl. Du skal ha rundt 80-95 hvis du har Am6 og effektpotte. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) har du plomber i peden vil det jo bli helt tett av sot etterhvert. går det an og fjerne soten hvis det går tett, eller må mann begynne og skru opp. hvis mopeden din gikk bedre med choken oppe lønner det seg å dyse opp. hvor mye skal jeg dyse opp? har en derbi senda x race 50sm. planlegger og kjøpe effektanlegg til neste år og tenkte og dyse opp med det samme da, eller? Endret 6. oktober 2007 av morgan_kane Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 åssen oppsett kjører du med nå og hvilken dyse har du nå? for å sjekke dyse skrur du opp bunnkaret på forgasseren din og ser på den lille gullskrua med tall på Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 åssen oppsett kjører du med nå og hvilken dyse har du nå? for å sjekke dyse skrur du opp bunnkaret på forgasseren din og ser på den lille gullskrua med tall på 9651193[/snapback] kjører med den som når den kom fra butikken. orsk ikke begynne og skru på forgasern no. er heilt mørkt her oppe i nord no. men eg har no en derbi senda x race 50 sm hvis no noen andre veit Lenke til kommentar
CFM Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 åssen oppsett kjører du med nå og hvilken dyse har du nå? for å sjekke dyse skrur du opp bunnkaret på forgasseren din og ser på den lille gullskrua med tall på 9651193[/snapback] kjører med den som når den kom fra butikken. orsk ikke begynne og skru på forgasern no. er heilt mørkt her oppe i nord no. men eg har no en derbi senda x race 50 sm hvis no noen andre veit 9651219[/snapback] Det sitter vel rundt 65 originalt tenker jeg.. Har du planer om å ha eff.enlegg bør du bruke 75 med original forgasser og sylinder... Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Trim, så klart. Org i 85 er jo drømmeland. 9650346[/snapback] Faktisk ikke, TSX'en til en i klassen min går ihvertfall i 80 (påstår han) "Full"trim, forutenom sylinder/dyse.. 9650411[/snapback] Å trimme en TSX som har en luftavkjøltmotor uten sylinder? Det går ikke vett! Må ha sylinder for å få noe bedre drag utav en TSX ot: Du bør dyse opp en ca 10% når du setter på effektanlegg! Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Trim, så klart. Org i 85 er jo drømmeland. 9650346[/snapback] Faktisk ikke, TSX'en til en i klassen min går ihvertfall i 80 (påstår han) "Full"trim, forutenom sylinder/dyse.. 9650411[/snapback] Å trimme en TSX som har en luftavkjøltmotor uten sylinder? Det går ikke vett! Må ha sylinder for å få noe bedre drag utav en TSX ot: Du bør dyse opp en ca 10% når du setter på effektanlegg! 9662175[/snapback] Du kan porte sylinder + sette på effektannlegg, da vil den gå bedre (hvis du gjør det riktig velogmerke ) Men å sette på eff annlegg på en ts(eller andre luftkjøtemopeder) uten å porte sylinderen gjør bare at den går dårligere OT: må du kjøre med choke har du for lita dyse ja, som nevnt over dys opp så fort som mulig da det ikke er bra for motoren (den soter) Endret 8. oktober 2007 av daruu Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 det er ikke det at jeg må kjøre med chok på. jeg glemte choken på en gang jeg kjørte... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Men hvis mopeden går bedre med choken på så har du for lita dyse Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 ja. skal kjøpe ny dyse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå