Simkin Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) har nå sagt vi vil oppgradere linja (tele2) fra 2 til 4 mbit. sendte bekreftelsen på onsdag. men hvor lang tid pleier det å ta? det kan ta opptil 20dager, det vet jeg. men hva gjør de egentli når linja oppgraderes? gjør de det hos tele2? eller må de i en boks ved meg å gjøre det? Endret 6. oktober 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 kommer ann på, noen ganger må dem oppgradere boksen om den ikke er bygd for raskere båndbredde enn teoretiske 2 Mbit, men de fleste ganger holder det med en instilling hos ISP'en. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 De har jo en ting som heter "14 dager angrerett", hvis du skulle finne ut at du ikke vil ha det allikevel, så gidder de ikke å gjøre det. Dette gjelder ikke BARE Tele 2 (som jeg er storfornøyd med, og anbefaler på det varmeste.), men alle ISP leverandører. Det kan hjelpe å snakke med dem, og si fra seg denne retten. Funker kansje Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Når det gjelder så småe hastigheter trenger du normalt sett ikke oppgradere modemet ditt, om du ikke bor for langt unna sentralen og har mulighet for høyere hastighet er dette en instilling de stiller i sine systemer, deretter synkes modemet ditt mot dere sentral. Men husk, at selv om du bestiller 4Mbit er det ikke sikkert du får dette, grunnet tap på linjelengde osv. Mange faktorer som slår inn. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 ok, ifølge tele2 sin side kan jeg få opptil 12MB på deres adsl2, der makshastigheten er 16MB. så vil tro 4 mb vil gå fint. bestilte oppgradering sist onsdag, men fremdeles kun 2 mbit. får vel vente litt til da Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) da har det gått 27 dager, og ingen oppgradering. hastighetsending bestilt 02.10, fikk beskjed om att den 24.10 skulle oppgraderingen skje.. kom folk i boksen her nede og nettet ble borte her en stund fikk jeg høre.. men fremdeles ingen hastighets endring.. ringte så tele2, og de skulle lage en feilmelding. fikk sms om att oppgradering vil nå skje innen 9 nov.. hva kan være galt? Endret 29. oktober 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå