Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

oppgradere fra 2 til 4mbit, hva gjør de?

Anbefalte innlegg

har nå sagt vi vil oppgradere linja (tele2) fra 2 til 4 mbit.

sendte bekreftelsen på onsdag. men hvor lang tid pleier det å ta? det kan ta opptil 20dager, det vet jeg.

men hva gjør de egentli når linja oppgraderes? gjør de det hos tele2? eller må de i en boks ved meg å gjøre det?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har jo en ting som heter "14 dager angrerett", hvis du skulle finne ut at du ikke vil ha det allikevel, så gidder de ikke å gjøre det. Dette gjelder ikke BARE Tele 2 (som jeg er storfornøyd med, og anbefaler på det varmeste.), men alle ISP leverandører.

Det kan hjelpe å snakke med dem, og si fra seg denne retten. Funker kansje

Lenke til kommentar

Når det gjelder så småe hastigheter trenger du normalt sett ikke oppgradere modemet ditt, om du ikke bor for langt unna sentralen og har mulighet for høyere hastighet er dette en instilling de stiller i sine systemer, deretter synkes modemet ditt mot dere sentral.

Men husk, at selv om du bestiller 4Mbit er det ikke sikkert du får dette, grunnet tap på linjelengde osv. Mange faktorer som slår inn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

da har det gått 27 dager, og ingen oppgradering.

hastighetsending bestilt 02.10, fikk beskjed om att den 24.10 skulle oppgraderingen skje.. kom folk i boksen her nede og nettet ble borte her en stund fikk jeg høre.. men fremdeles ingen hastighets endring..

ringte så tele2, og de skulle lage en feilmelding. fikk sms om att oppgradering vil nå skje innen 9 nov..

hva kan være galt?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...