Sheldon Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Er det en grunn av at jeg hopper ut av ALLE spill etter noen minutter med dette systemet? https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=55782 Er det noe med Quad Core, eller er det noe annet? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Får du noen feilmelding eller erre kræsj til desktop? Hviklen spill gjelder dette? Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Det jeg har prøvd er Rainbow six Vegas (kræsj til desktop), World in Conflict (kræsj til destop), og GRAW (Problem med graw.exe, proggrammet på lukkes osv, så mister jeg bildet, og snutt av en blåskjerm tror jeg, så restartes maskinen.) Altså ingen feilmelding. En ting, det er bare 1gb ramm fordi Amentio sendte feil... Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Windows XP Home Edition SP2 Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Det har ikek noe med Q6600 å gjøre, hvis ikke den av en eller annen grunn skulle bli for varm da. 1 Oppdater all drivere 2 steng alle unødvendige programmer i oppgavebehandlingen (Ctrl + alt + delete) Dvs all som ikke eer merket system og heller ikke den som heter explorer. Dette vil frigjøre den lille rammen du har tigjenglig for øyeblikket. Du kan også slette alt i C:/windows/temp Edit: Problemet vil nok forsvinne når du får mer ram. Ville anbefalt deg å kjøpe Vista 64 bits om du vil ha over 3gb ram i maskina Endret 6. oktober 2007 av Cri Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Mulig den blir for varm... Er broren min sin pc. Kabinetter er sikkert 5 år gammlet (++) og har 2x 80mm vifter... Og den ene går ikke... Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) en quad vil jo utvikle mer varme siden den har 4 kjerner. Du kan jo laste ned noe som måler tempraturen mens du spiller så finner du ut om det er derfor. Everest er et slikt program, men jeg kan lite om det for jeg har ikke prøvd det selv. Men mange som bruker det så jeg går utfra at det er engelt og greit. Edit: Ikke prøvd, men glemte <ikke> Endret 6. oktober 2007 av Cri Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 virker som driver problematikk. Oppdater følgende: BIOS, skjermkort, lydkort, nettverk (spesielt om du har D-Link, oppdater også firmware på kortet), DirectX (August oppdateringen). Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) støtter FritzOr her.. Prøv f.eks å kjør direct3D test under dxdiag (skriv dxdiag under start/kjør (run) under skjerm). Endret 6. oktober 2007 av [^..^]Christian Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 En ting, det er bare 1gb ramm fordi Amentio sendte feil... Bios burde du ikke oppdatere, ved å gjøre det brenner du faktisk inn ny informasjon på en brikke og det er ikek anbefalt om ikke alt annet er utprøvd og du har spesifike problemer med komponentene i HK. 1gb ram vil nok få det til å falle ut av spill og som sagt ved å stenge alle unødvendige proggs i oppgaver vil du frigi det du har tilgjenglig Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) BIOS er alltid greit og reinstallere, kan faktisk være at den eksisterende BIOSen sender signaler feil, derav får spill til og gå til desktop. Kan også være at BIOSen som er på nå faktisk ikke fullt støtter QuadCore. Endret 6. oktober 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 du mener å flashe bios nå ? Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg prøvde å sette inn RAM'n fra MIN pc, så det ble 3gb med ram. Alt fungerste perfekt, takk for hjelpen Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Ja der ser du 1Gb ram er altfor lite i dag.... Lenke til kommentar
wiak Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) kanskje bedre ram?, alså value ekke den best rammen til rå prosessor osv, prøv kingston hyperx eller ocz gold (får 2x2GB nå for ca 1500kr) og ja 64-bit/x64 versionen av windows vis over 2GB ram, husk at windows xp/vista 32-bit teller alt av rammen det inkluderer rammen i skjermkortet, også og ja kan være at biosen/hovedkortet ikke støtter intel sin quadcore, oppdater biosen 4 kjerner + 1GB = veldig lite, blir ca 256mb pr kjerne 4 kjerner + 2GB = lite, blir ca 512mb på ver kjerne fint at du fant problemet, men nå som 2x2GB er så billig så skaff deg det og kjør windows vista 64-bit, meste parten av spill støtter 64-bit, til og med Half-Life 2, Far Cry har egen version BIOS er alltid greit og reinstallere, kan faktisk være at den eksisterende BIOSen sender signaler feil, derav får spill til og gå til desktop. Kan også være at BIOSen som er på nå faktisk ikke fullt støtter QuadCore. 9649637[/snapback] eller biosen har blitt corrupt har hent meg et par ganger Endret 7. oktober 2007 av wiak Lenke til kommentar
fearhan Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har aldri hørt om å ha for lite ram per cpu core.... Og skal ikkje feile pga 1gb ram, skal uansett funke bra. Vil tru det kan hjelpe med ny bios, nye drivere, sjekk at ram står skikkelig i, ta ut brikken/brikkene, og sørg for at den/de står skikkelig nedi sporet. Har du forresten oppdatert windows? Trur det fins xp patch for multicore cpu's. Om du ikkje vil bruke vanlig ms update, kan du bruke windiz update, en fin side for folk som ikkje bruker internett explorer. Trur det fins en patch der. PS: avinstaller gamle drivere, og installer nye fra produsentene. Fearhan Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Store forskjellen på value ram og ''vanlig'' ram er? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 todde det var en pakke med 2 brikker i ? Har du link til vilke du vurderer i forhold til hverandre? Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Altså, broren min bestilte 2gb value ram (2x1gb) men fikk 1gb(2x512mb), så han skal få nye. Men kan det ha noe med at det var value ram han brukte? Ettersom det ikke skulle klikke helt med bare 1gb... btw, det funka også når en stoppa alle ''bruker'' prosseser.... Men f.eks. https://prisguiden.no/product.php?productId=62094 vs https://prisguiden.no/product.php?productId=56664 Endret 7. oktober 2007 av KOTOR FAN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå