Gå til innhold

Spill og Quad Core?

Sheldon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg har prøvd er Rainbow six Vegas (kræsj til desktop), World in Conflict (kræsj til destop), og GRAW (Problem med graw.exe, proggrammet på lukkes osv, så mister jeg bildet, og snutt av en blåskjerm tror jeg, så restartes maskinen.) Altså ingen feilmelding.

En ting, det er bare 1gb ramm fordi Amentio sendte feil...

Lenke til kommentar

Det har ikek noe med Q6600 å gjøre, hvis ikke den av en eller annen grunn skulle bli for varm da.

1 Oppdater all drivere 2 steng alle unødvendige programmer i oppgavebehandlingen (Ctrl + alt + delete) Dvs all som ikke eer merket system og heller ikke den som heter explorer. Dette vil frigjøre den lille rammen du har tigjenglig for øyeblikket. Du kan også slette alt i C:/windows/temp

Edit: Problemet vil nok forsvinne når du får mer ram. Ville anbefalt deg å kjøpe Vista 64 bits om du vil ha over 3gb ram i maskina

Endret av Cri
Lenke til kommentar

en quad vil jo utvikle mer varme siden den har 4 kjerner. Du kan jo laste ned noe som måler tempraturen mens du spiller så finner du ut om det er derfor. Everest er et slikt program, men jeg kan lite om det for jeg har ikke prøvd det selv. Men mange som bruker det så jeg går utfra at det er engelt og greit.

Edit: Ikke prøvd, men glemte <ikke>

Endret av Cri
Lenke til kommentar
En ting, det er bare 1gb ramm fordi Amentio sendte feil...

Bios burde du ikke oppdatere, ved å gjøre det brenner du faktisk inn ny informasjon på en brikke og det er ikek anbefalt om ikke alt annet er utprøvd og du har spesifike problemer med komponentene i HK. 1gb ram vil nok få det til å falle ut av spill og som sagt ved å stenge alle unødvendige proggs i oppgaver vil du frigi det du har tilgjenglig

Lenke til kommentar

BIOS er alltid greit og reinstallere, kan faktisk være at den eksisterende BIOSen sender signaler feil, derav får spill til og gå til desktop.

Kan også være at BIOSen som er på nå faktisk ikke fullt støtter QuadCore.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

kanskje bedre ram?, alså value ekke den best rammen til rå prosessor osv, prøv kingston hyperx eller ocz gold (får 2x2GB nå for ca 1500kr)

og ja 64-bit/x64 versionen av windows vis over 2GB ram, husk at windows xp/vista 32-bit teller alt av rammen det inkluderer rammen i skjermkortet, også

og ja kan være at biosen/hovedkortet ikke støtter intel sin quadcore, oppdater biosen :)

4 kjerner + 1GB = veldig lite, blir ca 256mb pr kjerne

4 kjerner + 2GB = lite, blir ca 512mb på ver kjerne

fint at du fant problemet, men nå som 2x2GB er så billig så skaff deg det og kjør windows vista 64-bit, meste parten av spill støtter 64-bit, til og med Half-Life 2, Far Cry har egen version

BIOS er alltid greit og reinstallere, kan faktisk være at den eksisterende BIOSen sender signaler feil, derav får spill til og gå til desktop.

Kan også være at BIOSen som er på nå faktisk ikke fullt støtter QuadCore.

9649637[/snapback]

eller biosen har blitt corrupt har hent meg et par ganger

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Har aldri hørt om å ha for lite ram per cpu core.... Og skal ikkje feile pga 1gb ram, skal uansett funke bra. Vil tru det kan hjelpe med ny bios, nye drivere, sjekk at ram står skikkelig i, ta ut brikken/brikkene, og sørg for at den/de står skikkelig nedi sporet.

Har du forresten oppdatert windows? Trur det fins xp patch for multicore cpu's. Om du ikkje vil bruke vanlig ms update, kan du bruke windiz update, en fin side for folk som ikkje bruker internett explorer. Trur det fins en patch der.

PS: avinstaller gamle drivere, og installer nye fra produsentene.

Fearhan

Lenke til kommentar

Altså, broren min bestilte 2gb value ram (2x1gb) men fikk 1gb(2x512mb), så han skal få nye. Men kan det ha noe med at det var value ram han brukte? Ettersom det ikke skulle klikke helt med bare 1gb...

btw, det funka også når en stoppa alle ''bruker'' prosseser....

Men f.eks. https://prisguiden.no/product.php?productId=62094

vs

https://prisguiden.no/product.php?productId=56664

Endret av KOTOR FAN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...