Gå til innhold

ATX HK m/hdmi for Q6600 cpu

HulkHaugen

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å bygge meg media center pc. Går for intel Q6600, og tenkte å oc den til 3ghz.. lurer litt på onboard skjermkort, har sett ati 1250 og nvidia 7150, men ingen av de er vel kickass?

det er ikke så sinnsykt viktig heller, men vil jo ha "det beste" av det som er tilgjengelig onboard. ellers er planen:

- 2 x 750 GB HDD (SATAII RAID)

- 4 x 1 GB DDR2 RAM

- PSU Med nok watt :-)

ja, så glemte jeg å nevne. Vil jo ha hdmi ut. og attpåtil lurer jeg, er lyden inkludert i hdmi-utgangen fra PC-en da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg spørre hva du skal med råtass pc med ett skjermkort man ikke kan spille på??

Mediacenter pc skal jo være stille gående så OC er vel ikke da tingen.

Jeg bruker:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336634

som er koblett opp til stue tv'en så har jeg en kraftig maskin til spill og nedlasting ett annet sted.

jeg bruker tråd nettverk, men det trådløse virker fint oxo.

9657488[/snapback]

Det går jo an å overklokke en Q6600 uten en vifte som bråker grønnjævli, skal til å med gå an med stock vifte uten temp problemer..

Jeg bruker stepcen til alt. spiller ikke så mye...surfer en del, ser filmer/serier. chatter litt osv... Av og til tungt arbeid også...

vil jo påstå at det er bortkastet å ikke overklokke den når det går så greit...

har du prøvd å spille cs source på 50" med full oppløsning og surround. jævli kult det ;)

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre hva du skal med råtass pc med ett skjermkort man ikke kan spille på??

Mediacenter pc skal jo være stille gående så OC er vel ikke da tingen.

Jeg bruker:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336634

som er koblett opp til stue tv'en så har jeg en kraftig maskin til spill og nedlasting ett annet sted.

jeg bruker tråd nettverk, men det trådløse virker fint oxo.

9657488[/snapback]

Det går jo an å overklokke en Q6600 uten en vifte som bråker grønnjævli, skal til å med gå an med stock vifte uten temp problemer..

Jeg bruker stepcen til alt. spiller ikke så mye...surfer en del, ser filmer/serier. chatter litt osv... Av og til tungt arbeid også...

vil jo påstå at det er bortkastet å ikke overklokke den når det går så greit...

har du prøvd å spille cs source på 50" med full oppløsning og surround. jævli kult det ;)

9658703[/snapback]

Ja har da det, men det ble faktisk bedre med ett skikkelig skjermkort og på min full HD 42". da funker ikke hovedkort med innebygget HDMI

Lenke til kommentar

joda, men jeg vil ha ferrest mulig ekspansjonskort, gjerne ingen.

det er for å holde en høy luftgjennomstømning, lavt strømforbruk og lavt støynivå..

har litt lite peiling på chipset; nvidia eller intel. tror det blir intel. men vet ikke helt hvilken som bør satset på av de forskjellige av intel sine heller..

en hdmi ut tilsvarer vel vga ut, bare bedre? vil jo ha skrivebordet osv på tven. altså, det skal fungere som en helt vanlig (eller veldig god) pc er målet mitt...

Lenke til kommentar

er vel bare ATI som har fått til lyd ut via HDMI sammen med bilde i 2x00 serien. Et passivt kjølt 2400/2600 må vel bli greit for htpc, men siden du skal spille er det kanskje bedre å satse på et av kortene enda høyere oppe i 2x00 serien.

HDMI tilsvarer ikke VGA i annet enn at det er videosignaler i begge. HDMI er heldigitalt mens VGA er analogt. Går ut ifra at du har sjekka hvilke innganger du har tilgjengelig på TV/receiver så du får brukt det du kjøper.

Lenke til kommentar
er vel bare ATI som har fått til lyd ut via HDMI sammen med bilde i 2x00 serien. Et passivt kjølt 2400/2600 må vel bli greit for htpc, men siden du skal spille er det kanskje bedre å satse på et av kortene enda høyere oppe i 2x00 serien.

HDMI tilsvarer ikke VGA i annet enn at det er videosignaler i begge. HDMI er heldigitalt mens VGA er analogt. Går ut ifra at du har sjekka hvilke innganger du har tilgjengelig på TV/receiver så du får brukt det du kjøper.

ja akkuratt det er greit nok. kjøper forøvrig ny tv og reciver også ;)

Ja bare var redd for at hdmi ble en slags secondary output, og at du ikke fikk skrivebordet på den...

har kikket en del rundt nå,. og lurer på om jeg skal klaske til med med et asus (ev. gigabyte) x38 hovedkort, og så heller kjøpe et nvidia 8600blablabla i tillegg. man får vel de med hdmi? eventuellt så er vel dvi også digitalt, så det er kanskje ikke noe å tjene på med hdmi så lenge jeg ikke får med lyden uansett? (som heller ikke er så viktig)

Lenke til kommentar
Som sagt, om du kjøper rett ATI/AMD kort så skal de ha mulighet for å sende lyd over HDMI. Finner det ut neste helg når jeg setter sammen HTPC'n min som har et HD2600XT kort.

Ja, kult det ;) Men egentlig, etter å ha tenkt meg om, så er vel det beste å kjøre hdmi til tven og s/pdif til reciveren, så sant du ikke skal sende bildet via reciveren.

Men er det noe mere forskjell på hdmi og dvi annet enn farsongen og lydsignalet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...