Gå til innhold

Gjør AoE2 gøy igjen! -1000 pop limit!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, funker fint uten hacken, så jeg regner med det går bra.

Men jeg har ingen forståelse for at en oppdatering til AOE1 skal virke til AOE2? Det gjør det i alle fall ikke her... Får bare en feilmelding om at AOE! ikke er installert. Fant derimot denne patchen, med versjonsnummer 1.0c, så det ser ut som om linken i førsteposten er feil.

Lenke til kommentar

Jo, men fartet visst over til andre prosjekter. For øyeblikket er det Oblivion som skal gjøres bedre. Men kan nok ta meg tiden i morgen til noe helt mini. Altså bruken av en del programmer som lar deg endre variabler til forskjellige "units", grafikken, AI osv.

Nå mens vi LANet tok jeg og gjorde Siege Onager litt bedre. Fra å ha 0,5 eller 0,6 (husker ikke) i speed ("ruter" på bretter per sek. tror jeg det er"), satt jeg den til 5. Rekkevidden på angrepet skrudde jeg opp til 40. Det samme med area-damagen som den gjør. Samtidig endret jeg ID-en til hvilke "prosjektiler" den skal skyte, så istedet for ildkuler ble det piler. Samtidig satte jeg den ifra å skyte hvert 6. sek til å skyter en gang hvert 0,01 sek. Instant kill av alt på bana. :wee:

Jeg har også byttet ut grafikken på en battering ram. Det er mer tidkrevende enn det det burde være, strengt tatt. Det er nemlig ikke 3d-objekter, men bilder av ting tatt fra veldig mange vinkler.

Lenke til kommentar

Jeg fikk nok ikke tid, og siden dette er siste dagen av juleferien må jeg gjøre lekser til i morra (vi har en syk, syk, lærer :p).

Men for å hjelpe litt i gang. Programmet jeg bruker heter Genied. Det kan hentes her. Du trenger ikke installere det, bare legg det en plass og kjør det. Kjører du Vista må du kjøre programmet som administrator (ellers har det ikke tillatelse til å endre filene). Når du starter programmet kommer det til å spørre om den skal ta backup. Trykk ja. For da kan du når som helst sette alt tilbake ved å trykke File -> Revert.

Velg File -> Open og trykk "AoK:TC defaults" om du har lagret spillet på standard plassering (X:\Programfiler\Microsoft Games\Age of Empires II\). Da finner den filene selv. Ellers må du velge Browse, og så finne empires2_x1_p1.dat i Data mappen, language.dll i AoE2 mappen, og finne language_x1.dll i samme mappe.

Trykk OK og programmet åpner filene.

På Search for unit skriv inn noe (jeg bruker Siege Onager). Trykk på den (588). Da får du opp en lang, lang liste med alle egenskaper til Onageren. Der er det bare å prøve seg frem. :)

For å kunne bruke Siege Onager slik du har endret den (eller alle andre ting), må du trykke Tools -> Copy to all Civs, og så lagre. Om du vil at det kun skal gjelde en nasjon, velger du den i nedtrekksmenyen før du starter å endre på den.

Lenke til kommentar

Glemte å svare på ditt første spørsmål: Ja, man kan spille AoE2 over nettet. Etter at MSN Zone stengte er det vel http://www.igzones.net som brukes, men den er for øyeblikket nede. Det er et program man installerer som gjør at man kan lage eller "joine" andre sine "rooms". Har prøvd det selv, og det virker.

Om du vil ha Paladiner med høy attack og han skal ha normale, må du endre i Genied2 slik at det kun er den nasjonen du bruker som har sterke Paladiner, mens alle andre nasjoner har normale. Problemet er at begge må ha _helt_ like filer for at spillet skal starte, så du må enten gjøre samme endring på hans filer, eller kopiere dine filer over til hans maskin.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg har sittet i en par dager nå og prøvd å få dette til å fungere. Jeg har den nye patchen og TC. Jeg har også funnet filen og byttet den ut med denne nye empires2_x1_p1.dat filen. Men jeg kan fortsatt ikke researche Yeomen.

Hva kan jeg gjøre?

Det hadde vært så gøy på lan hvis det hadde funka! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...