Gå til innhold

To ulike simkort, men bare en telefon, what to do?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg Chess Kontant med Friends for å kunne ringe gratis til dama. Har også planer om å skifte over til Chess fast ettersom det er dobbelt så billig som Djuice Control som jeg har nå.

Problemet mitt er bare hvordan jeg skal løse dette i praksis.

Vil ikke si opp Djuice Control, ettersom vi har FriFamile i Telenor, og jeg ringer gratis hjem og alt sånn. Jeg er i tillegg bundet til Djuice i over et halvt år til.

Skal jeg da ha begge simkortene med meg og bare viderekoble det gamle nummeret til Chess nummeret mitt? Hvordan blir det da med SMSer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg skal kjøpe meg Chess Kontant med Friends for å kunne ringe gratis til dama. Har også planer om å skifte over til Chess fast ettersom det er dobbelt så billig som Djuice Control som jeg har nå.

Problemet mitt er bare hvordan jeg skal løse dette i praksis.

Vil ikke si opp Djuice Control, ettersom vi har FriFamile i Telenor, og jeg ringer gratis hjem og alt sånn. Jeg er i tillegg bundet til Djuice i over et halvt år til.

Skal jeg da ha begge simkortene med meg og bare viderekoble det gamle nummeret til Chess nummeret mitt? Hvordan blir det da med SMSer?

9648833[/snapback]

da kjøper du denne når den kommer :)

http://www.amobil.no/artikkel/mobiltelefon...o_simkort/43957

Lenke til kommentar

Det øverste var jo genialt, men jeg verken liker Samsung, eller prisen ^^

Det nederste var heller ikke så dumt. Men er det ikke mulig å få begge simkortene til å funke samtidig? Slik at jeg kan motta samtaler og meldinger fra begge numrene? Sånn jeg skjønte det så måtte man velge manuelt.

Også, er det mulig og sette det opp sånn at jeg mottar samtaler fra begge numrene, men bare bruker det ene til å ringe med?

Lenke til kommentar
Naah.

denne er bedre vil jeg anta.

http://www.mobilephonecrazy.com/make/Twinsim.htm

Heter twinsim

9651089[/snapback]

Nope. Dette er en mye dårligere løsning. Faktisk kan de ikke sammenlignes engang. Det du linker til er en sak som gjør at man kan bytte mellom ulike SIM-kort uten å slå av telefonen.

I telefonen til Samsung er begge kortene aktive samtidig. Altså, man kan motta samtaler, SMS, etc. på begge kortene hele tiden.

Forvrig finnes det mange modeller på markedet allerede som støtter to samtidig aktive SIM-kort. Men jeg tror man må importere, har aldri sett noen av dem solgt i Norge.

Her er en __lang__ liste av telefoner som støtter to SIM-kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...