Gå til innhold

Hjelp! Engelsk ac adapter på norsk strømnett?


Anbefalte innlegg

Ebayet meg en ps2 fra england nylig, men nå sitter jeg jo her med en ledning som ikke passer inn i stikkontakten! Har jeg bæsja på leggen og kjøpt noe ubrukelig eller finnes det en converter for dette?

 

Evt. går det bare an å bruke en norsk ps2 strømkabel i steden, eller er selve ps2'en jeg har kjøpt lagd for en annen voltstyrke eller hva det er...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ebayet meg en ps2 fra england nylig, men nå sitter jeg jo her med en ledning som ikke passer inn i stikkontakten! Har jeg bæsja på leggen og kjøpt noe ubrukelig eller finnes det en converter for dette?

 

Evt. går det bare an å bruke en norsk ps2 strømkabel i steden, eller er selve ps2'en jeg har kjøpt lagd for en annen voltstyrke eller hva det er...?

9648622[/snapback]

 

Står det ikke noe på maskinen hvilken voltstyrke den støtter?

 

Litt sånn OT: Lurer skrekkelig om dette kjøpet var økonomisk lønnsomt for deg? Hva betalte du, og hva koster de hjemme i Norge?

Endret av butare
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Sjekket nå, står 220-240v på maskina, og det er løs ledning med stor klump, så jeg antar det funker med en norsk ledning. Sigh, da gjenstår det bare å få tak i en sånn en da.. Smart som jeg er, kastet jeg ledningen til min gamle ps2 da den ble tatt av lynet for litt siden; tenkte aldri over at jeg kanskje ville få bruk for den igjen. Hah.

 

Butare: Ble en 700kr ink. frakt og toll. Meget mulig jeg kunne funnet den billigere, men jeg ville bare ha en replacement raskt og fant ikke annet i farten.. Hadde nok lett litt hardere om jeg bare hadde husket dette med strømledningen tho :p

Lenke til kommentar

Hey, det hadde jeg ikke tenkt på hårek.. Takk for tipset! Om jeg får det til eller ikke er en annen sak ;)

 

Hehe, volt ass... Husker da jeg var 14 og lurte på hva den rød knappen bakpå PC-en var.. Flippet den over og skrudde på - BOOM, hele driten eksploderte. Av en eller annen grunn gikk ikke sikringen heller, så det fosset røyk ut til jeg fikk dratt ut ledningen. Litt av en opplevelse, glad jeg hadde idiotgaranti hos komplett ;D lol

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hey, det hadde jeg ikke tenkt på hårek.. Takk for tipset! Om jeg får det til eller ikke er en annen sak ;)

 

Hehe, volt ass... Husker da jeg var 14 og lurte på hva den rød knappen bakpå PC-en var.. Flippet den over og skrudde på - BOOM, hele driten eksploderte. Av en eller annen grunn gikk ikke sikringen heller, så det fosset røyk ut til jeg fikk dratt ut ledningen. Litt av en opplevelse, glad jeg hadde idiotgaranti hos komplett ;D lol

 

 

Du kan kjøpe en omformer, se http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...2149%3Bc:100874

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...