Gå til innhold

hvordan funker skolebusskort?


ecko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Skrevet en forklaring 5 ganger nå, får ikke det til å høres bra ut*

 

 

Ok, du kan reise 2 ganger om dagen, og du kan bruke en 45 min overgang på hver gang du tar buss.

 

Altså du kan ta buss til X, så tar du en annen buss innen 45 min til Y, da har du brukt 1 av de 2 gangene du har hver dag.

 

Du kan dra hvor som helst, de følger ikke med hvor du drar med kortet.

Lenke til kommentar

er ikke så go på det med X og Y, men jeg tror at du mente at det bare kunne brukes to ganger.

 

men kan det stenges?

 

og hvordan funker egentlig klippekort? 12 klipp også står det en pris på det, følger de med på det da?

Endret av ecko
Lenke til kommentar
er ikke så go på det med X og Y, men jeg tror at du mente at det bare kunne brukes to ganger.

 

Du tar bussen om morran, du må ta overgang for å komme til skolen, men du kan bare bruke kortet 2 ganger om dagen. Det er her overgang kommer inn, altså fra morran da du brukte kortet en gang så har du rundt 45 min på deg å bruke det igjen på overgangen.

 

Dette gjelder når du skal hjem også.

Lenke til kommentar
Skolebusskortet mitt kan jeg bruke så mye jeg vil og hvor jeg vil fram til kl. 18.00

9650022[/snapback]

 

står det det på det eller er det egen erfaring? på mitt står det to reiser per dag frem til klokken 18 og det gjelder ikke i helgene, men er det sperret i helgene eller?

Lenke til kommentar

Nøyaktig hvordan det virker kommer an på hvor du bor. I Østfold har man i utgangspunket 2 klipp hver dag (til skolen og fra skolen), men man får flere hvis man må bytte buss (1 bussbytte hver vei=4 klipp pr. dag). Kortet har ingen avhengighet til en bestemt rute, så om du setter deg på bussen til Sarpsborg eller til Moss spiller ingen rolle så lenge du ikke har brukt alle klippene for dagen. Det er imidlertid bare lov å bruke kortet for reiser mellom hjemme og skolen, og kortet blir inndratt ved misbruk. Dette har de blitt ekstra strenge på nå i år. Sjåføren på bussen kan lese ut når kortet har blitt brukt sist, og antagelig også hvilken buss det var på.

Lenke til kommentar

Det skolekortet jeg hadde på ungdomskolen funket slik at jeg kunne reise så mye jeg ville fra 06:00 (noe sånt) til 18:00, og KUN på hverdager. Jeg kunne reise opptil 2 soner.

 

Dette er i Oslo/Akershus, så jeg vet ikke om det fortsatt er slik idag, eller om det er slik der du bor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...