Gå til innhold

MS Kundeservice (Nok en gang, ja!)


SAS1984

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Det helvetes problemet har jeg og.

 

Jeg ringte opp, prøvde og forklare meg, og de begynte og mase om at jeg skulle slette cache( SOM IKKE VAR PROBLEMET) og begynte med alt mulig annet tull som at jeg skulle restarte osv osv. Snakket med en fyr i 29 minutter, også ba han meg vente litt: og da jeg trodde han skulle komme tilbake, så la han på. Ringte opp igjen en gang til, og snakket, de sier det samme tullet, og etter 6 minutter legger de på. Ringte en gang til, hørte på uvitenheten dems i 4 minutter, også ble det lagt på.

 

Skikkelig gøy. Endte med at jeg måtte ta med xbox'en til der hvor jeg kjøpte den, og fikk hjelp av en som jobbet der.

 

 

DAAAA først hjalp de. Når han fra Elkjøp ringte, så kunne de endelig snakke.

 

 

Forbanna svindlere. skal vedde på det koster 30,- minuttet eller noe, for jeg har fått en passe stygg telefonregning her...

Lenke til kommentar
og 360'en er oppdatert med siste firmware?

9648600[/snapback]

 

 

Ja.. Eliten er oppdatert med siste firmware. Har sågar formatert Harddisk Driven, og gjensatt konsollen til fabrikk-standard, uten hell.

 

Har prøvd å svitche mellom begge HDMI portene, og PS3en kjører fint i 1080 p via dem begge, noe Eliten ikke gjør.

9648760[/snapback]

 

Er du helt sikker på at det blir 1080p med PS3, tv'en sier at signalet den får er 1080p? Må si jeg er litt skeptisk til tv'en din, den virker mye billigere enn "normale" 1080p tv'er. Den billigste 1080p 37" hoe Elkjøp koster 10.000kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
800 14 174 er gratis fra fast telefon....

 

Koster penger vist du bruker mobilnummeret eller ringer fra mobil ja

9648958[/snapback]

 

 

Jepps. Tenkte meg det. Hustelefon har vi ikke lengre. To solide grunner:

 

1. For dyrt, (vi bruker den ikke) 2. Peisen likte telefonen.

Lenke til kommentar

Dette nekter jeg å tro på, ihvertfall den delen at de bare søker på internett. De som jobber for Microsoft har rimelig lang og ekstrem utdanning bak seg. Høres VELDIG rart at de har sagt noe sånt og ihvertfall at 1080P ikke er mulig på PS3 .... jaha. Skulle satt han over til meg :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Dette nekter jeg å tro på, ihvertfall den delen at de bare søker på internett. De som jobber for Microsoft har rimelig lang og ekstrem utdanning bak seg. Høres VELDIG rart at de har sagt noe sånt og ihvertfall at 1080P ikke er mulig på PS3 .... jaha. Skulle satt han over til meg  :!:

9649008[/snapback]

:closedeyes:

Lenke til kommentar
Dette nekter jeg å tro på, ihvertfall den delen at de bare søker på internett. De som jobber for Microsoft har rimelig lang og ekstrem utdanning bak seg. Høres VELDIG rart at de har sagt noe sånt og ihvertfall at 1080P ikke er mulig på PS3 .... jaha. Skulle satt han over til meg  :!:

9649008[/snapback]

Disse folka jobber ikke for Microsoft, men for et eller annet callcenter. Kunnskapene til de folka varierer.....fra dårlig til mindre bra :p

Lenke til kommentar

lang utdannelse? lol...

 

bekjent av meg flytta fra Sony supporten her jeg jobber til Dell supporten, og fikk jobb på MS360 supporten for Norge, de spurte ikke engang om han hadde kunnskaper om consoler, og værste av alt, var da han kontaktet meg og sa han savna friheten til og snakke i Dell supporten her, skal si jeg lo godt da han sa han har klistra opp 2-3 A4 ark med saker han ikke får lov til og si...LOL

 

men, back to topic:

Siden PS3'ern funker uten problemer og TVen viser at det er 1080p signal, så kontakt MS igjen, informer dem om følgende saker:

 

Bruker BARE HDMI kabel

360en er tilbakestillt til fabrikks instillinger

har en PS3 som TVen viser at den får 1080p signal inn på.

TVen viser at 360en greier maks 1080i/720p.

 

 

eventuelt: Om du får samme incompotente idiot, be han om at en Norsk support medarbeider ringe deg opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Dette nekter jeg å tro på, ihvertfall den delen at de bare søker på internett. De som jobber for Microsoft har rimelig lang og ekstrem utdanning bak seg. Høres VELDIG rart at de har sagt noe sånt og ihvertfall at 1080P ikke er mulig på PS3 .... jaha. Skulle satt han over til meg  :!:

9649008[/snapback]

Disse folka jobber ikke for Microsoft, men for et eller annet callcenter. Kunnskapene til de folka varierer.....fra dårlig til mindre bra :p

9649025[/snapback]

 

 

Fra dårlig til elendig mener du vel ?

 

 

Altså, i helvete, til og med jeg kunne klart og svare noe mer bedre enn det der. Og ikke minst latt være og irritere folk med å legge på, og vri om på andre ting enn det folk spør om.

Lenke til kommentar

Du har aldri tenkt på å dra på Elkjøp for å be om tips?

Der er de faktisk veldig hjelpsomme. Det er bare stikke dit, si at du fikk snakke med en inkompetent jævel, som prøver å snakke norsk med ræva, og at du derfor lurer på om de på Elkjøp kan komme med noen tips. Der vet de faktisk litt og HDMI, 360, PS3, lyd, bilde, data, ting, tang, og duppeditter.

 

Så prøv det :!:

Lenke til kommentar
og 360'en er oppdatert med siste firmware?

9648600[/snapback]

 

 

 

Ja.. Eliten er oppdatert med siste firmware. Har sågar formatert Harddisk Driven, og gjensatt konsollen til fabrikk-standard, uten hell.

 

Har prøvd å svitche mellom begge HDMI portene, og PS3en kjører fint i 1080 p via dem begge, noe Eliten ikke gjør.

9648760[/snapback]

 

Er du helt sikker på at det blir 1080p med PS3, tv'en sier at signalet den får er 1080p? Må si jeg er litt skeptisk til tv'en din, den virker mye billigere enn "normale" 1080p tv'er. Den billigste 1080p 37" hoe Elkjøp koster 10.000kr.

9648952[/snapback]

 

 

Ja. TVen´s signaler indikerer at den støtter 1080p på PS3 og Blu-ray. Men jeg får ikke til å sette oppløsningen til 1080p via Xboxen. Lånte en ekstern HD-DVDspiller av en kamerat, som jeg koblet til via HDMI, og den gikk det også glimrende å kjøre i 1920x1080p (Full-HD).

Og at du stiller deg "veldig" skeptisk til en Full-HD TV til 8000kr (Det er en differanse på 2000kr, sammenlignet med den "billigste" du så på Elkjøp/Hellkjøp til 10 000), stiller jeg meg sterkt undrende til. Jeg kjøpte TVen i Mai til den nette pris av 11.495,- .

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Huff ja, kjenner alt for godt til den elendige kundeservicen :hrm: Men ble nesten overrasket over at du kom gjennom til en person som faktisk prøvde seg på norsk. De jeg har snakket med kan knapt engelsk og jeg har ringt mange ganger.

 

Sitter nå med en xbox som har brutt sammen for andre gang og jeg har ikke ringt support ennå. Vurderer å sende den inn til butikken jeg kjøpte den hos, og la de sende den videre. Tror ikke jeg gidder å måtte stave navn og adresse for en person som knapt kan engelsk, en gang til :!:

Lenke til kommentar
og 360'en er oppdatert med siste firmware?

9648600[/snapback]

 

 

 

Ja.. Eliten er oppdatert med siste firmware. Har sågar formatert Harddisk Driven, og gjensatt konsollen til fabrikk-standard, uten hell.

 

Har prøvd å svitche mellom begge HDMI portene, og PS3en kjører fint i 1080 p via dem begge, noe Eliten ikke gjør.

9648760[/snapback]

 

Er du helt sikker på at det blir 1080p med PS3, tv'en sier at signalet den får er 1080p? Må si jeg er litt skeptisk til tv'en din, den virker mye billigere enn "normale" 1080p tv'er. Den billigste 1080p 37" hoe Elkjøp koster 10.000kr.

9648952[/snapback]

 

 

Ja. TVen´s signaler indikerer at den støtter 1080p på PS3 og Blu-ray. Men jeg får ikke til å sette oppløsningen til 1080p via Xboxen. Lånte en ekstern HD-DVDspiller av en kamerat, som jeg koblet til via HDMI, og den gikk det også glimrende å kjøre i 1920x1080p (Full-HD).

Og at du stiller deg "veldig" skeptisk til en Full-HD TV til 8000kr (Det er en differanse på 2000kr, sammenlignet med den "billigste" du så på Elkjøp/Hellkjøp til 10 000), stiller jeg meg sterkt undrende til. Jeg kjøpte TVen i Mai til den nette pris av 11.495,- .

9649212[/snapback]

 

Da finner jeg ingen annen forklaring på hva det kan være. Du blir vel bare nødt til å nøye deg med 720p eller 1080i da. Tydelig at Elite'n ikke liker tv'en din, eller omvendt.

Lenke til kommentar
Har du testet 360n din på en annen TV da?

9649260[/snapback]

 

 

Nei, det har jeg ikke gjort. Og det er også et alternativ at Eliten min er deffekt, da det lar seg fint gjøre å sette oppløsningen opp til 1080p både på PS3 og HD-DVD (Ikke Xboxen sin eksterne).

 

Ang. Kundesupporten, så kan vi nok alle konkludere at selve "støtten" ikke er noe annet enn et stort makkverk.

Har hatt Rings of death 2 ganger (På min gamle Premium, før jeg byttet den inn mot min Elite, via EB Games), og begge gangene har det vært en eller annen form for begrenset komunikasjon en kan bedrive med service folkene (Selv om siste gangen i går, var helt uakseptabel.)

 

Norsk ferdighetene til teknikeren/konsulenten fikk den pakistansk-immigrerte karakteren Apu fra The Simpsons, til å fremstå som en framragende, norsk-lærers vokabulær-våte drøm.

Og at han var så lite i møte-kommende på alle punkter, og gjennomsyret av inkompetanse fra A til Å, at de like gjerne kunne ha ansatt min bestemor på 76år til å gjennomføre en minst like bra jobb på den tekniske delen.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Fy flate for en elendig kunde support det er til å :cry: av.... Skulle jo tro at de som sitter der vet noe om hva de snakker om da, mulig at dette er en sak for forbrukerrådet??

 

Håper min X360 ikke tar kvelden på en lang stund ennå, men har ikke hatt noen problemer så langt, og det er en launch premium :D

Lenke til kommentar

Hva kan forbrukerrådet si? du har krav på Norsk support, dem har Norske support medarbeidere der (vet da en av mine venner jobber der), saken er at MS har satt strenge krav på hva supporten faktisk i det hele tatt har lov og si til deg.

 

BTW, support avdelingen ligger i Malmø, dvs IKKE i Norge...

Lenke til kommentar
Hva kan forbrukerrådet si? du har krav på Norsk support, dem har Norske support medarbeidere der (vet da en av mine venner jobber der), saken er at MS har satt strenge krav på hva supporten faktisk i det hele tatt har lov og si til deg.

 

BTW, support avdelingen ligger i Malmø, dvs IKKE i Norge...

9649624[/snapback]

Når en kunde ringer og ber om hjelp, fordi produktet ikke fungerer som det skal, har han krav på ordentlig kundestøtte. Kunden bør slippe å høre på at "konsulenten" åpner kjeften om noe han ikke har peiling på. En annen ting er at når kunden ringer og ber om hjelp skal da for faen ikke "konsulenten" legge på helt uten videre!?

 

Det er jo helt idiotisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...