Gå til innhold

Onkyo Tx SR705 - I got the HDMI blues...

Anbefalte innlegg

Fikk endelig tak i min TX SR705 i går.

So far har jeg en radio til 9000kr... hurra...

Problemet:

Jeg har til nå 2 HDMI kilder, en PC og en dekoder fra Lyse (Motorola VIP1910). Ingen gir lyd eller bilde (ok PC-en har ikke lyd uansett). Jeg trodde først det var noe galt med receiveren eller kablene, men jeg dro til butikken og fikk den testet med en DVD spiller med HDMI output - Der funket det fint. Jeg fikk også låne noen hdmi kabler i 2000kr klassen med meg hjem for å være sikker. Men ikke tale om. Jeg får On screen display på TVen når jeg skal konfigurere receiveren, men ingenting annet.

Da begynner jeg å lure. Er det flere her som har problemer med å få receiverene sine til å vise bildesignaler fra kilder som ikke har HDCP chips? PC-en min har bare ett lusent skjermkort med DVI output, men HD dekoderen fra Lyse skal ha HDCP (ifølge denne siden: http://broadband.motorola.com/newPro...formation.asp). Jeg har forøvrig også forsøkt å sette receiveren på HDMI lyd ut, sånn at den i teorien bare skal fungere som passthrough, men no go.

Jeg får også bilde via HDMI om jeg kobler PC/dekoder rett i TV via HDMI, så jeg vet at det ikke er output på dem som ikke er aktiverte..

TV'en min er for ordensskyld en Samsung LE40M86.

edit: Jeg vurderer nesten å kjøpe en Blu-Ray eller HD-DVD spiller på El-Kjøp bare for å teste..

edit2: Jeg har jo SPDIF utganger på både Lyse (Lyse har også TOSLINK) og PC, kanskje jeg skulle bare koble disse til receiver og la hdmi kablene gå direkte til TV (denne har 3 HDMI Inn uansett)?

Er det da en slik jeg trenger? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19438675

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva om du f.eks kobler komponent/kompositt/s-video (på enten dekoder eller PC) inn til receiver og fra receiver til TV via HDMI?

Jeg får On screen display på TVen når jeg skal konfigurere receiveren, men ingenting annet.

Er dette via DVD-spiller, eller hva?

Er litt spent på hva problemet er faktisk.

PS: du burde sette ned RGain på Tv'en slik at du blir kvitt rødstikket. Det holder med 3-4 hakk ned =)

En HD-DVD/BD/PS3-spiller ville jeg uansett kjøpt meg. Da får du utnyttet HDMI 1.3 fullt ut.

TV'en har 3HDMI inn, ja. 2 bak, og én på siden.

Jeg har jo SPDIF utganger på både Lyse (Lyse har også TOSLINK)

SPDIF og Toslink er vel akkurat det samme? Dette inkluderer optisk også!

Men er enig i edit2'en din. Er greit å koble sånn du skriver, men du vil ikke få DDHD eller DTSMA over coax eller optisk. Det kan kun gå igjennom HDMI.

Lenke til kommentar
Hva om du f.eks kobler komponent/kompositt/s-video (på enten dekoder eller PC) inn til receiver og fra receiver til TV via HDMI?

Har ikke kompositkabler.

Jeg får On screen display på TVen når jeg skal konfigurere receiveren, men ingenting annet.

Er dette via DVD-spiller, eller hva? Nei OSD'en til selve receiveren

Er litt spent på hva problemet er faktisk. Jeg får ikke lyd eller bilde fra Lyse, og ikke bilde fra PC (Ok, denne har ikke HDCP chip, så der vet vi det sannsynlige problemet, men Lysedekoderen skal ha det)

PS: du burde sette ned RGain på Tv'en slik at du blir kvitt rødstikket. Det holder med 3-4 hakk ned =) eh...javel?

En HD-DVD/BD/PS3-spiller ville jeg uansett kjøpt meg. Da får du utnyttet HDMI 1.3 fullt ut.

TV'en har 3HDMI inn, ja. 2 bak, og én på siden.

Jeg har jo SPDIF utganger på både Lyse (Lyse har også TOSLINK)

SPDIF og Toslink er vel akkurat det samme? Dette inkluderer optisk også!

Men er enig i edit2'en din. Er greit å koble sånn du skriver, men du vil ikke få DDHD eller DTSMA over coax eller optisk. Det kan kun gå igjennom HDMI. Jaja, det får så være, tipper ikke det blir DDSMA eller DDHD over Lyse eller PC med det første...det kommer vel med BD spiller eller HDDVD spiller etterhvert...

9649038[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg ordla meg litt feil i stad. Det jeg var spent på var hvordan problemet skulle bli løst =) hehe

Ang rødstikket, så tenkte jeg bare jeg skulle si ifra... Dette hadde ingen ting med tråden og gjøre. Men greit å vite fordet.

Om jeg har forstått deg rett, så skal du kun bruke PC og dekoder som "avspillere"? I så fall ville jeg koblet slik du skrev i 1. post.

Du kan selvsagt ringe Onkyo support, de vet det nok!

Lenke til kommentar

Det dumme er at jeg da kunne kjøpt 605 i stedet og fått den 2 mnd. tidligere hvis jeg ikke skulle bruke 3 HDMI innganger uansett... :(

Nå har jeg fått positiv pekreftelse på at Lyse's boks skal fungere med 705...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg specs på receiveren din, men strømforsyningen er vel også bedre, så bortkastet var det nok ikke =)

Dumt å si det, men pass på at du har koblet til riktig inngang og har på riktig inngang også. Av erfaring vet jeg det er lett å koble feil. Dette er sikkert noe du har sjekket mange ganger, men tenkte jeg kunne nevne det.

Men brukermanualer har veldig mye vettugt for seg, så jeg ville tatt en titt der også.

Lenke til kommentar

Jaja, jeg måtte krype til korset og kjøpe to stk COax s/pdif kabler, så får jeg i alle fall glede av lyd/bilde.... sukk.

Får håpe Xbox360/PS3 ikke har problemer med HDMI da...så jeg får brukt receiverens videodel til noe i alle fall.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...